guitar - fællessange
Fra : Crazy Bunny

Dato : 31-01-01 15:06

Hey!

Findes der en hjemmeside på nettet hvor man kan hente en stor liste med
akkorder og tekst til fællessange, som alle kan synge med på. Altså
"lejrbålssange".......

Eller har DU en liste??

Jeg er MEGET interesseret - jeg skal score *GG* !!!!

--
kena@mail.dk
ICQ 33379605

Fra : kautaq

Dato : 31-01-01 22:36

Crazy Bunny wrote:

> Jeg er MEGET interesseret - jeg skal score *GG* !!!!

Her er en rigtig score-sang fra Gnags. Del af en ring 1973.
Kom/sammen/sang eller Travle ven, som jeg ynder at kalde den.
Den er nem at spille, men den må ikke jappes igennem.
Den skal spilles med følelse

   TRAVLE VEN

   Travle ven
   C G D
   Dig der går forbi
   D C G D
   Udenfor og tænker indeni

   Hey Di Hey
   Nej hvor kunne jeg
   Tænke mig
   At snakke lidt med dig

D C
   Gemmer du din fantasi
   G D
   Så kom ind og sæt den fri
   D C
   Jeg blir glad for jeg ka li
   G D
   Det fællesskab en snak ka gi

D C G D
    Tra la la la la

(det samme igen, men udskift disse ord)

2. vers

    Og nynner indeni
    At synge lidt med dig

3. vers

    Og svinger indeni
    At danse lidt med dig ej ej ej...

Gemmer du din fantasi
   Så kom ind og sæt den fri
   Jeg blir glad for jeg ka li
   Det fællesskab en snak ka gi

D C G D
    Tra la la la la

    D C G F C D
    Tra la la la la -Tra la la laaaaaa

--
Mike

Fra : Rasmus

Dato : 02-02-01 17:18

Hej

Laugh 'n' A½ [DAD] den holder altid men akkorderne kender jeg desværre
ikke.

Mvh, Rasmus

Crazy Bunny <kena@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:959679$fiv$1@news.inet.tele.dk...

Fra : R

Dato : 03-02-01 14:49

Crazy Bunny wrote:

> [...]
>
> Findes der en hjemmeside på nettet hvor man kan hente en stor liste med
> akkorder og tekst til fællessange, som alle kan synge med på. Altså

Hej,

Fra min gym-tid kan jeg da komme i tanke om flere gode såkaldte
'lejrbålssange'. F.eks. be my baby, dream a little dream, where
have all the flowers gone, leaving on a jetplane, imagine,
moonlight shadow, whiskey in the jar, house of the rising sun,
kvinde min og diverse beatles numre.

Du kan sikkert finde både lyrikker + tilhørende akkorder
på websiten guitartabs.cc

> Jeg er MEGET interesseret - jeg skal score *GG* !!!!

lol I så fald skulle du måske bevæge dog over i en helt
anden grøft,- og forsøge dig med Robbie Williams' Angels.
Det virkede i hvert fald for mig