Nummerportering ?
Fra : KJ

Dato : 02-04-02 18:44

Efter at der vist har været en del ballade med nummerportering virker det
som om der lidt ro omkring dette emne igen.

Betyder der at man roligt kan lade sig portere uden at skulle opleve død
mobil/nummer i flere måneder, eller er dette stadig muligt.

Konkret overvejer jeg et skift fra Orange til Telmore, erfaringer derfra
ville ikke være fjollet.

Ha Det!

Kim

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 02-04-02 19:13

> Konkret overvejer jeg et skift fra Orange til Telmore, erfaringer derfra
> ville ikke være fjollet.

Ja, Telmore bruger jo TDC's net som er meget mere dækkende en Oranges, og så
er det endda billigere. Har du også overvejet ClubBlahBlah der faktisk er
endnu billigere, men dog kræver et beløb i oprettelse (se evt. artikel på
http://home.tiscali.dk/~gsmlrold/startsiden/cbb.htm ).

Hvor lang tid der går med at få nummeret flyttet skulle jeg ikke kunne sige,
men mon ikke det er det værd??

--
Michael
http://www.goofi.tk - så behøver du kun at starte ét sted.....

Fra : Nick Christensen

Dato : 02-04-02 21:54

Jeg er gået stortset den anden vej, fra Club Blah Blah til Orange. Det
tog otte dage. Det må siges at være hurtigt.

Men der er heller ingen bindingsperiode hos Club Blah Blah.

Fra : Karen

Dato : 02-04-02 22:59

On Tue, 2 Apr 2002 19:44:18 +0200, "KJ" <k7@get2net.dk> wrote:

> [...]
>mobil/nummer i flere måneder, eller er dette stadig muligt.
>
>Konkret overvejer jeg et skift fra Orange til Telmore, erfaringer derfra

Hej,
Jeg har bestilt flytning fra Orange til Telmore og det tager åbenbart
TDK 30 dage af flytte nummeret. Da det fra anden besked i denne tråd
blev sagt at det tog 8 dage fra clubblahblah til orange, må man
formode at det er den operatør, der skal tage imod nummeret, der
bestemmer farten?
Jeg havde forresten heller ingen bindingsperiode tilbage.
Men der er nu gået over 30 dage, og det er simpelthen fordi der er
nogen arbgange: telmore skal sende fuldmagt til mig om at jeg vil
opsige nummer og flytte det til telmore. Denne skal underskrives,
sendes til telmore, der så sender den til orange, der så efter et par
dage sender skriftlig bekræftelse til mig om at anmodningen er
modtaget (trækker lige vejret...). Så går først TDK proceduren igang
og det er fra den dato jeg kunne regne med de 30 dage. Telmore er btw
flinke til at sende mails og sige : nu har vi fået fuldmagt, nu har vi
pakket dit simkort, nu har vi sendt sim-kortet osv osv. Nu glæder jeg
mig også bare til at få selve abonnementet overflyttet :)

--
Karen
http://www.altforsejt.dk

Fra : KJ

Dato : 03-04-02 16:19

"Karen" <cowboyhat@sol.dk> wrote in message
> On Tue, 2 Apr 2002 19:44:18 +0200, "KJ" <k7@get2net.dk> wrote:

¨
snip: En hel masse.

Men bliver din telefon lukket i de 30 dage, eller lukker de den en onsdag,
hvorefter den virker med det nye selskab torsdag?

Jeg vil nødig undvære forbindelsen i en måned.

Kim

Fra : Karen

Dato : 03-04-02 19:00

On Wed, 3 Apr 2002 17:18:38 +0200, "KJ" <k7@get2net.dk> wrote:

> [...]
>hvorefter den virker med det nye selskab torsdag?
>
>Jeg vil nødig undvære forbindelsen i en måned.

Undskyld hvis du synes jeg skrev for meget overflødigt..Forbindelsen
ryger omkring 7 timer på selve dagen, og sådan har det vist altid
været selv dengang det tog flere mdr at få flyttet nr.
Karen

--
Karen
http://www.altforsejt.dk

Fra : KJ

Dato : 03-04-02 19:49

> On Wed, 3 Apr 2002 17:18:38 +0200, "KJ" <k7@get2net.dk> wrote:
>

> Undskyld hvis du synes jeg skrev for meget overflødigt..

Bestemt ikke, kunne bare ikke lige spotte hvor jeg skulle klippe *S*.

Men cool at vide det blot er et par timer, det er til at leve med.

Syntes blot jeg tidligere har hørt historier med lukkede en telefoner i
flere uger,
det syntes jeg ikke ville være særlig fedt.

Tak for svaret.

Kim