Klage over gøen
Fra : Maria Petersen

Dato : 01-04-02 22:15

Hjælp.

Vi har en lille papillon, som har den lidt uheldige vane at skabe sig
hver gang nogen går forbi. Det er der så en af vores naboer som er
blevet træt af og han har så derfor klaget til vores boligforening.
Så vidt så godt.
Da jeg såmænd godt kan se at det måske kan være irriterende, så har jeg
da også taget klagen til efterretning og forsøger nu at få hunden til at
tie stille. (Jeg ved da godt at gøende hunde er irriterende!)
MEEEEN.
Så kommer jeg i snak med en fra afdelingsbestyrelsen og får noget at
vide som virkelig ryster mig: Vi lukker, i følge klageren, hunden ud
tidlig morgen og tager så på arbejde. Hunden går så og skaber sig ude i
haven fra morgen til aften og vi lukker den ikke ind fordi vi jo er på
arbejde.

Det blev jeg f. ret gal over, for det er da en lodret løgn.
Jeg havde ingen problemer med klagen indtil da, men ligefrem at påstå at
vi mishandler hunden på den måde det er altså bare for frækt.

Det er i orden, at de klager over, at hunden gør (også selv om jeg ikke
helt kan se hvordan vores lille papillon er i stand til at overdøve 3-4
større hunde i vores række), men ligefrem at klage over at vi smider den
lille hund ud og kører fra den, (hvilket vi bestemt ikke gør) er ganske
simpelthen for meget.

Jeg har sagt til bestyrelsen, at hvis klageren er i stand til at fange
hunden "på fersk gerning" ude i vores have, mens vi er på arbejde, så
skal vedkommende da bare melde mig for dyremishandling, for det vil
aldrig ske.

Er der nogen der har et forslag til hvordan man griber sådan en sag an?

Fra : Ann K

Dato : 01-04-02 22:50

Hejsa.
Vi fik samme besked sidste sommer... Dog ikke at vi ligefrem gik fra
hundene, men at de to stod og gøede i haven på _alle_ tider af døgnet...
Tog, ligesom du gør, klagen alvorligt og lod derefter ikke vores hunde
være alene i haven... vi havde dem sågar i flexline, så vi omgående
kunne stoppe enhver lyd!
Efter 1 uge fik vi så igen at vide at hundene gøede konstant :( Men
denne gang spurgte vi om tidspunkter... Vi _vidste_ jo nu præcist,
hvornår de havde givet lyd fra sig ;)
Og så kom det helt fantastiske (som jeg da har beundret vapperne for
lige siden!)... De kan stå og gø i haven - selv om vi (og de) befinder
sig på Lolland til familiefø's'da'!!! Faktisk havde de den pågældende
dag gøet utroligt meget... Mens ingen havde bemærket at den store hund
fast, hver dag kl ca 18.30 (!) havde gøet sin velkomstgøen til mig, når
hun hilser mig hjem fra job...
Efter den besked, droppede vi _alle_ foranstaltninger!

Mit råd til dig er at "feje for din egen dør"... dvs at få lært din hund
at ignorere fremmede der går forbi havehækken - for det _er_
dødirriterende for naboerne at høre på den "åndssvage køters" galpen i
tide og navnlig i utide... Og har de først fundet en mulig synder
(ligegyldig hvor absurd) så skal du regne med at det _altid_ er din
hund - og kun den! - som gøer!
Prøv evt at få navnet på klageren og opsøg så ham/hende med en buket
blomster og et venligt smil samt en undskyldning for din hunds
forstyrrelse af roen... Forklar klageren at du er i gang med at lære din
hund at holde mund - men at det kan tage lidt tid at få brudt den
dårlige vane og at du derfor håber på tålmodighed... Spørg evt om
han/hun vil hjælpe dig...
Kan så absolut godt forstå at du ikke har lyst til dette - men det er
altså en god ide at tage sådan en mavesur nabo "på sengen" og så
får du da - om ikke andet - bevist at din hund ikke er lukket ude alene
hele dagen! samt at du tager problemet alvorligt

Mvh Ann - der nu har hørt på genboens labrador i ca ½ time... og som
godt ved _hvem_ der bliver bebrejdet :(

Fra : mw

Dato : 02-04-02 09:51

"Maria Petersen" <saloki2000@yahoo.dk> wrote in message news:<1b3432b8645ebe9fb1aaef81e3acd1f7.82327@mygate.mailgate.org>...
> [...]
> aldrig ske.
>
> Er der nogen der har et forslag til hvordan man griber sådan en sag an?

jamen, det her er bare en test

Fra : Highlander

Dato : 05-04-02 17:30

"Maria Petersen" <saloki2000@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hver gang nogen går forbi. Det er der så en af vores naboer som er
> blevet træt af og han har så derfor klaget til vores boligforening.

jeg var skide træt at at naboens hund stod og galpede hver morgen klokken
6 - det sagde jeg til ham og vupti fra den ene dag til den anden holdt det
op ... og vi får stadigvæk "en øl over hækken"..
det jeg mener er bare
kominikation arhhhh ---- det hjælper at snakke med folk.

sig til ham, at du ved han har klaget, og du vil gøre noget ved det - du
viste jo ikke den gøede da du ikke var hjemme
hvis den forsætter vil du gerne have klagen direkte fra ham så du kan
arbejde videre på at få hunden til at holde mund !

drop det med at du ved han lyver ... det ved han jo godt selv - og han ved
at du ved det ....

Highlander