livsstilsændring
Fra : Simon Jakobsen

Dato : 30-01-01 23:26

Hej i Gruppen...

- Jeg er i den situation at jeg skal tabe mig ca. 40-50 kg, inden en
operation for brok i bugmuskulaturen.
Jeg vejer 147 kg, så det er ca. 1/3 af min kropsvægt, højde 185 cm.

- Dette skulle gerne kunne klare på ca. 1 år.......!!

- Jeg er i den forbindelse så heldigt stillet at jeg kan tage fri fra mit
arbejde i ca. 4 md. og bruge dem til at få indarbejdet nogle gode kost og
motionsvaner, kort sagt for mig en livsstilsændring, ikke der med sagt at vi
familien har nogle meget forkerte kostvaner, men det med motionen er noget
meget nyt for mig.

- Min vægt var i 1986 ca. 108 kg men efter en større operation i mave
regionen, er vægten steget stille og roligt.

- Det jeg vel egentlig søger er gode råd til et dagligt motionsprogram,
cykling, gåture, svømning, motionscykling mm. der tager hensyn til min
bugmuskulatur/brok da den desværre ikke tåler de store belastninger, men det
er jo det som
den forestående operation gerne skulle rette op på.

- Som jeg ser det hedder det, forskellige aktiviteter på faste tidspunkter
af dagen, motion, hvile, spise osv.

- Jeg er meget åben for gode ideer, og ser frem til at høre jeres mening.

Mvh.

Simon

Fra : Christian Knudsen

Dato : 31-01-01 22:46

Hej Simon

Jeg er som dig også ved at lægge mit liv om , jeg er startet med at gå til
en klinisk Diætist, og det har jeg fået meget ud af.

Hun lægger en kost plan for dig og du vil blive forbavset over hvor meget
mad du faktisk kan spise, hun kan også hjælpe dig med motion's råd.

Uden at jeg ved det så tror jeg at det kan betale sig at gå til et fitniss
center og få lagt en plan for de ved noget om hvad du har bedst ved , selv
spiller jeg fodboldt men er blevet volsomt hæmmet af min vægt.

Jeg er blevet rådet til at tabe mig 10-15 Kg før jeg begynder at løbe men
jeg er så begyndt at gå lange ture cykle og svømme i et motions center.

Men Simon jeg håber at det lykkes for dig og alle os andre der kæmper , god
kamp og lad os høre hvordan det går

Christian

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-02-01 02:26

Simon Jakobsen skrev...

> [...]
>Jeg vejer 147 kg, så det er ca. 1/3 af min kropsvægt, højde 185 cm.
>
>- Dette skulle gerne kunne klare på ca. 1 år.......!!

Det er nok i overkanten på kun 1 år, men held og lykke med projektet. Jeg
har selv lige fået diagnosen Diabetes 2, og skal tabe mig 5 kg på kort
sigt og 20 kg på lidt længere sigt.

Jeg har netop investeret i et kostprogram, som du måske også kunne ha'
glæde af. Det kan beregne næringsværdi af en given opskrift, og ud fra
din personlige profil fortælle dig om du vil tabe dig eller ej. Der er
også en plankalender, så du direkte kan se konsekvenserne af hvad du
spiser, men også af hvad du dyrker af motion. Og så er E-nummer bogen
indbygget.

Dokumentationen er omfattende og handler ikke kun om programmet, men
giver også tips og tricks til vægttab, anbefalede mængder af vitaminer
osv.

Jeg fik først programmet igår, men det virker gennemført og som et
fornuftigt redskab især ved større vægttab. Du kan evt. se mere på
dankost.dk.

--
kent