pIII 1000 EB vs Athlon 1400
Fra : Morten@Odense

Dato : 01-04-02 13:46

Hej
er der nogen der ved hvordan en pIII 1000 /133 performer op imod en AMD
Athlon 1400/266 ?

Jeg mener mest til almindeligt brug, men også lidt spil(dog ikke meget)

mvh
Morten

Fra : Søren Kramer

Dato : 02-04-02 09:55

Den får ikke et ben til jorden i noget som helst.

VH
Søren

Fra : Wizeguy

Dato : 02-04-02 13:48

"Morten@Odense" <dont-spam-me@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej
> er der nogen der ved hvordan en pIII 1000 /133 performer op imod en AMD
> Athlon 1400/266 ?
>
> Jeg mener mest til almindeligt brug, men også lidt spil(dog ikke meget)

Hvordan definerer du "almindeligt brug"? Hvis du mener læsning af Hotmail,
surfing på internettet og lidt Word og Excel, så er der ingen mærkbar
forskel. Hvis du derimod mener afvikling af tungere multimedieapplikationer,
så som spil, 3D StudioMax, mpeg4 komprimering o.lign. så er Athlon
væsentligt hurtigere.
--
Med venlig hilsen/Best regards
Anders Albrechtsen

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 02-04-02 12:33

Morten@Odense <dont-spam-me@tdcadsl.dk> skrev i artiklen
<a89kpd$7j4$1@sunsite.dk>...
> Hej
> er der nogen der ved hvordan en pIII 1000 /133 performer op imod en AMD
> Athlon 1400/266 ?

Afhængig af de andre dele ligger P3'eren vel på ca. 60% af ydelsen på den
Athlon, du omtaler her.

Fra : [9000] Kasper Peders~

Dato : 02-04-02 17:51

> Afhængig af de andre dele ligger P3'eren vel på ca. 60% af ydelsen på den
> Athlon, du omtaler her.

Nu er der altså osse lige 400 MHz til forskel!

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-04-02 19:05

> [...]

> en AMD Athlon 1400/266 ?
> Jeg mener mest til almindeligt brug, men også lidt spil(dog ikke

Selvfølgelig er en Athlon 1.4Ghz hurtigere end en PIII 1Ghz. Men til
det brug du beskriver, vil du ikke mærke nogen forskel.

Til daglig benytter jeg en PIII750@930Mhz, men jeg har forsøgsvis
haft en Celeron300@450Mhz'er i maskinen. Til alle internet relaterede
opgaver(http, mail, news, ftp, osv.) var der ingen mærkbar forskel,
og kontorprogrammer startede kun uvæsentligt langsommere.

Mærkbar forskel var der først når jeg kørte Celeron'en ved 300Mhz.

Spil er en helt anden snak, men afhænger stærkt af typen af spil.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Sadat

Dato : 02-04-02 21:43

> Hej
> er der nogen der ved hvordan en pIII 1000 /133 performer op imod en AMD
> Athlon 1400/266 ?
>
> Jeg mener mest til almindeligt brug, men også lidt spil(dog ikke meget)

Cykel og MotorCykel...

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller