Salat
Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 01-04-02 11:09

Hej
Måske et underligt sted at spørge om dette, men da det gælder slankemad er
det vel ok.
Jeg vil gerne vide om der er noget der har et godt tip til hvordan man kan
opbevare salat i køleskabet i længere tid.
Jeg plejer altid at have det til at stå i en skål med låg men til sidst må
jeg smide det ud fordi det er blevet brunt og uappetitligt at se på.
VH LKP
ps: med salat mener jeg al slags: majs, agurker, tomater, salat osv... Det
skal ikke nødvendigvis være blandet sammen under opbevaringen, men alle råd
modtages.

Fra : Tina

Dato : 02-04-02 02:22

"Lisbeth Pedersen" <hh57@mail.strueres.dk> skrev i
> [...]
> skal ikke nødvendigvis være blandet sammen under opbevaringen, men alle

Alm. grøn salat, iceberg, kinakål mv, opbevarer jeg på denne måde: Laver en
ren snitflade, og stiller det i en skål med lidt vand, så det dækker
snitflade til lige før salatbladene begynder. I køleskabet med det. Vandet
skiftes hver dag.

Agurk opbevarer jeg på samme måde: Ned i noget vand. Dog synes jeg, at mine
agurker holder pænt lang tid, også selvom jeg ikke gør noget ved dem. Også
køleskabet med dem, hvis de er i vand.

Tomater opbevares hos mig bedst i en papirpose i køleskabet.

Majs og ærter køber jeg frosne, og tager kun det frem, jeg lige står og skal
bruge.

Peberfrugt der er skåret i opbevares i vand, i køleskabet. Skal de senere
bruges til en gryderet, opbevares de i fryseren.

Salat der er blandet får en lidt længere holdbarhed, hvis bladene rives i
småstykker, i stedet for at blive skåret. De holder sprødheden længere.
Ellers har blandet salat generelt ikke ret lang holdbarhed. Bedre at
opbevare det hver for sig, og så blande den portion man skal bruge i sidste
øjeblik inden serveringen.

Tina

Fra : suzanna ipsen

Dato : 01-04-02 22:49

Skyl det
Få så meget vand af som muligt (man kan få salatskylleposer i flere
forskellige supermarkeder)
put dem i en plasticpose - og luk til. Så kan det holde en uges tid!
Hav de forskellige grøntsager i hver sin pose!
Suzanna