God TV-Out kvalitet??
Fra : Marsbar

Dato : 31-03-02 23:49

Hej

Jeg er ved at bygge en Divx afspiller og mangler nogle meninger om
tv-out kvaliteten på de forskellige kort.
Nogen gode forslag? Kortet skal helst ikke koste mere en 1000 og
gerne omkring 600-700 kr.

På forhånd tak

Hilsen
Michael

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 01-04-02 01:12

Marsbar <pipbox@bitnisse.dk> lagde en arm i

> Jeg er ved at bygge en Divx afspiller og mangler nogle meninger om
> tv-out kvaliteten på de forskellige kort.
> Nogen gode forslag? Kortet skal helst ikke koste mere en 1000 og
> gerne omkring 600-700 kr.

Du kan jo starte med at udelukke nvidia, de er kendt for elendige TV-
udgange, om end det er lidt bedre i deres nyeste gf4(som dog er udelukkede
pga prisen).

--
Rune D. Jørgensen

Fra : BentBent

Dato : 01-04-02 02:10

"Marsbar" <pipbox@bitnisse.dk> wrote in message
> [...]
> tv-out kvaliteten på de forskellige kort.
> Nogen gode forslag? Kortet skal helst ikke koste mere en 1000 og

Et Radeon7200 til 749,- det er ikke et hurtigt kort i 3D men hvis det kun
skal bruges til video så er det også ligegyldigt. ATIs Radeon serie skulle
være bedre understøttet men hensyn til afspilning af TV/video, hvor det er
nemmere at få signalet over på TVet, mange ejere af et GeForce bruger
TV-Tool for at få billedet over på TV. Jeg tror at alle Radeon kortene har
hardware dekodning af MPEG2 indbygget og hvis det er en svag CPU der skal
bruges er dette måske noget at overveje.

GF4 MX passer også på din beskrivelse, hvis ikke den skal bruges til at
spille på kan selv et GF4 MX420 bruges, hvis den også skal kunne spilles på
er et GF4 MX440 langt bedre og det hurtigste 3D kort i sin prisklasse.

'Video signal quality
Frame rates are great, but for those of us that use their computers for more
than just gaming, video signal quality is as much, if not more important.
We've all come to expect great 3D image quality from NVIDIA, and the
e-GeForce4 MX 440 doesn't disappoint. However, it's in 2D that the
e-GeForce4 MX 440 really surprises.
The e-GeForce4 MX 440 sports a 350MHz RAMDAC, and to my eye, its video
output is almost indistinguishable from Matrox's latest offerings-it's just
that good. I spend far too many hours a day in front of a G550, so I know
what great signal quality looks like. Subjectively, the only place the
e-GeForce4 MX 440 lags behind the Matrox is in text sharpness, and that's
being really picky.'

http://www.tech-report.com/reviews/2002q1/evga-gf4mx/index.x?pg=9

Et Palit GF4 MX440 kan købes til 979,- de nye kort er med 4,0 ns. ram.
Nvidia er på trapperne med en afspiller der understøtter den hardware
dekodning af MPEG2 som er indbygget i GF4 MX serien (du kan vist allerede
downloade en beta). Desværre betyder den indbyggede dekodning af MPEG2 at
TV-Tool sandsynligvis aldrig kommer til at kunne benyttes og der er mange
der har problemer med at få video fra PCen til TV uden. Hvordan det gøres
ved jeg ikke da jeg aldrig har brugt min PC som video!

Ellers kan du også købe et GF2 MX400 med TV-out, de understøttes af TV-Tool.
Et ASUS GF2 MX400 koster 640,-

Mine venner har GF2 GTS kort og jeg har aldrig haft noget at udsætte på
billedkvaliteten de gange jeg har set video hos dem. Her er et link hvor du
nederst kan se stillbilleder af Radeon og Geforce TV-Out kvalitet. Det er
selvfølgeligt ikke optimalt at se stillbilleder, men det er bedste jeg kan
linke til

http://www.digit-life.com/articles/gf4mx/index3.html

Jeg ville nok vælge ATIs Radeon7200 pga. de bedre drivers til TV-Out, men
hver mand sin lyst

Fra : BentBent

Dato : 01-04-02 02:33

Alle priserne er fra www.edbpriser.dk

Fra : Madsen

Dato : 01-04-02 02:16

Marsbar skrev:

> Nogen gode forslag? Kortet skal helst ikke koste mere en 1000 og
> gerne omkring 600-700 kr.

Matrox G450 eller G500. Deres TV-Out-kvalitet finder du ikke ret
meget bedre og så har de gode drivere.

Madsen.

Fra : Kim Larsen

Dato : 01-04-02 02:29

"Marsbar" <pipbox@bitnisse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tv-out kvaliteten på de forskellige kort.
> Nogen gode forslag? Kortet skal helst ikke koste mere en 1000 og

Kig efter Matrox.

Kim Larsen

Fra : Tommy Nielsen

Dato : 01-04-02 10:06

Jeg har selv et GF2 MX-400 og efter at jeg er begyndt at bruge TV Tool, er
der intet at, udsætte på kvaliteten. Heller ikke sammenlignet med men
stationære dvd afspiller.

Tommy

Fra : Thorkild Ahm

Dato : 03-04-02 18:54

Helt enig. MATROX!

Matrox giver det bedste billede af de kort jeg har prøvet/set.

Fra : Marsbar

Dato : 01-04-02 20:29

Tak for de gode svar

Valget faldt på en ATI Radeon 7200
til 749.-

Hilsen
Michael

Fra : Fairware.dk

Dato : 04-04-02 11:11

Well et V3-3000 m/tv er faktisk det jeg syntes har haft det bedste billede
indtil videre, Nvidea's forsøg på tv out i god kvali har været ringe....

Jeg kan skaffe dig et V3-3000 m Tv-out til 400 kr. hvis du er
interesseret... ?