Stor tilbagegang for Dansktoppen
Fra : Troels

Dato : 31-03-02 15:23

Ja, vi er nok mange der er vist det længe, men nu er det altså endeligt
bevist at dansktoppen er på vej ud af danskernes bevidsthed.

Hvor det tidligere har været normalt at få navne som f.eks. Johnny Reimar
(sådan staves det altså Åge) til at spille til firmafester, er det de
seneste år blevet mere og mere almindeligt at få navne som f.eks. TV-2, Big
Fat Snake og Thomas Helmig til at spille i stedet for, står der på rosa's
hjemmeside.

Spørgsmålet er nu bare hvor længe der går før Dansktopnavnene er helt glemt
af den danske befolkning.

Læs hele artiklen på
http://www.rosa.org/v3/view.php3?SectionID=40&ContentID=163

/Troels
-Fuel my fire

Fra : Mads Breddam

Dato : 31-03-02 15:30

> Spørgsmålet er nu bare hvor længe der går før Dansktopnavnene er helt
glemt
> af den danske befolkning.

Jo før, jo bedre.

--
Mads Breddam
breddam@jyde.dk

"Smilet er den korteste distance mellem to mennesker". Victor Borge.

Fra : alice_trauelsen

Dato : 31-03-02 16:36

Hej
Hvorfor, det. Hvorfor må jeg ikke høre Dansktopnavnene, hvis det er det
JEG vil. Jeg syntes det er noget pjat at skrive. Jeg kan da også godt
lide både TV 2, Gnags og Thomas Helvig, men derfor kan jeg altså
alligevel også godt lide dansktop, gammel rock og meget andet. Hvorfor
har I så meget i mod dansktopmusik. Hvis I ikke bryder Jer om det, så
det da nemt, spil det du kan lide, og husk smag og behag er forskelligt.

Et lille ps. der er sikkert skrive eller stavefejl, for jeg er stærkt
synshandicappet og ser ikke det jeg selv skriver.

Mange hilsner
Farmor Alice

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Petersen

Dato : 31-03-02 19:47

> Et lille ps. der er sikkert skrive eller stavefejl, for jeg er stærkt
> synshandicappet og ser ikke det jeg selv skriver.

Hvordan læser du så vores indlæg? Sorry, men jeg er nysgerrig af natur

- Martin

Fra : alice_trauelsen

Dato : 31-03-02 22:07

Hej Martin
Det er okay, jeg læser den ved at bruge den indbyggede lup i Windows XP
sammen med en luplampe og et par briller med indbygget lup. Det gør jeg
medens jeg venter på at få svar på min ansøgning om et program der læser
det jeg skriver og der jeg modtager på computeren. Men der er ventetid.
Jeg har været "her" før, men denne gang har jeg fået at vide, at bedre
end jeg har det nu bliver det aldrig igen, snarer tvært i mod. Men jeg
har en god mand, en god familie og er omgivet af en masse dejlige dyr
hver dag. Hvad mere kan jeg så forlange.
Mange hilsner
Alice

Fra : Martin Petersen

Dato : 01-04-02 01:21

> Det gør jeg
> medens jeg venter på at få svar på min ansøgning om et program der læser
> det jeg skriver og der jeg modtager på computeren.

Jeg ved ikke om du kan læse braille, men en i min familie bruger en
"braille-automat" (jeg ved ikke hvad sådan en hedder), der simpelthen
afkoder det der står på skærmen til braille. Han sætter lige fingrene på den
og så prikker den til hans fingerspidser som om han kørte fingrene hen over
siderne i en bog.

Jeg ved ikke om det kan fungere med windows xp, men jeg er i hvertfald svært
imponeret når han sidder og bruger sin pc.

Og for at det ikke skal gå hen og blive helt OT, så er han faktisk komponist
.

- Martin

Fra : Eddi_Delfin

Dato : 01-04-02 09:45

"alice_trauelsen" <alice_trauelsen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Et lille ps. der er sikkert skrive eller stavefejl, for jeg er stærkt
> synshandicappet og ser ikke det jeg selv skriver.

Hej Alice.
Jeg tror faktisk at de fleste af os har det som dig - lad folk høre hvad de
selv vil - jeg kunne, som mange andre i gruppen ikke finde på at købe en
dansktop
plade - men jeg kan fint acceptere, at der også er mange
der ikke kunne finde på at købe "min musik". Umiddelbart tror jeg at grunden
til at stemningen mod dansktop altid eskalerer så voldsomt, er Åges
evindelig pladder, som af en eller anden grund formår at provokere os, så vi
(i yderligående tilfælde) bliver ligeså slemme som ham - og dét er der jo
ingen grund til!!!!!!
Mvh
DE

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-04-02 11:16

Eddi_Delfin <eddi_delfin@yahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ca81e2b$0$39564$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

bliver ligeså slemme som
________

Nu tror jeg altså kun det er et lille højtråbende nørdegruppe som altid
brokker sig. Thaaaa...

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 01-04-02 12:35

> Nu tror jeg altså kun det er et lille højtråbende nørdegruppe som altid
> brokker sig. Thaaaa...

Hvis det er ikke-nørder, der hører dansktop, så er jeg da glad for at være
en nørd!

Men på den anden side er der nok ingen fare for, at dansktoppen bliver
glemt, så længe der findes specialarbejdere og vælgere til Dansk Folkeparti.
Det er forresten ofte de samme, eller hvad?
<Sviner-mode off>

--

Med Venlig Hilsen
Claus Ellegaard Skytte, 5750 Ringe.

Fra : Gizmoduck

Dato : 01-04-02 19:39

On Mon, 1 Apr 2002 13:35:02 +0200, "Betina og Claus Ellegaard Skytte"
<bces@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>glemt, så længe der findes specialarbejdere og vælgere til Dansk Folkeparti.
>Det er forresten ofte de samme, eller hvad?

nu skal du lige passe lidt på efterhånden...hvorfor siger du pludelig
at specielt mange sid'ere stemmer på df? på min (tidligere)
arbejdsplads var stort set alle medlem af sid, og kun en lille håndful
stemte på df(eller et andet borgerligt parti for den sags skyld, man
er vel arbejder hehe)

--

Gizmoduck

"I feel like I'm on pins and needles
How many bands can rip-off the Beatles?
And every day there is another
Band that gets big by playing a cover"

Suicidal Tendencies "Pop Songs"

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 02-04-02 08:20

> [...]
> arbejdsplads var stort set alle medlem af sid, og kun en lille håndful
> stemte på df(eller et andet borgerligt parti for den sags skyld, man

Rolig nu!! Jeg er selv SID'er, men stemmer ikke på DF (Er dog borgerlig.).
Men en del af mine kolleger er overbeviste pianister, selv om de ikke hører
dansktop, men nærmere Åge's anden "hade-genre", den computerskabte
dansemusik. Du ved, den der kan sige højt ud af vinduerne på en bil...

Selv er jeg mere til Heavy Metal...

Men den anden side af statement'et var sådan set bare et for at forsøge at
falde ned på visse NG-medlemmers diskusions-niveau...

Og så var det jo 1. april. *G*

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-04-02 18:17

Betina og Claus Ellegaard Skytte <bces@adslhome.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ca845dc$0$72387$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Men på den anden side er der nok ingen fare for, at dansktoppen bliver
> glemt, så længe der findes specialarbejdere og vælgere til Dansk
Folkeparti.
> Det er forresten ofte de samme, eller hvad?
___________

Aner det ikke ????

Men på den anden anden side er der nok ingen fare for at P3-musik bliver
glemt så, længe der er folk i Danmark som har råd til en græsslåmaskine og
skal slå deres egen plæne eller så længe Dansk Betonarbejderforbund
eksisterer.
Det er forresten noget næsten lige så meget vrøvl som det du selv skrev ,
eller hvad ?

Fra : Mads Breddam

Dato : 01-04-02 12:32

> [....]

Selvfølgelig er det noget bavl det jeg skriver, men derfor skriver jeg det
nu alligevel.

Man kan høre hvad man vil, men jeg vil stadig mene at Birthe Kjær, Jodle
Birge og hva' de nu hedder, er noget forfærdeligt lort, som vi hurtigst
muligt bør glemme.

Fra : Martin Petersen

Dato : 01-04-02 13:00

> Man kan høre hvad man vil, men jeg vil stadig mene at Birthe Kjær, Jodle
> Birge og hva' de nu hedder, er noget forfærdeligt lort, som vi hurtigst
> muligt bør glemme.

Hørt!

- Martin

Fra : Troels

Dato : 01-04-02 14:20

> [...]
> har I så meget i mod dansktopmusik. Hvis I ikke bryder Jer om det, så
> det da nemt, spil det du kan lide, og husk smag og behag er forskelligt.

Selvfølgelig må du hører det musik du vil. Det var sådan set også mere en
kommentar til Åges påstand om at Klaus og Tip-Top i løbet af de næste par år
vil være tæt på have verdensherredømmet.

/Troels

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-03-02 16:09

> Spørgsmålet er nu bare hvor længe der går før Dansktopnavnene er helt
glemt
> af den danske befolkning.
_________

Med den enorme fremgang for dansktopmusikken i de sidste år sker det nok
ikke.
Fremgang sidste år i Dansktoppens aflytning - Deltagerfremgang på
dansebandsfestivaler overalt i Skandinavien. Dansktopkunstnere smutter af og
til en tur ind på salgslisterne. Det er ellers ikke sket i de sidste år.
Flere og flere dansktopnavne på rockfestivaler, bla. Jutlandia, Johny
Reymer, Birthe Kjær. Det kan ikke bortforklares. Det tegner lyst.

Nordjyllands dansktopradio i Nibe har også fremgang. Med en ny sender fra
Fjerritslev når den endnu længere .

Der hvor jeg arbejder er der altid musik med et kendt dansktoporkester bnår
der er firmafest.

Hilsen Åge

Fra : Mogens Krage

Dato : 01-04-02 16:36

Åge Halldorsson skrev i <news:dk.kultur.musik>:

>Nordjyllands dansktopradio i Nibe har også fremgang. Med en ny sender fra
>Fjerritslev når den endnu længere .

Det lyder utroligt. Jeg mener bestemt at opstilling af støjsendere er
klart ulovligt her i landet, jvf. diverse regulativer fra
Telestyrelsen.

--
Mogens