Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
TV-out på Radeon 8500??
Fra : Martin T.

Dato : 30-03-02 17:13

Hejsa alle

Har købt subj. for et par dage siden. Det er et Built by ATI Radeon 8500
Retail 64Mb.

I øjeblikket har jeg "extended" desktoppen over monitoren og fjernsynet. OS
= Windows XP Pro UK

Monitor: 1280 x 1024 x 32bit @85hz
TV: 640 x 480 x 16bit @60hz

Hvorfor kan jeg ikke få Media Player til at vise video i fullscreen på
TV'et? Jeg kan godt flytte Media Player vinduet over på skærm 2 (TV'et), men
ligeså snart jeg trykker på full screen ryger billedet over på skærm 1
(Monitor)???

Hvad sker der.

På mit forrige kort (Asus Geforce 2 GTS V7700ti Deluxe), var det enten
eller; hvis jeg skulle bruge tv måtte jeg ofre monitorbilledet, men det
gjorde heller ikke noget da jeg skulle ikke bruge computeren når jeg så
video.

Hvad gør jeg på mit Radeon.

Driverversion 6037 og jeg har også installeret Hydravision.

På forhånd tak.

Mvh. Martin T.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 05-04-02 12:34

Martin T. says in dk.edb.hardware.grafikkort:
> [...]
> ligeså snart jeg trykker på full screen ryger billedet over på skærm 1

Jeg havde samme problem og skiftede derfor til at bruge Theater
Mode (findes under Overlay fanebladet). Desværre kan Media
Player ikke finde ud af at skalere billedet ordentligt der så
ved widescreen bliver skuespillerne noget lange i ansigtet.
--
Toke Eskildsen <URL:http://www.daimi.au.dk/~darkwing/>

Fra : TS

Dato : 06-04-02 23:17

Hejsa.
Jeg har også problemer med at vise film på fjernsynet. Kører jeg med
fjernsynet som kopi af skærmen vises der slet ikke noget indhold i ATIs
player. Mediaplayer kan godt vise noget - bare ikke i fullscreen - det
bliver sendt tilbage på skærmen.
Kører jeg med extended desktop kan jeg også kun bruge mediaplayer som
ovenfor. ATIs player vil slet ikke flyttes over på fjernsynet!
Jeg er snart ved at være godt træt af ATIs drivere. Jeg har endda forsøgt
mig med nogle tredjeparts drivere, som faktisk styrer opdateringsfrekvensen
bedre end ATIs egne drivere.
Men at man som standard ikke kan vise film på fjernsynet gennem shvs
udgangen, det fatter jeg ikke en brik af.
Jeg har også prøvet nedenstående løsning, men jeg kan ikke i driveren finde
noget der hedder Theater Mode i Overlay fanebladet - der kan jeg kun
indstille farver og gamma mm.

Er der ikke nogen der har en løsning på hvordan man, evt. med ATIs egen
afspiller, kan vise film i fullscreen på ens fjernsyn?

TS

Fra : mortenaa

Dato : 16-05-02 00:13

Hei Martin!

Jeg har samme problem! Jeg har søkt og søkt, men kan ikke finne no svar
på problemet. Den eneste løsningen så langt er å benytte TV som 2, men
det synes jeg selv er en dårlig løsning. Fint om du kunne sende meg en
mail på morten@kjeks.no hvis du finner en løsning

Mvh,
Morten Aa

http://www.kandu.dk/