Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Grafikkort blæsere
Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 30-03-02 12:00

Hej

Jeg har 2 grefikkort hvis blæsere genererer en frustrerende støj.

Asus TNT2 Ultra Deluxe
Winfast TNT2 Pro

Ifølge Noisecontrol.dk kan man på mange grafikkort uden risiko pille
blæseren fra.
Kan jeg gøre det på disse 2 grafikkort, hvis jeg iøvrigt sørger for et
velventileret kabinet?

--
Venlig hilsen
Tonny

Fra : Poul Erik Pedersen

Dato : 30-03-02 12:05

Jo, det kan du godt, men når du tager køleren fra, si'r du farvel til
garantien. Men ellers kan du godt og så vil jeg anbefale at sætte en passive
kølerblok på kortet bagefter, så det ikke lider under høj varme.
-Niels-

Tonny Sejr Kromann <tskromann@hotmailss.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3CA59AA2.3040200@hotmailss.com...

Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 30-03-02 12:14

> Jo, det kan du godt, men når du tager køleren fra, si'r du farvel til
> garantien.

Jeg har haft begge kortene i 2-3 år så garantien er vist udløbet alligevel.

> Men ellers kan du godt og så vil jeg anbefale at sætte en passive
> kølerblok på kortet bagefter, så det ikke lider under høj varme.

Ok, tak for hjælpen :)

--
Tonny

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 01-04-02 01:16

Tonny Sejr Kromann <tskromann@hotmailss.com> lagde en arm i

> [...]
> blæseren fra.
> Kan jeg gøre det på disse 2 grafikkort, hvis jeg iøvrigt sørger for et

Tja jeg har haft et Geforce 256 DDR, hvor køleren var faldet af uden jeg
havde opdaget noget som helst. Og det var hele køleblokken + blæser. Den
virkede glimrende. Efter jeg opdage det satte jeg den ordentligt på og slog
blæseren fra. Det gav aldrig problemer.

--
Rune D. Jørgensen