Xnews... Storage.
Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 30-03-02 10:22

Hej,

Er nu nået dertil med XNews hvor det irriterer mig at alt binært
gemmes i min "Data" mappe (Den der følger med XNews.

Jeg har oprettet en folder til binært snask, og iøvrigt bedt XNews om
IKKE pr. default at gemme bodies. KUN headers.

Hvis jeg så alligevel browser igennem dk.binaer, så ser jeg at data
mappen - den med hdr og mbx filerne - vokse stødt?!

Hvad sker der?

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 30-03-02 23:39

A dude from the usenet called Palle Hans Jensen <diesel@lazy.dk>
wrote:

>Hvad sker der?

No worries.. Jeg dumpede XNews igen. Agent er stadig min tro
følgesvend, og da stadig mesteren af binært!

--
Palle Hans Jensen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 31-03-02 00:53

Hej Palle Hans Jensen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> No worries.. Jeg dumpede XNews igen.

Xnews opfører sig tilsyneladende ofte sært [1], hvis man sætter den
til at gemme automatisk (dvs. under Setup => Storage er det mest
hensigtsmæssigt at vælge default eller "Save nothing").
Den er ikke særlig velbygget til automatisk at gemme det, man
allerede har læst.

[1] "Tilsyneladende" fordi det dels driller mange. Dels virker det
som om, det måske er afhængigt af styresystemet. Jeg har ikke selv
erfaringer med det andet end en kort test, da jeg ikke vil se gamle
headere, indlæg e.l. Derudover har jeg kun en binær gruppe inde
(dk.binaer), og den åbnes udelukkende et par gange om måneden, når
nogen henviser til en screenshot e.l., de har postet deri.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 01-04-02 08:30

A dude from the usenet called Rudi Stegen
<rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:

> [...]
>hensigtsmæssigt at vælge default eller "Save nothing").
>Den er ikke særlig velbygget til automatisk at gemme det, man

- Men "Save nothing" gør jo så at den skal geniindlæse alle headers
hver gang man danser ind i gruppen? Det er vel derfor man også kalder
den en online reader Gør du det hver gang Rudi?

> [...]
>(dk.binaer), og den åbnes udelukkende et par gange om måneden, når
>nogen henviser til en screenshot e.l., de har postet deri.

- Altså... Hvis jeg laver F4 tricket så kan jeg få den til at gemme i
den folder som jeg har afsat til binært. Agenten er optimal til binært
- synes jeg - fordi man for hver enkelt gruppe kan specificere hvor
man vil gemme binært for hver enkelt gruppe. Med XNews får man iøvrigt
hele kagen i et direktorium, hvilket kan være uhensigtsmæssigt. Jeg
forstår bare ikke at nogle prøver at give det indtryk at XNews er
suveræn til binært?

--
Palle Hans Jensen

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 01-04-02 09:01

Jeg har iøvrigt slået alt storage fra nu.

XNews gemmer stadig alt.

Måske programmet ikke er helt færdigt

--
Palle Hans Jensen

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 01-04-02 10:28

wrote:

>Måske programmet ikke er helt færdigt

Der er også noget andet der irriterer mig.

Nogle gange når man trykker på et indlæg i en tråd så er det ligesom
at der hoppes videre til det næst eindlæg, og man så skal side og
klikke lidt for at "ramme" det indlæg man vil læse...

--
Palle Hans Jensen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-04-02 10:52

Palle Hans Jensen <diesel@lazy.dk> skrev:

> Nogle gange når man trykker på et indlæg i en tråd så er det ligesom
> at der hoppes videre til det næst eindlæg, og man så skal side og
> klikke lidt for at "ramme" det indlæg man vil læse...

Hmmm du har vel ikke drukket for mange påskebryg i løbet af de sidste
par dage

--
Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Madsen

Dato : 01-04-02 11:23

Palle Hans Jensen skrev:

> Nogle gange når man trykker på et indlæg i en tråd så er det ligesom
> at der hoppes videre til det næst eindlæg, og man så skal side og
> klikke lidt for at "ramme" det indlæg man vil læse...

Brug genvejstasterne i stedet for musen. Det kæmpede jeg også med i
starten hvor jeg endnu ikke havde fået lagt mine dårlige "musevaner"
på hylden.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 01-04-02 11:23

Palle Hans Jensen skrev:

> Jeg har iøvrigt slået alt storage fra nu.
>
> XNews gemmer stadig alt.

Har du slået Storage tilbage til standarden vha. Setup > Storage?
Jeg har før rodet med netop denne indstilling og opdaget, at hvis
du først har stillet den til f.eks. Save Headers og vil stille den
tilbage til default igen, så "glemmer" Xnews det og næste gang du
går ind i Setup > Storage er den gudhjælpemig hoppet tilbage til
Save Headers. Noget tyder på at man kan gå nedad i listen, men ikke
tilbage via Setup > Storage.
For at få den til at holde op med det var jeg nødt til at gå ind i
Xnews.ini og ændre linien StorageOpt til 0(nul).

Desuden er det sikkert en god idé at gå ind og slette *.hdr-filerne i
Data-mappen. Det er i disse filer at Xnews tidligere har gemt headerne.

Madsen.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-04-02 10:49

Palle Hans Jensen <diesel@lazy.dk> skrev:

> - Men "Save nothing" gør jo så at den skal geniindlæse alle
> headers hver gang man danser ind i gruppen?

Nej. XNews henter kun de nye headere.

> [...]
> kan specificere hvor man vil gemme binært for hver enkelt gruppe.

> Med XNews får man iøvrigt hele kagen i et direktorium,

Det er kun, hvis du har valgt at gemme alle vedhæftede filer
automatisk. Hvis man, som det må formodes at være det mest almindelige,
benytter sig af kø mulighederne samt F4 så vælger man selv, hvor de
vedhæftede filer skal gemmes. Derudover kan du lave gruppebaserede
indstillinger, hvor bla. DecodeDir kan indstilles. Dette gøres i
groups.ini i xnews mappen

Du kan eksempelvis tilføje følgende, hvis du bruger de binære
musikgrupper:

[dk.binaer.musik]
DecodeDir=E:\My Documents\XNews\dk.binaer.musik
continue=1

[dk.binaer.musik.repost]
DecodeDir=E:\My Documents\XNews\dk.binaer.musik.repost
continue=1

> Jeg forstår bare ikke at nogle prøver at
> give det indtryk at XNews er suveræn til binært?

Fordi Xnews er suveræn til binære grupper men det handler om smag og
behag og her er der nogen, der vil foretrække OE (det har jeg dog lidt
svært ved at forstå ) og andre Agent og andre igen noget helt
fjerde.

Uden at du skal opfatte det negativt vil jeg godt spørge om du har læst
manualen? I tilfældet XNews kan det generelt være ret så nyttigt.

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 01-04-02 11:22

A dude from the usenet called "Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk>
wrote:

> [...]
>vedhæftede filer skal gemmes. Derudover kan du lave gruppebaserede
>indstillinger, hvor bla. DecodeDir kan indstilles. Dette gøres i

- Jeg havde sat Xnews til KUN at gemme headers. Alligevel gemmer den
alle binære bodies i data mappen.

>Du kan eksempelvis tilføje følgende, hvis du bruger de binære
>musikgrupper:
>
>[dk.binaer.musik].......osv.. Snip..
>DecodeDir=E:\My Documents\XNews\dk.binaer.musik
>continue=1

- Se det er cool nok...

>Uden at du skal opfatte det negativt vil jeg godt spørge om du har læst
>manualen? I tilfældet XNews kan det generelt være ret så nyttigt.

- Jeg har læst det som interesserede mig vil jeg sige Og det
interesserede mig meget om jeg kunne administrere binært ligeså
effektivt som jeg kunne i Agent. Og da det er rimelig let at fortælle
XNews at man kun vil gemme headers, og den så alligevel gemmer binære
bodies i datamappen, så lod det mere til at Xnews skulle repereres og
ikke tilpasses..

--
Palle Hans Jensen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-04-02 11:56

Palle Hans Jensen <diesel@lazy.dk> skrev:

> - Jeg havde sat Xnews til KUN at gemme headers. Alligevel gemmer den
> alle binære bodies i data mappen.

Det er underligt men jeg ved, at Madsen også har haft problemer med
dette så hvis du ikke er blevet skræmt helt væk fra XNews så kan han
nok give dig nogle tips i den forbindelse bla.

> Og da det er rimelig let at fortælle
> XNews at man kun vil gemme headers, og den så alligevel gemmer binære
> bodies i datamappen, så lod det mere til at Xnews skulle repereres og
> ikke tilpasses..

Jeg har misforstået dig lidt.

Iøvrigt er der nu under alle omstændigheder nok heller ikke den store
tvivl om, at XNews både skal repareres og tilpasses. Agent er helt
klart et mere færdigt produkt og på mange punkter mere helstøbt end
Xnews.

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 01-04-02 13:44

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> wrote in

> Det er underligt men jeg ved, at Madsen også har haft problemer
> med dette så hvis du ikke er blevet skræmt helt væk fra XNews så
> kan han nok give dig nogle tips i den forbindelse bla.

Takker... Jeg tror jeg eksperimenter lidt med F7.

Lige et dumt spørgsmål:

Hvis jeg i dk.binaer har indlæst et billede. Hvordan gemmer jeg så
dette ene billede...?

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-04-02 13:55

Palle Hans Jensen <diesel@lazy.dk> skrev:

> Hvis jeg i dk.binaer har indlæst et billede. Hvordan gemmer jeg så
> dette ene billede...?

Det nemmeste er nok at markere indlægget i oversigten og trykke F4.
Men det er ikke usandsynligt, at der findes en bedre løsning.

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 01-04-02 14:57

Palle Hans Jensen <diesel@lazy.dk> wrote in

> Lige et dumt spørgsmål:

Arhh... Lige et til.. Har kigget i manualen, men kan ikke finde
noget. Tidsangivelsen! Kan man ikke ændre den så den bruge 24 timers
format? Jeg er ikke overdrevet begejstret for p.m. og a.m.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-04-02 15:02

> [...]

> noget. Tidsangivelsen! Kan man ikke ændre den så den bruge 24 timers
> format? Jeg er ikke overdrevet begejstret for p.m. og a.m.

Du skal kigge i den del af manualen, der omtaler [Display] delen af
Xnews.ini

Mere specifikt skal du under [Display] i xnews.ini indsætte følgende
linie (eller rette den eksisterende):

Use24hrClock=1

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 01-04-02 15:16

> Mere specifikt skal du under [Display] i xnews.ini indsætte
> følgende linie (eller rette den eksisterende):
>
> Use24hrClock=1

Tak! Endnu engang!

Fra : Lars Klintholm

Dato : 01-04-02 15:27

Morten Bjergstrøm skrev:

> Mere specifikt skal du under [Display] i xnews.ini indsætte
> følgende linie (eller rette den eksisterende):
>
> Use24hrClock=1

Eller hvis du vil have forskelligt format afhængigt af indlæggets alder
kan du i [Display] i xnews.ini lave noget lignenede dette:

DateFmtDay=hh:nn
DateFmtWeek=ddd hh:nn
DateFmtYear=dd/mm/yy hh:nn

--
mvh.
LarsK

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 01-04-02 15:42

Lars Klintholm <spamfilter@nospam.dk> wrote in

> Eller hvis du vil have forskelligt format afhængigt af
> indlæggets alder kan du i [Display] i xnews.ini lave noget
> lignenede dette:

Suverænt... Se sådan noget kan vi lide! Endelig mærker man lidt
pro'er på Xnews..

Et sidste mysterium som jeg ikke kan gennemskue..

Jeg har prøvet at lege lidt med binære grupper... Jeg har to binære
grupper i dk.binær regi. Indlæg er pænt tråede.

Sp har jeg prøvet at indlæse en gruppe der hedder alt.fan... Et eller
andet.. Her er intet tråden...

I min groups ini er der ikke specificeret noget for binaries?! Ser
sådan ud:

--------------------------------
; group configuration
; read manual for explanation

; special settings for binaries groups

; uncomment this next line if you like
; to arrange the display columns differently for binaries
;ColumnLayout=2

MultipartThreading=1
ExpandAllThreads=0
FullScreen=1

continue=1
--------------------------------

Any ideas?

Fra : Lars Klintholm

Dato : 01-04-02 15:58

Palle Hans Jensen skrev:

> [...]
> eller andet.. Her er intet tråden...
>
> I min groups ini er der ikke specificeret noget for binaries?! Ser

Kender du Ovi?

Hvis ikke skulle du prøve http://www.student.dtu.dk/~c991520/xnews/

Så vidt jeg kan gennemskue er denne her svaret på dine bønner:

http://www.student.dtu.dk/~c991520/xnews/binaries.html

--
mvh.
LarsK

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 01-04-02 20:55

> Kender du Ovi?
>
> Hvis ikke skulle du prøve http://www.student.dtu.dk/~c991520/xnews/

Har været der...

Men da jeg gjorde det der stod på hans side - og den du henviser til
- kom det til at virke af H til?! Preview vinduet røg sig en tur m.m.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 01-04-02 21:10

Palle Hans Jensen skrev:

> Men da jeg gjorde det der stod på hans side - og den du henviser
> til - kom det til at virke af H til?! Preview vinduet røg sig en
> tur m.m.

Det er vel meget almindeligt at man ikke gider læse bodies i en binær
gruppe?
FullScreen=1 , kan du rette til et 0 (=nul) i groups.ini, hvis du vil
have preview som standard for gruppen.

Ellers kan du læse body for et enkelt message ved at trykke Enter (fuld
skærm) eller trykke F12 (preview vindue). Enter/F12 for at komme
tilbage igen.

--
mvh.
LarsK

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 01-04-02 21:47

> Det er vel meget almindeligt at man ikke gider læse bodies i en
> binær gruppe?

- Tjaee... smag og behag...

> FullScreen=1 , kan du rette til et 0 (=nul) i groups.ini, hvis
> du vil have preview som standard for gruppen.

- Jamen det der undrer mig er jo at mine binære grupper er fint
trådet, men min alt.fan... gruppe ikke er?! Jeg har jo ingen steder
angivet at noget specielt forhold skulle gøre sig gældene for de
grupper der hedder noget med binær.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 02-04-02 01:01

> [...]

> steder angivet at noget specielt forhold skulle gøre sig gældene
> for de grupper der hedder noget med binær.

Hvis du kigger i Groups.ini (i Xnews-folderen), er [binaries]-
sektionen prædefineret. Den står som:

<copy>
[binaries]
SortOn=Subject
SortOrder=1
ColumnLayout=2
MultipartThreading=1
ExpandAllThreads=0
Archive=binaries
FullScreen=1
VerticalSplit=0
continue=1
</copy>

Ovennævnte gælder så for alle grupper, der indeholder "binaries" på
én eller anden måde i gruppenavnet.

At den dér alt.fan.etellerandet opfører sig anderledes end alle andre
grupper (?), forstår jeg til gengæld ikke. Hvis jeg har forstået dig
korrekt (dvs. at den opfører sig anderledes end fx den gruppe, vi her
skriver i...)?

Men hvis det er en gruppe med binært indhold (alt.fan.etellerandet),
kan du jo blot sætte den ind i Groups.ini, fx efter [binaries] som:

[alt.fan.etellerandet]
SortOn=Subject
SortOrder=1
ColumnLayout=2
MultipartThreading=1
ExpandAllThreads=0
Archive=binaries
FullScreen=1
VerticalSplit=0
continue=1

Du kan også dække flere grupper i ét hug, eksempelvis med gode gamle
DOS-wildcards. Hvis fx alle, der starter med "alt.fan.(og så alt
muligt andet)", kan du betegne sektionen som:

[alt.fan.*]

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars Klintholm

Dato : 01-04-02 16:08

Palle Hans Jensen skrev:

> Suverænt... Se sådan noget kan vi lide!

Hehe. Tråden startede med at du dumpede Xnews, men Rudi fik dig tilbage
på sporet! Og nu er du i mellemtiden også begyndt med X-face.
Lad os vide når du dumper Agent

--
mvh.
LarsK

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 01-04-02 20:55

> Hehe. Tråden startede med at du dumpede Xnews, men Rudi fik dig
> tilbage på sporet! Og nu er du i mellemtiden også begyndt med
> X-face. Lad os vide når du dumper Agent

Der er kamp til stregen... Lad os nu se...

Fra : Lars Klintholm

Dato : 01-04-02 11:24

Rudi Stegen skrev:

> [...]
>
> [1] "Tilsyneladende" fordi det dels driller mange. Dels virker det
> som om, det måske er afhængigt af styresystemet.

JA det driller mig en del. Jeg oplever det som at Storage er en per
group setting. Når en gruppe er åben trykker jeg F7 og sætter, hvad jeg
vil for denne gruppe. Og så er det tilsyneladende ligegyldigt hvad jeg
ændrer under Ctrl+F1, Storage.

--
mvh.
LarsK

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 01-04-02 11:47

> [...]
> sætter, hvad jeg vil for denne gruppe. Og så er det
> tilsyneladende ligegyldigt hvad jeg ændrer under Ctrl+F1,

Aha!! Hmm...

Skal lige siges at jeg slette alle mine news konti i XNews. Fjernede
alt i data mappen, og oprettede nye konti... Nu ser det ud til at
virke det med KUN at gemme headers... Men nu virker det ikke som før
at jeg kan gemme med F4. Skummelt program...

Fra : Rudi Stegen

Dato : 02-04-02 01:05

Hej Lars Klintholm, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Når en gruppe er åben trykker jeg F7 og sætter, hvad jeg vil for
> denne gruppe. Og så er det tilsyneladende ligegyldigt hvad jeg
> ændrer under Ctrl+F1, Storage.

F7 (hvad man vil med denne specielle gruppe) rangerer højere end den
generelle setup.

--
Hygge fra Århus - Rudi