Irriterende streaming
Fra : Henrik Münster

Dato : 30-03-02 00:47

Jeg synes altså, det er lidt irriterende med den streaming. Hvis ens
forbindelse er lige langsom nok, kunne man før i tiden downloade en film
og så se den uden hakker og afbrydelse. I dag er man nødt til at
streame. Jeg kan i hvert fald ikke længere gennemskue, hvordan man
henter filmene ned. Det giver ofte en dårlig kvalitet med hakker, udfald
og frosne billeder. Jeg kan såmænd godt forstå det, men det kan konen
ikke. Nu ville jeg f.eks. gerne vise hende nedenstående film, så hun kan
se, hvilken bil vi skal have næste gang. Men jeg tror ikke hun synes,
den er særlig lækker, med den kvalitet, jeg kan få herhjemme trods
kabelmodem.

<http://carview.msn.co.uk/autoshow/geneva/asx/Peugeot_307_SW_300.asx>
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Jesper

Dato : 30-03-02 01:09

> [...]
> se, hvilken bil vi skal have næste gang. Men jeg tror ikke hun synes,
> den er særlig lækker, med den kvalitet, jeg kan få herhjemme trods

Ja, jeg hentede lige .asx filen, der havde flg. indhold:

<ASX version="3.0">
<ENTRY>
<REF
HREF="mms://msncarptwm.fplive.net/msncarpt/Autoshow/geneva/Peugeot307SW_
300.wmv"/>
</ENTRY>
</ASX>
altså en MMS fil, så kan den ikke downloades, kun streames. Hvis der nu
havde stået http:// istdet så kunne du have hentet den.

Prøv at se den om formiddagen dansk tid, der sover amerikanerne, så der
er netbelastningen ikke så stor.

--
Jesper.
"Når svenskene laver historiske film dør man, når danskerne

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-03-02 08:54

Jesper <no@shit.dk> wrote:

> [...]
> havde stået http:// istdet så kunne du have hentet den.
>
> Prøv at se den om formiddagen dansk tid, der sover amerikanerne, så der

Jeg har lige prøvet, men det hjælper desværre ikke. Udgaven til 100 KB
kan lige køre. Jeg må have en hurtigere forbindelse eller en hurtigere
computer - eller begge dele.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Glenn Pedersen

Dato : 30-03-02 15:20

> Jeg har lige prøvet, men det hjælper desværre ikke. Udgaven til 100 KB
> kan lige køre. Jeg må have en hurtigere forbindelse eller en hurtigere
> computer - eller begge dele.

har du den nyeste version af M$ mediaplayer ??

Jeg har lige set den pågældende film, med 330kbs, så det skulle være
muligt også for dig at se den i rimelig kvalitet.

P.s kanon lækker vogn.

Glenn

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-04-02 07:49

Glenn Pedersen <maxi@homemail.com> wrote:

> har du den nyeste version af M$ mediaplayer ??
>
> Jeg har lige set den pågældende film, med 330kbs, så det skulle være
> muligt også for dig at se den i rimelig kvalitet.

Jeg havde Windows Mediaplayer ver. 7, og nu har jeg opgraderet til 7.1.
Det må være den nyest. Det gør bare ikke nogen forskel. Men strengt
taget er min forbindelse vel kun på 256 kb/s, så måske forklarer det, at
jeg ikke kan se filmen. Det havde været rart, hvis man kunne downloade
den, og så se den i gode kvalitet fra harddisken. Når Quicktime
streames, så hentes filmen ind i RAM. Den hakker måske første gang, men
så har man den hjemme og kan se den i god kvalitet. Det gælder f.eks.
forfilm til Pixars film. Men når jeg skal se Gorillaz' videoer i
RealPlayer eller Peugeots reklamefilm i Winsows Mediaplayer, så starter
streamingen forfra hver gang.

> P.s kanon lækker vogn.

Ja, jeg blev også helt betaget af den. Nu er filmen måske også temmeligt
godt lavet. Jeg fik også helt lyst til at få barn nr. tre, som bilen
egner sig så godt til.
Min kone kunne umiddelbart godt lide den, men var nervøs for, om
glastaget gør den til en bageovn om sommeren. Men så er der jo et
elektrisk gardin. Noget andet er, at Peugeot her i Danmark skriver:
"Modelprogrammet vil også omfatte en mere traditionel udgave uden
glastag og med fast bagsæde række."
Så kan man jo godt regne ud, at det er den traditionelle udgave,
vi vil se her Danmark, og den vil nok koste fra kr. 220.000,-. Den
smarte udgave fra reklamefilmen vil koste en formue, og så vil man nok
resonnere, at de to ekstra sæder og et glastag ikke er det værd.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : John Lauritzen

Dato : 01-04-02 10:23

henrik@muenster.dk writes:

>Ja, jeg blev også helt betaget af den. Nu er filmen måske også temmeligt
>godt lavet. Jeg fik også helt lyst til at få barn nr. tre, som bilen
>egner sig så godt til.
Ja, det er en flot bil og en flot film. Bilen er nok det billigste i den
film

Venlig hilsen John

Fra : Glenn Pedersen

Dato : 01-04-02 23:22

John Lauritzen <John_Lauritzen@net.dialog.dk> wrote:

> Ja, det er en flot bil og en flot film. Bilen er nok det billigste i den
> film
>
> Venlig hilsen John

Jeg kan ikke lige huske om du bruger OS X, men hvis, er det der jeg så
filmen, med en ver. 7.1.3 af mediaplayer.

Glenn

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-04-02 21:07

John Lauritzen <John_Lauritzen@net.dialog.dk> wrote:

> Ja, det er en flot bil og en flot film. Bilen er nok det billigste i den
> film

Ja, jeg tror også, det ender med, at jeg skifter bilen ud og beholder
konen. Det omvendte bliver nok for dyrt. Og så har jeg jo stadig en
gammel bil.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark