WcpuID Genstarter Maskinen
Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 29-03-02 19:28

NG,

O/S: Winodws 2000 (UK)

Jeg har et problem med min computer/Windows 2000. Hver gang jeg vil åbne
WcpuID genstarter maskinen sig. Det samme gælder for SiSoft Sandra.

Hvad kan det skyldes og hvad kan jeg gøre for at fix det?

Best Regards/Med Venlig Hilsen
--Glenn
Nickname: Tyranno
E-Mail: tyranno@mail.ikasths.dkREMOVETHIS
ICQ# 3806586

Fra : Jens Carsten Hansen

Dato : 30-03-02 13:51

Glenn Rasmussen wrote:
> [...]
> WcpuID genstarter maskinen sig. Det samme gælder for SiSoft Sandra.
>
> Hvad kan det skyldes og hvad kan jeg gøre for at fix det?

Det betyder der er et ret grundlæggende problem med noget af hardwaren.
F.eks. at to enheder deler en IRQ, hvor en eller begge enheder ikke er
designet til at dele IRQ. Eller at noget simpelthen er defekt.
Kunne måske være cpu'en, eller chipsettet.
Hvis du nu skrev lidt mere om hvilken hardware du har (så mange detaljer
som muligt), var det måske nemmere at hjælpe..

Et skud i tågen: gammel bios, Via chipset, og et SB Live som deler IRQ
med to andre enheder?

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 30-03-02 17:29

Jens Carsten Hansen,

> [...]
> som muligt), var det måske nemmere at hjælpe..
> Et skud i tågen: gammel bios, Via chipset, og et SB Live som deler IRQ

Begge programmer virkede i Windows XP da jeg prøvede den - underligt.

AMD 1600 XP
MSI K7T266 Pro2 (6 USB'er)
MSI GeForce 3 Ti2000 Pro
AC'97 OnBoard Lydkort
2x Seagate Barracuda 60GB
Plextor 24/10/40a
56X Aopen CD-Rom Drev
256 DDR-Ram

Jeg har opdateret alle drivers via MSI LiveUpdate og Windows 2000 har ingen
problemer i "Device Manager".

Fra : Deaster

Dato : 30-03-02 17:37

"Glenn Rasmussen" <tyranno@mail.ikasths.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse
> Jens Carsten Hansen,

> Begge programmer virkede i Windows XP da jeg prøvede den - underligt.
>
> AMD 1600 XP
> MSI K7T266 Pro2 (6 USB'er)
> MSI GeForce 3 Ti2000 Pro
> AC'97 OnBoard Lydkort
> 2x Seagate Barracuda 60GB
> Plextor 24/10/40a
> 56X Aopen CD-Rom Drev
> 256 DDR-Ram
>
> Jeg har opdateret alle drivers via MSI LiveUpdate og Windows 2000 har
ingen
> problemer i "Device Manager".

Hvorfor h***** begynder du at starte en ny tråd, det er jo overhovedet ikke
til at finde rundt i?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 30-03-02 20:53

Deaster,

> Hvorfor h***** begynder du at starte en ny tråd, det er jo overhovedet
> ikke til at finde rundt i?

For mig ser det ud til at være i samme tråd, men måske er Outlook Express
endnu en omgang lort som fejler gang på gang?

Hvorfor skal du i øvrigt brokke dig? Burde du ikke blot se bort fra dette
indlæg, hvis du ikke har nogle oplysninger man kan bruge til noget?

Måske har du ikke andet at give dig til end at brokke dig? Sørgeligt må man
sige.

Fra : Deaster

Dato : 30-03-02 23:30

> Deaster,

> For mig ser det ud til at være i samme tråd, men måske er Outlook Express
> endnu en omgang lort som fejler gang på gang?

Tjaa, det er muligt, men også Agent og K-News ser det som en helt ny tråd
som hedder: Virkede I WinXP, og det første indlæg var fra dig af, du har
noget citeret tekst med, men det er stadigvæk en hel ny tråd.

> Hvorfor skal du i øvrigt brokke dig? Burde du ikke blot se bort fra dette
> indlæg, hvis du ikke har nogle oplysninger man kan bruge til noget?

Fordi det måske ikke kun er mig som ikke kan finde hoved og hale i det, og
derfor ikke har nogen som helst chance for at hjælpe.

> Måske har du ikke andet at give dig til end at brokke dig? Sørgeligt må
man
> sige.

Jep, det må ikek være rart.

Fra : JRS

Dato : 31-03-02 15:52

ser fint ud her med outlook express

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 31-03-02 16:10

"Glenn Rasmussen" <tyranno@mail.ikasths.dkREMOVETHIS> skrev....

> Måske har du ikke andet at give dig til end at brokke dig?

Men du fik hjælp til hvad-dit-problem-nu-måtte-være? Nå ikke?

Så var det måske en idé bare at acceptere at du (med de bedste
intentioner) har lavet noget mindre heldigt, undgå det fremover og så
få rettet fejlen så ikke-Outlook brugere har en chance for at hjælpe
dig.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm