checkbox
Fra : Andre

Dato : 29-03-02 18:10

Jeg er ved at lave en popup side til en undersøgelse hvor man skal kunne
krydse noget af med en checkbox, men jeg kan ikke få checkboxen til at
skrive i min accessdatabase, der kommer en fejl med datatypen. Er der nogen
som ved hvordan man arbejder med checkboxe i PHP ??

Nå brugeren trykker på send, skal dataene gemmes og boksen lukkes, men
hvordan lukker men siden i PHP samtidig med at man gemmer ??

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 29-03-02 21:53

"Andre" <andre21@ofir.dk> skrev

> skrive i min accessdatabase, der kommer en fejl med datatypen. Er der
nogen
> som ved hvordan man arbejder med checkboxe i PHP ??

hvilken fejl?

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 29-03-02 23:18

Vis os noget sovs, så hjælper vi :)

--
Kristian Risager Larsen
http://www.kezze.dk - mailto:kezze@kezze.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 31-03-02 15:33

Kristian Risager Larsen wrote in <a82p3s$hv7$1@sunsite.dk>:
> Vis os noget sovs, så hjælper vi :)

http://www.danish-deli-food.com/images/P0040.jpg

Eller sagt på en anden måde: Det tror jeg ikke mange newbies fatter noget
af...

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Andre

Dato : 30-03-02 11:24

OK, her kommer noget kode..... (risikere man at blive mental undersøgt hvis
man forlanger kode i en påskeferie ????)

<?
$connect = odbc_connect("undersog", "", "");
$query = "insert into test (navn, krys, svar) values
('$tekst','$x','$janej')";
$result = odbc_exec($connect, $query);
odbc_close($connect);
?>

<FORM METHOD="post" ACTION=<? echo $PHP_SELF;?>>
Navn <INPUT TYPE=text NAME=tekst>
<INPUT TYPE="checkbox" NAME=x>
ja <INPUT TYPE="radio" NAME="janej">nein <INPUT TYPE="radio" NAME="Nej">
<INPUT TYPE=submit NAME=submit VALUE="Skriv">
</FORM>

Når jeg køre det, får jeg fejlen :
Warning: SQL error: [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Data type
mismatch in criteria expression., SQL state 22005 in SQLExecDirect in
C:\Inetpub\wwwroot\skema\indtest.php on line 6

Det er jo nok noget med datatypen, men hvad type kræver en checkbox og radio
knap ??

Er der iøvrigt nogle som ved om / hvordan man kan få en browers sprog ud ??

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 30-03-02 12:31

> OK, her kommer noget kode..... (risikere man at blive mental undersøgt
hvis
> man forlanger kode i en påskeferie ????)

Hvad kan man lave i påskeferien ud over øl og kode?

Nevermind.. Her er et eksempel jeg har lavet

<form method="get" action="<?php echo basename($_SERVER['PHP_SELF']); ?>">
<input type="checkbox" value="hest" name="gnu">kød nu!
<input type="submit">
</form>

altså kommer der til at stå url?gnu=hest

dvs.
$_GET['gnu'] == "hest";

Så skal du bare have et felt i databasen hvor den datatype (string) kan
indsættes.

Fra : Andre

Dato : 30-03-02 15:11

Tak, for hjælpen nu har jeg fået det til at køre, jeg mangler bare at få
formen lukket igen, hvordan går man det ??

<FORM METHOD="POST" NAME="skema" action="self.close()">
<INPUT TYPE="checkbox" NAME=Avis1>

<input type="submit" value="indsend">
</FORM>

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 30-03-02 15:41

"Andre" <andre21@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Tak, for hjælpen nu har jeg fået det til at køre, jeg mangler bare at få
> formen lukket igen, hvordan går man det ??
Jeg forstår ikke hvad du mener med "lukket", men du kan få den til at sende
resultatet videre til en side der behandler det og derefter outputter noget
javascript der lukker vinduet (hvis det er det du vil have gjort)

> </FORM>
Det er da at lukke en form?

Fra : Andre

Dato : 30-03-02 15:44

> Det er da at lukke en form?

Jo, den skal lukke, det er til et spørgeskema der kommer når du kommer ind
på siden. Jeg har prøvet med self.close, men så gemmer den ikke dataene i
databasen, og det forstår jeg ikke.

<FORM METHOD="POST" NAME="skema" onsubmit="self.close();">

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 30-03-02 16:55

> <FORM METHOD="POST" NAME="skema" onsubmit="self.close();">

Du skal jo gøre som jeg forklarede i mit tidligere indlæg:
<form method="post" name="skema" action="form_handler.php">
og få form_handler.php til at behandle dataene og dernæst outputte noget