Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
S-VHS TV-Out er sort/hvid
Fra : raus22

Dato : 29-03-02 17:41

Jeg har et Nvidia Riva TNT2 Ultra med en BT869 TV-chip. Når jeg bruger
TVtool og grafikkortets eget software får jeg kun sort/hvid skærm på
TV'et. Jeg har søgt på alle newsgroups, men jeg har ikke fundet noget
der kunne hjælpe.
Jeg bruger et S-VHS kabel til tv'et, tvtool er på PAL. har prøvet alle
resolutions. det ville virkelig hjælpe, tak.

Peter Ericson
raus_22@hotmail.com

Fra : [DK]TaReC

Dato : 29-03-02 19:09

Du har sikkert ikke svhs indgang på dit fjernsyn, så du bruger en
scart-adaptor. Right? så er det dit fjernsyn der ikke understøtter svhs via
scart og du må ud og have en converter (svhs-->composite)

Denne her kan anbefales ( bruger den selv

http://www.av-supply.dk/produkter.php?show=10

Fra : Brian Thomsen

Dato : 29-03-02 19:25

"[DK]TaReC" <larz_prime@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
via
> scart og du må ud og have en converter (svhs-->composite)
>
> Denne her kan anbefales ( bruger den selv

Jeg har selv nøjagtig samme problem.... Jeg har ligeledes prøvet alle
opløsninger osv.!! Den adapter jeg bruger ligner nøjagtig den der sælges på
ovenstående link, men kan der være forskel?? Jeg har købt min gennem Rudolph
Schmidt.....

Mvh.

Brian Thomsen

Fra : Dr. Ahcir

Dato : 29-03-02 20:27

"Brian Thomsen" <brian-th@worldonline.dk> wrote in message

> [...]
> opløsninger osv.!! Den adapter jeg bruger ligner nøjagtig den der sælges

> ovenstående link, men kan der være forskel?? Jeg har købt min gennem

Har hatt samme problem med et av mine GF3Ti200 kort.
Sort/hvitt samme f..n, tro det eller ikke jeg snudde s-video kabelen og fikk
farger.
Vet ennå ikke hvorfor!

Fra : [DK]TaReC

Dato : 29-03-02 21:32

Joo der ER forskel. Din er sikkert blot en adaptor med en in/out-switch..
hvor svhs signalet løber direkte igennem.

Men med denne converter bliver signalet først lavet om til composite også
videre i systemet.

Fra : Brian Thomsen

Dato : 29-03-02 22:22

> [...]
> hvor svhs signalet løber direkte igennem.
>
> Men med denne converter bliver signalet først lavet om til composite også

Ok, jeg prøver med den du foreslog.... Mange tak for hjælpen

Mvh.

Brian Thomsen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-03-02 17:58

"raus22" <raus_22@hotmail.com> skrev:
> Jeg har et Nvidia Riva TNT2 Ultra med en BT869 TV-
> chip. Når jeg bruger TVtool og grafikkortets eget
> software får jeg kun sort/hvid skærm på TV'et.

Det er nøjagtig som [DK]TaReC skriver, køb denne
adapter:
<http://www.av-supply.dk/produkter.php?show=10>

Og jo, der er forskel på ovenstående og denne
<http://www.av-supply.dk/produkter.php?show=8>

Mvh.
Mikael