Sessions uden cookies - hvordan gøres det ~
Fra : Mark Gray

Dato : 29-03-02 13:06

Hejsa!

Jeg skal bruge sessions til en web site, men da brugerne ikke kan
modtage cookies skal jeg komme rundt om det. Har læst at man
"bare" kan tilføje <? echo SID?> bagefter alle url'er, men det
hjælper ikke meget. Der bliver slet ikke printet noget. Jeg ved
at der er oprettet en session da jeg kan se dens navn
($PHPSESSID), men hvad kan jeg gøre her??

Mark.

ps. hvis i kender nogle GODE tutorials om sessions, gerne
specifikt om brug UDEN cookies vil det være dejligt :P

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 29-03-02 13:12

"Mark Gray" <mark_gray_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> at der er oprettet en session da jeg kan se dens navn
> ($PHPSESSID), men hvad kan jeg gøre her??
kan man så ikke bar eprinte $PHPSESSID ?

http://www.php.net/manual/en/ref.session.php
http://www.razor.dk/php.tutorials.sessions.php

--
http://www.kezze.dk - mailto:kezze@kezze.dk

Fra : Mark Gray

Dato : 29-03-02 14:33

Kristian Risager Larsen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> kan man så ikke bar eprinte $PHPSESSID ?
>
> http://www.kezze.dk - mailto:kezze@kezze.dk

hmm....har jeg også prøvet, men det hjalp ikke at gøre noget i retning
af (frit fra hovedet):

Mark Gray.

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 29-03-02 14:43

"Mark Gray" <mark_gray_dk@hotmail.com> skrev

> hmm....har jeg også prøvet, men det hjalp ikke at gøre noget i retning
> af (frit fra hovedet):

Putter _du_ noget _ind_ i $PHPSESSID?

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Mark Gray

Dato : 30-03-02 20:37

Kim Emax - ayianapa.dk wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Putter _du_ noget _ind_ i $PHPSESSID?

Prøv selv at echo'e den så vil du se at den faktisk indeholder noget i
forvejen (forudsat at du har startet en session :D)....

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 31-03-02 18:17

"Mark Gray" <mark_gray_dk@hotmail.com> skrev

> Prøv selv at echo'e den så vil du se at den faktisk indeholder noget i
> forvejen (forudsat at du har startet en session :D)....

sorry, jeg kører med noget hjemmelavet session ting fra før PHP4 kom til
verdenen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 29-03-02 17:30

Mark Gray skrev:

> Har læst at man
> "bare" kan tilføje <? echo SID?> bagefter alle url'er, men det
> hjælper ikke meget. Der bliver slet ikke printet noget.

Nej, ikke hvis du bruger en browser, der modtager cookies (jeg forstod
godt, at brugerne af systemet ikke kan modtage cookies, men det kunne
godt være, at du kunne på din testmaskine). Pointen er nemlig, at
konstanten SID kun fyldes, hvis brugeren *ikke* kan modtage cookies. Så
det, du skal gøre for at teste det, er at slå cookies fra i din browser
og så <?php echo SID; ?>. Så skulle du gerne kunne se en streng a la
"PHPSESSID=9291298ksks99030". Den streng kan man så indsætte i et link
på følgende måde:

echo "<a href='test.php?navn=$navn&amp;".SID."'>Side</a>\n";

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/