Hvad gør jeg galt her?
Fra : MZH

Dato : 29-03-02 12:32

Hej.

Jeg har en php-side, som skal hente data ud fra en MySQL database.

Det gør jeg sådan her:

<?php

mysql_connect("localhost","username","Password");

mysql_select_db("min_database");

$sql = "SELECT * FROM min_database";

$query = mysql_query($sql);

while($result = mysql_fetch_array($query)) {
@extract($result);

/>Contact: $contact<br />";

}

?>

Helt standard, ikke? Problemet er, at jeg får denne fejlmeddelelse:

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in
E:\Webs\friserverplads.dk\username\calendar2.php on line 11

Linie 11 er: while($result = mysql_fetch_array($query)) {

Hvorfor giver den fejl??? Jeg har rodet med det i timevis, men kan
ikke få det til at virke. Er det bare mig?

Mvh.

Mikkel

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 29-03-02 12:51

> $sql = "SELECT * FROM min_database";
den skal nok rettes til
$sql = "SELECT * FROM min_tabel";

> $query = mysql_query($sql);
prøv med en
$query = mysql_query($sql) or die(mysql_error());

Altså

<?php
mysql_connect("localhost","username","Password") or die(mysql_error());
mysql_select_db("min_database") or die(mysql_error());
$sql = "SELECT * FROM min_tabel";
$query = mysql_query($sql) or die(mysql_error());
// hvorefter resten af din kode skrives
?>

> Helt standard, ikke? Problemet er, at jeg får denne fejlmeddelelse:
Næsten.
Jeg bryder mig ikke om at bruge extract, det er mere letlæseligt at skrive
$result['day'] end at skrive $day . Men hver mand, sin kodestil.

> Hvorfor giver den fejl??? Jeg har rodet med det i timevis, men kan
> ikke få det til at virke. Er det bare mig?

Det er fordi du ikke får et brugbart resultat tilbage fra mysql. Se
http://www.php.net/mysql_error

--
http://www.kezze.dk - mailto:kezze@kezze.dk

Fra : Jacob Atzen

Dato : 29-03-02 13:26

MZH <mikkel@mzh.nospamdk> writes:

> $sql = "SELECT * FROM min_database";

Mener du virkelig det der?

Med venlig hilsen
- Jacob Atzen

Fra : MZH

Dato : 02-04-02 00:01

>Mener du virkelig det der?

UPS! Det er selvfølgelig min_tabel og ikke min_database. Sorry!

Mikkel

Fra : -Martin-

Dato : 31-03-02 01:07

On Fri, 29 Mar 2002 12:32:02 +0100, MZH <mikkel@mzh.nospamdk> wrote:

> [...]
>
>Det gør jeg sådan her:
>
><?php
>
>mysql_connect("localhost","username","Password");

En fingeregel er at kun selecte det man har brug for!

SELECT id, dato, beskrivelse FROM min_database

>$query = mysql_query($sql);

indsæt OR DIE (mysql_error()); efter ovenstående sådan her
$query = mysql_query($sql) OR DIE (mysql_error());

Så finder du ud af at TABELLEN min_database sikkert ikke findes!

min_database skal jo være min_tabel :)

Men kig lidt inde på www.webcafe.dk lær fx nogen ting ved den simple
gæstebog :)

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 31-03-02 01:33

> Men kig lidt inde på www.webcafe.dk lær fx nogen ting ved den simple
> gæstebog :)

Men kig lidt inde på http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html lær fx
nogen ting ved den simple citatteknikguide :P

Godnat
--
Kristian Risager Larsen
http://www.kezze.dk - mailto:kezze@kezze.dk

Fra : -Martin-

Dato : 31-03-02 11:30

>Men kig lidt inde på http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html lær fx
>nogen ting ved den simple citatteknikguide :P

Jaja ... tænker ikk så meget kl 3 vel *DååååH* :))