Kører pc spil bedre på konsoller?
Fra : David

Dato : 29-03-02 04:16

Hej.
Jeg kan godt se at min computer slet ikke kan følge med Medal Of Honor, slet
ikke.
Kører pc spil bedre på konsoller af de spil der både findes til pc og
konsoller?
Eller kører konsolspillene ligefrem bedre på pc?
Husk lige at jeg snakker om spil der er på markedet i både pc spil branchen
og konsol spilbrancen.
Et eks kunne være Deus ex som hvis ikke det er kommet til konsol endnu
ihvertfald snart gør det. Men det har været på pc først. Bare et eksempel,
så i ved hvad jeg egentlig mener.
Desvære kender jeg ikke andre spil der er set til både pc og konsol.
MedalOfHonor findes ikke til konsol, vel?
Jeg ville blive meget glad hvis i svarer, for jeg er meget spændt på at høre
fra jer om dette spændende emne.
-
david

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 29-03-02 11:19

David wrote:

> [...]
> ikke.
> Kører pc spil bedre på konsoller af de spil der både findes til pc og

Det kommer an på hvad det er for en PC man har, husk på at begrebet PC
faktisk dækker over maskiner fra så lant tilbage som 1980/81 og at det
også omfatter maskiner hvor grafikkortet alene koster mere det dobbelt
af de dyreste konsoller. Det er også derfor man kan spille en del konsol
spil på en PC hvis man bruger en emulator (Et særligt program som får
PC'en til at lade som om den er noget andet), det gælder spil til
Playstation og stort en hvilken somhelst anden konsol som ældre end PS2.

> Eller kører konsolspillene ligefrem bedre på pc?

Som regel er det således at kommer spillet på en platform først, så vil
der være lidt ekstra med når det samme spil så kommer til en anden
platform. Så nogle spil vil måske være bedt på en konsol, men oftest vil
PC versionen være bedre alene fordi der kan man spille spillet i langt
højere opløsning (hvis man har PC'en til det).

SÅ er der den med at en del spil nærmest kræver et keyboard/mus
kombination og det er ikke standard udsty på konsoller, omvendt så er
det de føreste PC'ere som er udstyret med joypads. Tendensen er at
PC'spil som regel er mere komplekse og tilgengæld er der færrer platform
spil, kampsportsspil o.lign. til PC'ere.

Kigger man på et spil som Unreal Tournament er PC versionen klart
overlegen, konsol versionen er simplificeret styringsmæssigt og banerne
er fladere i deres layout for at mindske behovet for skulle kigge
op/ned. Dertil kommer så at på PC'en kan man få hundredevis af ekstra
baner, skins, sounds... og der er også mange mods som ændre spillet til
noget helt andet.

Noget tilsvarende gælder Need For Speed hvor man til NFS spillene,
bortset fra femmeren, kan hente baneeditorer, biledditorer og ikke
mindst hundredevis af ekstra biler - den slags er naturligvis ikke mulig
med en konsol (endnu ihvertfald).

> Et eks kunne være Deus ex som hvis ikke det er kommet til konsol endnu
> ihvertfald snart gør det.

? Er det ikke ude til PS2? Jeg har hørt der er nogle få ekstra baner.

Men det har været på pc først. Bare et eksempel,
> så i ved hvad jeg egentlig mener.
> Desvære kender jeg ikke andre spil der er set til både pc og konsol.

Der er masser af spil som er på begge platforme, jeg kan lige hutigt
komme i tanke om:

En del af Need for speed serien.
No One Lives Forever
Morrowind kommer både til PC og XBox, men uden den store editor til XBox.
Red Faction hvor banerne er mere avanceret på PC.
GTA
Doom
SEGA Ralley
Unreal Tournament (som nævnt tidligere)
Deus Ex (Som du selv nævner)

> MedalOfHonor findes ikke til konsol, vel?

Nej, ikke endnu ihvertfald. Allied Assault episoden som du sikkert
tænker på. Tidligere spil i serien er faktisk til konsol svjh.

Mvh

Bruno

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 29-03-02 13:11

> Nej, ikke endnu ihvertfald. Allied Assault episoden som du sikkert
> tænker på. Tidligere spil i serien er faktisk til konsol svjh.
jo medal og honor eksister til psx 1, hvor der findes en 1'er og en 2'ere,
det er bare en anden historie end til pc. Den første medal of honor til psx
udkom for ca. 2-3 år siden har selv spillet den første og efterføleren fra
ende til anden. Men pc versionen er helt klart at foretrække, bla. pga.
styring samt grafik

mvh

Ang3lFire

Fra : El Lunchbox

Dato : 29-03-02 13:16

> [...]
> ende til anden. Men pc versionen er helt klart at foretrække, bla. pga.

Der kommer snart et Mohaa til PS2, inden for et par mdr.

-E

Fra : Herold³

Dato : 31-03-02 12:18

> Der kommer snart et Mohaa til PS2, inden for et par mdr.

Som I øvrigt hedder MoH: Frontline og intet har med Allied Assault at gøre.
:)

Fra : SonofonoS

Dato : 29-03-02 14:21

Uden helt at vide hvad det er du mener må jeg nok svare ja. Spil til
konsoller er lavet til konsollen. Der er jo som regel ikke mulighed for at
opgradere en konsol, så spilproducenterne laver spillene så de kører
perfekt. Der er jo heller ikke mulighed for f.eks. at stille på opløsningen
eller hvor mange detaljer texturene skal have. De "hakker" heller ikke hvis
det er det du mener. Grunden til dette er at konsollen kun skal bruge
kræfter på det spil du har proppet i. En almindelig PC har styresystem og
alt muligt andet skrammel kørende samtidigt. Konsollen er også hurtigere
fordi dens "styresystem" ligger som Firmware. I hvert fald på de fleste. Det
vil sige at systemet ligger gemt i en chip hvor tilgangen er utrolig hurtig.
Et spil som Medal of honor vil nok hurtigt blive lidt kedeligt til konsollen
da der ikke endnu er mulighed for at spille over internettet med vennerne,
eller dem man nu kender.. :)
Det er jo så en af forcerne ved pc'en. Det kan godt være man skal have et
lille monster stående ved skrivebordet for at køre spillet, men til gengæld
får man meget mere for pengene. Især når det gælder om et spil som er
gennemført på en weekend!

Med venlig hilsen

SonofonoS