Hvad skal jeg vælge? Asus GF4MX440 eller D~
Fra : -

Dato : 29-03-02 01:55

Nu står valget der.....

Jeg har snart læst mangt og meget....blev ikke så meget klogere på
sagerne andet end nogle svæger til Geforce 3 Ti200 andre Radeon 8500 -
atter andre siger at Geforce 4 MX 440 (aka boosted Geforce 2) er
fint....

1. Jeg vil have et kort der kan køre "rimeligt" når UT2 kommer på
hylderne...Ikke nødvendigvis 1280X1024 32bit .....bare "rimeligt"...

2. Kortet skal tegne så skarpt og perfekt et 2D billede som muligt -
har hørt lidt om at radeon er god til dette - men om det passer??

3. Kortet må ikke have en mega "skralde"-blæser på der larmer
vildt....Jeg har i forevejen et dejligt lydløst (og lidt varmt) system
bestående af:
Asus A7V333
Samsung 256Mb PC2700@cas2
Zalman kobber køler (nye udgave-smuk som en drøm!)
+det løse

Alle hjælp og gode råd modtages med kyshånd.....

Ps. Jeg hælder selv over mod Radeon....men måske skulle jeg lade være?

Tak

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 29-03-02 02:25

- wrote:

> [...]
>
> 1. Jeg vil have et kort der kan køre "rimeligt" når UT2 kommer på
> hylderne...Ikke nødvendigvis 1280X1024 32bit .....bare "rimeligt"...

Hvis du vil havde alle efekterne med så kræver det et gf3, et ægte Gf4,
et Radeon8500 eller et Radeon8500LE

> [...]

> Zalman kobber køler (nye udgave-smuk som en drøm!)
> +det løse
>
> Alle hjælp og gode råd modtages med kyshånd.....

Blæsere på højtydende grafikkort er nogle små svin, en god løsning er at
fjerne original blæsere og så hænge en 80mm ved siden af kortet. Den
behøver ikke køre nær så stærkt for den samme køling og væsentlig mindre
larm.

> Ps. Jeg hælder selv over mod Radeon....men måske skulle jeg lade være?

Skulle jeg selv købe i dag ville jeg vælge Radeon 8500 eller et ikke-MX
Gf4 hvis jeg vandt i lotteriet.

Mvh

Bruno

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-03-02 12:30

"-" <kennethhos@ofir.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Du kunne også prøve med lidt tålmodighed, og se hvad det er Matrox går og
pusler med, og som skulle komme ud til sommer. Efter hvad rygter fortæller,
så skulle det være noget der skulle feje alle andre af banen.

Kim Larsen

Fra : Sadat

Dato : 30-03-02 07:34

"-" <kennethhos@ofir.dk> wrote in message
> [...]

[Snip]

Radeon 8500 er det bedste kort for pengene på marked.

Det har langt flere features end GF3 og GF4.... plus så er det virkelig
knivskarp og rigtig rigtig dejlig billedkvalitet man får med ordentlig
monitor.

Jeg er glad for mit.... der er ikke noget spil hvor jeg behøves at gå ned i
kvalitet så det ikke hakker.. alt kører bare.

--
Sadat ~ No Ones Iller

- What would you do if it was you?