Ny blæser i PSU
Fra : rofe@mailme.dk

Dato : 28-03-02 14:33

Hejsa NG

Nu var jeg enormt meget træt af den blæser der sad i PSU'en i mit Aopen HQ08
og skiftede den derfor ud med en 80mm blæser, Ultra Low Noise, Papst
8412N2/GL
fra Studiedata, link :
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=319&page=1

Det var jo noget der virkelig hjalp på larmen :) , men når jeg sætter hånden
foran
blæseren er det betydeligt anderledes end med den gamle blæser, man kan
næsten ikke
mærke noget (lidt kan man), så jeg er stadig lidt usikker på om den er stor
nok til at
køle PSU'en nok.

Er der derfor nogen som har erfaringer med at udskifte blæseren i PSU'en
(300W)
men ovenstående, eller andre blæsere på kun 1500 rpm ? vil jeg gerne høre om
det.
Er det rigeligt, eller bør jeg købe en større ?

Med venlig hilsen
Ronni
rofe@mailme.dk

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 28-03-02 15:41

<rofe@mailme.dk> wrote in message news:a7v630$hb1$1@sunsite.dk...

> [...]
> (300W)
> men ovenstående, eller andre blæsere på kun 1500 rpm ? vil jeg gerne høre

Har lige gjort det samme i går med samme blæser. Mine idle temp. steg fra
53/26 til 55/28 og load temp. steg fra 58/28 til 62/32!!!

Kører fint, men jeg er spændt på hvad den siger til sommervejret!?

Har i øvrigt en blæser magen til nedenunder i kabinettet (NC-MagicFleece),
som suger. Overvejer at købe et filter og så sætte den til at blæse ind i
kabinettet.

Den resterende "larm" fra kabinettet består nu af en susen fra luften, som
passerer finger gitteret (den dæmpes vel også hvis jeg sætter den ene blæser
til at puste ind!?).

M.v.h.

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 29-03-02 12:08

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@stofanet.dk> wrote in message

> Har i øvrigt en blæser magen til nedenunder i kabinettet (NC-MagicFleece),
> som suger. Overvejer at købe et filter og så sætte den til at blæse ind i
> kabinettet.

Hmm. Prøvede lige at sætte den til at puste luft ind i kabinettet uden
filter. System idle steg 4 grader, så den ide er droppet.

Fra : Chingachgook

Dato : 28-03-02 16:11

du kan nok ikke mærke meget, fordi den flytter ike ret meget luft den low
noise pabst blæser. Der sidder også en i min PSU, men jeg har så andet
udluftning i den...
MEn hvis du har sat den på temp. reguleringen, så sker der heller ikek meget
i starten når du tænder din computer

Fra : rofe@mailme.dk

Dato : 28-03-02 16:28

Hejsa

Der er ikke temperatur regulering på min, og jeg har bare byttet den ud med
den der sad i, i forvejen,
uden tilføjelse af yderligere blæsere.

Desuden kan jeg fortælle at jeg ikke tror det var nok køling, for i et alm.
spil som CM2002 gik computeren
ned med blå skærm om at jeg skulle tjekke mit hardware eller sådan noget,
mere nåede jeg i hvert fald ikke
at læse før jeg havde slukket maskinen. Heldigvis skete der ikke noget, så
jeg kunne bare sætte den gamle
blæser i, og så kørte maskinen igen.

Så enten skal jeg have fat i en større blæser, eller flere blæsere, eller
også må jeg leve med støjen :(

Med hensyn til dæmpningsmåtter, er det noget man virkelig kan høre, at der
er en forskel på når man
har dæmpningsmåtter i sit kabinet, og er det værd at investere i ?

m v h
Ronni
rofe@mailme.dk

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 28-03-02 16:55

<rofe@mailme.dk> wrote in message news:a7vcq9$765$1@sunsite.dk...

> Så enten skal jeg have fat i en større blæser, eller flere blæsere, eller
> også må jeg leve med støjen :(

Mon ikke det vil kunne gå med nummeret større (2050RPM/19dB)? Så kan du jo
bruge den på 1500RPM som kabinetblæser, hvis du har plads til det.

> Med hensyn til dæmpningsmåtter, er det noget man virkelig kan høre, at der
> er en forskel

Tjaa, skal jeg ikke kunne sige, eftersom jeg har haft MagicFleece monteret
fra starten. Der er dog stor forskel på om siden er af eller på (ca.
fordobling af støj med siden af), men i forhold til en side uden måtter ved
jeg ikke.

> har dæmpningsmåtter i sit kabinet, og er det værd at
> investere i ?

Jeg har dæmpet alle blæsere/købt støjsvage alligevel, så prøv det først, og
slut så af med en form for måtter, hvis resultatet ikke er
tilfredsstillende.

M.v.h.

Fra : Studen

Dato : 29-03-02 01:04

Har gjort præcis det samme, dog på et AOpen HX08 (gamle model). Temperaturen
er gået noget i vejret, men ellers er alt fint. Er dog også lidt spændt på
hvad den siger til sommervarmen. Overveje at smide en 19db i, istedet for.

Studen