NUKE php
Fra : Jan

Dato : 28-03-02 11:32

Jeg har dl'et NUKE php (Website in a box) fra
http://www.firepages.com.au/devindex.htm
Jeg kører det på en win 98-maskine. Men jeg har problemer med følgende linie
:

mail($email, $subject, $message, "From: $from\nX-Mailer: PHP/" .
phpversion());

Jeg har indsat smtp-server og sat en from-adresse i php.ini

[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = mail1.stofanet.dk

; For Win32 only.
sendmail_from = [min mail-adr]

Nogen idéer ?

/Jan
--

"Everything You Know Is Wrong !"

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-03-02 12:42

Jan wrote in <a7urhd$k02$1@sunsite.dk>:
> Jeg kører det på en win 98-maskine. Men jeg har problemer med følgende
> linie
> mail($email, $subject, $message, "From: $from\nX-Mailer: PHP/" .
> phpversion());

Hvad er problemet?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jan

Dato : 28-03-02 12:46

> Hvad er problemet?

Den melder serverfejl, og sender ikke mailen.

/Jan

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-03-02 12:53

Jan wrote in <a7uvrg$2st$1@sunsite.dk>:
> Den melder serverfejl, og sender ikke mailen.

Hvilken fejl?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jan

Dato : 28-03-02 15:02

> Hvilken fejl?

Helt præcis :

Warning: Server Error in c:\phpdev\www\nuke\html\user.php on line 152

....og ja jeg ved godt at det ikke giver mange svar. Men det er det den siger
??

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-03-02 15:11

Jan wrote in <a7v7q4$lg7$1@sunsite.dk>:
> Warning: Server Error in c:\phpdev\www\nuke\html\user.php on line 152

Prøv med en anden SMTP-server.
Overvej at installere en på din egen server.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jan

Dato : 28-03-02 15:14

> Prøv med en anden SMTP-server.

Det går nok ikke. Al post ud af huset skal jo foregå igennem min udbyder.

> Overvej at installere en på din egen server.

Jo det.......men ligefrem at smide en Exchange eller noget på bare for det ?
Med mindre Apache kan klare det ?

/Jan

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-03-02 16:25

Jan wrote in <a7v8hc$n0u$1@sunsite.dk>:
> Det går nok ikke. Al post ud af huset skal jo foregå igennem min udbyder.

Tjah, det skal da i hvert fald igennem en forbindelse til internettet, som
nødvendigvis må være din udbyders.

Men det betyder skam ikke, at du nødvendigvis skal bruge din ISP's
smtp-server. Det er bare en gratis service.

> Jo det.......men ligefrem at smide en Exchange eller noget på bare for det
> ?

"eller noget"... En SMTP-server behøver ikke være noget voldsomt. Det er
faktisk en ret simpel ting, når den bare skal sende posten videre. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jan

Dato : 28-03-02 17:16

> "eller noget"... En SMTP-server behøver ikke være noget voldsomt. Det er
> faktisk en ret simpel ting, når den bare skal sende posten videre. :)

Nogen idéer til software så ?

/Jan

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-03-02 17:56

"Jan" <jan@ingenmail.dk> wrote in news:a7vfm8$ft2$1@sunsite.dk

www.argosoft.com
- ellers kig på http://serverwatch.internet.com

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
Disclaimer: "These opinions are my own, though for a small fee they

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-03-02 18:18

Jan wrote in <a7vfm8$ft2$1@sunsite.dk>:
> Nogen idéer til software så ?

Nej, jeg bruger ikke Windows til server-opgaver. :)

Hmm... Måske AnalogX har lavet noget? Eller var det måske bare en
proxy-ting med smtp-understøttelse?

AnalogX-programmerne er i hvert fald dejligt små, simple og effektive.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jan

Dato : 28-03-02 15:03

Der er noget med at jeg skal bruge \r\n men det virker heller ikke...

/Jan

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 28-03-02 13:28

"Jan" <jan@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

> mail($email, $subject, $message, "From: $from\nX-Mailer: PHP/" .
> phpversion());
>
> Jeg har indsat smtp-server og sat en from-adresse i php.ini
>
> [mail function]
> ; For Win32 only.
> SMTP = mail1.stofanet.dk
>
> ; For Win32 only.
> sendmail_from = [min mail-adr]
>
> Nogen idéer ?

Hej Jan,

For din egen skyld, bør du lige sende en mail til mig, da jeg ikke kan
skrive til dig.

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk