Regne-geni...NOT
Fra : Girlie

Dato : 28-03-02 10:17

Godt så..alle energi i madvarer bliver angivet ved 100 gr.
Fint nok. Jeg vejer bare maden, og regner den ud. Et gram ved man hvad er.
Mit problem er drikkevarer!! Hvor mange gram er f.eks. 33 cl? I en cocio
light f.eks? Og hvad med mælk? Hvor mange "gram" er 2 dl mælk? Jeg aner
ikke, hvordan jeg skal regne det ud...indrømmet: jeg sov i regning, men kan
I hjælpe mig nu. Jeg er ligeglad med FE% - skal blot regne kcal. ud..:)!

Fra : Anja

Dato : 28-03-02 11:36

"Girlie" <girlie@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mit problem er drikkevarer!! Hvor mange gram er f.eks. 33 cl? I en cocio
> light f.eks? Og hvad med mælk? Hvor mange "gram" er 2 dl mælk?

Med mælk og andre drikkevarer kan du trygt regne med at 1 l vejer 1 kg, dvs
1 ml = 1 g, 1 cl = 10 g, 1 dl = 100 g. ligesom med vand.

mvh Anja

Fra : Mette Frederksen

Dato : 28-03-02 13:39

Hejsa!

er du lige gåt i gang med at regne kcal ud?!?! jeg har tænkt på at jeg vil
igang.. måske kunne vi hjælpes ad?

Mette

--
^~^
http://www.valo.dk

Fra : Girlie

Dato : 28-03-02 15:54

Naturligvis:)
Jeg har nu regnet med kcal siden jeg stoppede med WW i USA, men det tager
lidt tid at huske det hele...jeg kan anbefale www.fitday.com hvor man gratis
kan oprette profil og indtaste madvarer og energiforbrug osv - der er mange
typer af grafer osv for at se om man forbrænder, hvad man spiser,
vægt-kruver osv:)
Det tager lidt tid at taste ens madvarer ind, men det lønner sig for når man
blot har en simpel køkkenvægt kan man få et præcist overblik over, hvad og
hvor meget man spiser:)