SCSI problem
Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 27-03-02 09:58

hej

Jeg har et stort problem, med at få mit scsi kort til at se både min
brænder, og mit tapedrev.

Info:

Tapedrev: HP C1599A

Brænder: En gammel 4X

SCSIkort: Aez6710S

Tapedrevet sidder externt, og der er på monteret en temiinator på det
udafdgående stik.
På brænderen, er den jumpet i term power og terminator.

Kan det ikke passe det er noget med de terminatorer den er gal ????

Fra : Henk Rasmussen

Dato : 27-03-02 18:10

Hej

Har du fjernet RP1 - 3 på adapteren?

Mvh
Henk

Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 27-03-02 10:21

øhhhh, nu kan det godt være jeg spørger dumt, men hvad er det???

Fra : Erik G Christensen

Dato : 27-03-02 18:25

"[TR]Fido_linux" wrote:

> øhhhh, nu kan det godt være jeg spørger dumt, men hvad er det???

SCSI kontroller kort kommer standard med terminering.
Har du fjernet termineringen på kortet, da du jo har
ekstern terminering ?

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'

Fra : Henk Rasmussen

Dato : 27-03-02 21:06

Hej

Det er kortets interne termineringsmodstande der skal fjernes da der kun
skal termineres i yderenderne af kæden. Dit kort skulle have 2 eller 3
modstandsrækker.

Mvh
Henk

Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 27-03-02 14:11

hej

kablet er nok to meter i alt. jeg har fjernet den interne terminereing...
og ja, scsi kortet sidder i midten

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-03-02 18:38

"[TR]Fido_linux" <fido_linux@hotmail.com> wrote in message

> Jeg har et stort problem, med at få mit scsi kort til at se både min
> brænder, og mit tapedrev.

Har ikke meget forstand på Scsi. Men de har vel ikke samme SCSI ID begge?

Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 27-03-02 10:48

jeg har fjernet intern terminering, og nej, de har heller ikke samme ID

Fra : Erik G Christensen

Dato : 27-03-02 19:31

"[TR]Fido_linux" wrote:

> På brænderen, er den jumpet i term power og terminator.

Prøv at fjerne term power jump

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'

Fra : Henning

Dato : 27-03-02 21:41

On Wed, 27 Mar 2002 09:57:47 +0100, "[TR]Fido_linux"
> [...]

>På brænderen, er den jumpet i term power og terminator.
>
>Kan det ikke passe det er noget med de terminatorer den er gal ????

Dvs. at controlleren faktisk sidder på midten af kablet? Hvor langt er
kablet fra yderspids til yderspids - der har jeg haft problemer!

Autoterm skal være disablet på controlleren.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 27-03-02 14:42

jeg har prøvet at fjerne term power jump

Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 27-03-02 15:19

jeg har nu lige midlertidig sat mit tapedrev over på den interne scsi bus,
og her kører det glimrende....
Hvad fejler det externe kabinet ?

Fra : Lasse Jensen

Dato : 28-03-02 06:57

[TR]Fido_linux wrote:

> jeg har nu lige midlertidig sat mit tapedrev over på den interne scsi bus,
> og her kører det glimrende....
> Hvad fejler det externe kabinet ?

Det fejler efter al sandsynlighed ikke noget, du skal bare fjerne
termineringen fra SCSI controlleren.

En SCSI bus skal have form som en lang kæde, hvos der kun er terminering i
hver ende;

#Terminator#

+-------+
|Brænder|
+-------+

+----------+
|Controller|
+----------+

+----- --+
|Tapedrev|
+--------+

#Terminator#

I dit tilfælde tror jeg termineringen er slået til på din controller, kig
efter 3 gule eller blå dimser som er omkring 2mm X 25mm, har én række ben
og sidder i en lille sort sokkel, pil dem udaf soklen og sæt dit tapedrev
på igen.

--
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
[lasse@Earth ~]$ uname -a

Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 28-03-02 04:21

som jeg skrev tidligere, så har jeg fjernet den interne terminering

Fra : Carsten H

Dato : 28-03-02 13:53

Er der Bios på din kontroller. kan du via en taste kombination "gå ind" på
kontrolleren og se om den software messigt har terminering på kortet- På
Adaptec kontrollere bruger man CTRL+A

Carsten

Fra : Erik G Christensen

Dato : 28-03-02 14:05

"[TR]Fido_linux" wrote:

> som jeg skrev tidligere, så har jeg fjernet den interne terminering

Så er der kun kablet eller boksen til den eksterne tilbage.

NB. Gider du skrive under, og gerne slette.

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'

Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 28-03-02 06:41

jeg har ikke bios på mit kort, så den mulighed har jeg ikke

Fra : Erik G Christensen

Dato : 28-03-02 18:01

"[TR]Fido_linux" wrote:

> jeg har ikke bios på mit kort, så den mulighed har jeg ikke

Når du end ikke gider læse det jeg skriver, så må du hjælpe dig selv.

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'

Fra : Emil

Dato : 28-03-02 14:22

On Wed, 27 Mar 2002 09:57:47 +0100, [TR]Fido_linux wrote:

>Jeg har et stort problem, med at få mit scsi kort til at se både min
>brænder, og mit tapedrev.

>SCSIkort: Aez6710S

Jeg kender ikke dit kort. På mit kan jeg sætte en masse
forskelligt for hvert enkelt drev og for kortet som helhed.

Under BOOT får jeg mulighed for at opsætte scsi-kortets bios.
En af mulighederne er at 'restore factory settings'
Det tror jeg er et godt sted at starte ved en fejlsøgning.

m.v.h. Emil