Hvilket firewire io pci kort (front med st~
Fra : Jakob

Dato : 27-03-02 13:53

Jeg er på jagt efter et billigt firewire pci kort så jeg kan begynde at
lege med lidt videoredigering. Jeg vil helst have et hvor der medfølger
en front med stik (også gerne usb) der kan monteres på fronten i en tom
drevplads.

Er der nogen der kender et sådant firewire kort eller en "front/drev
plade" med sådanne forbindelses muligheder ?

Venlig hilsen

Jakob H K

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-03-02 14:06

"Jakob" <ingen@spam.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen der kender et sådant firewire kort eller en "front/drev
> plade" med sådanne forbindelses muligheder ?

Måske ikke den billigste løsning, men da en god løsning. Så for du forresten
også et lydkort med i prisen:

http://dk.europe.creative.com/products/product.asp?prod=225

Fra : Jakob

Dato : 27-03-02 15:24

> Måske ikke den billigste løsning, men da en god løsning. Så for du forresten
> også et lydkort med i prisen:

Det er jo noget i den stil men denne er løsning er, selvom det ser
lækkert ud, alt for dyr til mig

Hygge

Jakob

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-03-02 17:24

> Det er jo noget i den stil men denne er løsning er, selvom det ser
> lækkert ud, alt for dyr til mig

Er det alt for dyrt?

Kortet har godtnok ikke USB. Men hvis du skal have et kort med USB 2.0 og
firewire, ser det ud til at koste 1000 kroner.

Lydkortet, og den externe box til montering i et cd-rom slot. koster lidt
over 1600.

Jeg fandt lige denne, hvor du for USB og Firewire i fronten. Det koster 350
kroner. Men her skal jo have adgangen til firewire og USB

http://www.videoredigering.dk/Brochurer/Firewire_tilbehor.pdf

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-03-02 17:28

> [...]
350
> kroner. Men her skal jo have adgangen til firewire og USB

Eller se på denne søg, der er en del ser det ud til:

http://www.google.com/search?hl=da&q=usb+firewire+front&btnG=Google-s%F8gnin
g&lr=lang_da

Fra : Jakob

Dato : 27-03-02 17:43

In article <3ca1f20d$0$58847$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk says...
> Er det alt for dyrt?
>
> Kortet har godtnok ikke USB. Men hvis du skal have et kort med USB 2.0 og
> firewire, ser det ud til at koste 1000 kroner.

Ja, men jeg har set et firewirekort til 365 kr...

Det der med at slutte firewire til et frontpanel, kræver det så at der
er firewirecontroler på bundkortet ? Hvis jeg køber et pci firewirekort
giver det så mulighed for at "trække" en forbindelse til et frontpanel.
Svaret er måske indlysende men jeg er newbie på pc platformen

Hygge

Jakob

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-03-02 17:46

Kik på det her:
En meget flexsibel front!

http://www.trykspar.dk/dw/frontx/dk2.htm#instalattion

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Jakob

Dato : 27-03-02 23:36

In article <sHmo8.997$567.98962@news000.worldonline.dk>, hold-
diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk says...
> Kik på det her:
> En meget flexsibel front!

Ja det var selvfølgelig en mulighed, til den pris kan jeg vel godt leve
med at der stikker et par kabler bagud

tak for tippet.

Hygge

Jakob H K

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-03-02 17:55

> [...]

> giver det så mulighed for at "trække" en forbindelse til et frontpanel.
> Svaret er måske indlysende men jeg er newbie på pc platformen

Ja, du skal have en firewire controller, inden du kan "trække" den op foran
på fronten. Medmindre det er indbygget i enheden til fronten, som fx
Creative lydkortet.

Men et glimrende forslag, Michael kom med.

Fra : Jakob

Dato : 27-03-02 23:28

> Ja, du skal have en firewire controller, inden du kan "trække" den op foran
> på fronten. Medmindre det er indbygget i enheden til fronten, som fx
> Creative lydkortet.

Men skal den controler være en der sidder på bundkortet, eller ville man
kunne lave noget fra et firewire pci kort ?

> Men et glimrende forslag, Michael kom med.

Det checker jeg lige

Tak for hjælpen til jer begge

Jakob H K

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-03-02 23:35

> Men skal den controler være en der sidder på bundkortet, eller ville man
> kunne lave noget fra et firewire pci kort ?

Ja til begge spørgsmål

Nej, det behøver ikke være et integreret Firewire eller USB controller der
sidder på bundkortet. Jeg tror heller ikke det er begyndt at være standart
med integrede firewireporte...

En PCI firewire controller sidder også på bundkortet, og det er ligeså godt
som et indbygget.

> Det checker jeg lige

faldt også lige over denne, da jeg browsede rundt:

http://m-e.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=234

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-03-02 23:36

>også lige over denne, da jeg browsede rundt:
>
> http://m-e.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=234

Hvad skete der lige der´ Nårr det var denne:
http://m-e.dk/shop/productinfo.asp?id=1614

Fra : Jakob

Dato : 28-03-02 08:44

> Hvad skete der lige der´ Nårr det var denne:
> http://m-e.dk/shop/productinfo.asp?id=1614

Det ser helt rigtigt ud, det vil jeg lige undersøge nærmere

Tak for hjælpen

Jakob