Må indeksering afbrydes ?
Fra : Thomas Yde Fotografi

Dato : 27-03-02 09:23

Hejsa !

Kl. 0:00 starter min G4 med indeksering af harddisken. Det tager omkring 40
timer og jeg har aldrig kunnet lade den køre færdig.

Er det vigtigt ?
Kan det slås fra ?
Hvad gør den ?
Hvis man afbryder én dag, fortsætter den så hvor den slap næste dag eller
begynder den helt forfra ??

På forhånd tak!

God påske !

Bedste hilsner...

Thomas Yde

Fra : JN

Dato : 27-03-02 10:20

Thomas Yde Fotografi wrote:
> Hejsa !
>
> Kl. 0:00 starter min G4 med indeksering af harddisken. Det tager omkring 40
> timer og jeg har aldrig kunnet lade den køre færdig.
>
> Er det vigtigt ?

Det afhænger, hvis du søger på indhold i filer er det vigtigt

> Kan det slås fra ?
Ja, preferences ....

> Hvad gør den ?

Indekserer så man kan søge på indhold i filer (rimeligt effektivt)

> Hvis man afbryder én dag, fortsætter den så hvor den slap næste dag eller
> begynder den helt forfra ??

Forfra.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 27-03-02 10:34

Thomas Yde Fotografi <fotograf@thomasyde.dk> wrote:

> Hejsa !
>
> Kl. 0:00 starter min G4 med indeksering af harddisken. Det tager omkring 40
> timer og jeg har aldrig kunnet lade den køre færdig.

Det tager ikke 40 timer, men første gang tager det lang tid. Prøv at
lade den køre færdig - jeg vil tro at den er færdig næsten morgen.

> Er det vigtigt ?

Tja, det er vist lavet så du hurtigere kan finde filerne.

> Kan det slås fra ?

Ja, men jeg synes nogen gange så er den på igen uden at man har pillet.

> Hvad gør den ?

Indexerer harddisken.

> Hvis man afbryder én dag, fortsætter den så hvor den slap næste dag eller
> begynder den helt forfra ??

Næ, den begynder vist forfra, men lader du den køre færdigt, så er den
markant hurtigere næste nat.

> På forhånd tak!
>
> God påske !

I lige måde.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Per Madsen

Dato : 27-03-02 10:33

> [...]

> Kl. 0:00 starter min G4 med indeksering af harddisken. Det tager omkring 40
> timer og jeg har aldrig kunnet lade den køre færdig.

Åbn Sherlock i menuen Find vælger du Indekser enheder, her kan du fjerne
fluebenet i "Brug tidsplan".

--
Mvh. Per Madsen
Web: http://users.cybercity.dk/~dsl52828/

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 27-03-02 10:37

> [...]

> Kl. 0:00 starter min G4 med indeksering af harddisken. Det tager omkring 40
> timer og jeg har aldrig kunnet lade den køre færdig.

Har du brug for at kunne søge i indholdet af dine filer?
Du kan evt. forkorte tiden ved at begrænse antallet af sprog, samt
hvilke mapper den skal indeksere.

> Kan det slås fra ?

Ja:
OS9: Sherlock: Find -> Indekser enheder
OS X: Sherlock: Sherlock -> Indstilinger

> Hvad gør den ?

Øhm... det er noget med at den læser dine dokumenter igennem, og noterer
nogle bestemte stopord.

> Hvis man afbryder én dag, fortsætter den så hvor den slap næste dag eller
> begynder den helt forfra ??

Den begynder forfra.

> På forhånd tak!
>
> God påske !

mvh.
Kaj.

--
My credit is so bad, that they won't even take my cash...