Andet multimedie
bentjuul 3670
AVI til VCD
Fra : Larsson

Dato : 26-03-02 21:50

Hej

Jeg prøver at lave avi film om til vcd med programmet TMPGEnc... men hver
gang jeg prøver bliver filmen kun sort hvorfor????

Håber der er hjælp at hente...

Fra : Leony

Dato : 27-03-02 09:17

"Larsson" <elarsson@e-box.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg prøver at lave avi film om til vcd med programmet TMPGEnc... men hver
> gang jeg prøver bliver filmen kun sort hvorfor????

Er din avi en DivX?
Har du det rigtige codec installeret?
Hvis du kan se filmen på computeren så har du det rigtige codec installeret.
Her er en lille guide:
http://www.vcdhelp.com/tmpgencdvd.htm

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Larsson

Dato : 27-03-02 14:54

Jeg har både avi og divx film jeg skal have lavet om...

jeg kan godt se filmene på pc...

der er bare sort skærm når jeg prøver at lave dem om????

MVH

Larsson

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-03-02 14:57

Prøv at kig på http://vcdhelp.com.

>der er bare sort skærm når jeg prøver at lave dem om?

Det er jo svært at svare, når man ikke aner, hvordan, du har
forsøgt at lave dem om.

>???

Tak for lån, gem dem til dine næste tre spørgsmål.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Madsen

Dato : 27-03-02 15:18

Larsson skrev:

> Jeg prøver at lave avi film om til vcd med programmet TMPGEnc...
> men hver gang jeg prøver bliver filmen kun sort hvorfor????

Godt nok plejer denne gruppe at være ret large når det angår indlæg
som ikke lige handler om det gruppen egentlig handler om, og der findes
desværre heller ikke en gruppe pt. blandt de danske nyhedsgrupper hvor
dit spørgsmål hører hjemme, men jeg tror at du vil have større chance
for hjælp i følgende gruppe: <news:dk.edb.hardware.drev.dvd>. Her er
der mange tråde som omhandler konvertering af DivX til VCD.

Madsen.

Fra : Bo G. Christensen

Dato : 29-03-02 11:12

Tjae.... jeg har ikke de store erfaringer med TPMG, ud over jeg aldrig har
kunnet få det til at virke.... )o:

Men når jeg laver VCD så bruger jeg nero-burning, det er efter min mening
tæt på at være for nemt at bruge,
du starter nero, vælger wizarden, beder om kompilere en CD, vælger "andet
cd-format", vælger VCD, og trækker
avi-filen over i vinduet til brænding, hvis filen ikke er korrekt formateret
til VCD konverterer nero, og brænder..... (o:
(selvom den nogen gange skal regne nogle timer....)

Jeg har brændt mange skæve, og underligt formaterede avi, divx og mpg ting,
som nero selv fandt ud af,
så længe min media-player kan spille det, brænder nero det også som VCD.....

God påske !

Bo

P.s !
Jeg bruger nero 5.5.4.0