Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Beskatning af udstykning
Fra : Maria Frederiksen

Dato : 26-03-02 21:18

Vi har et lidt kringlet problem. Vi er to familier, der har købt en ejendom,
som vi nu har søgt om at få udstykket. Familie 1 er nu gået "fallit" og må
flytte, og familie 2 - os - overtager hele ejendommen (inden udstykningen).

Vi vil så flytte ind i den ene del mens den anden sættes i stand, og
efterfølgende så sælge del 1. Men hvordan bliver vi beskattet? Og er det
ligegyldigt hvornår vi udstykker i forhold til i hvilket hus vi bor?

Jeg har forsøgt at læse noget lovtekst, men det er altså ikke for begyndere.

Mvh Maria

Fra : Erik G Christensen

Dato : 26-03-02 21:24

Maria Frederiksen wrote:

> [...]
> ligegyldigt hvornår vi udstykker i forhold til i hvilket hus vi bor?
>
> Jeg har forsøgt at læse noget lovtekst, men det er altså ikke for begyndere.

Desværre, nej,
og ingen istandsættelse før andre indflytter.

--
Regards Erik G. Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 27-03-02 08:30

"Erik G Christensen" <egc@fjernpost1.tele.dk> wrote in message

> Desværre, nej,
> og ingen istandsættelse før andre indflytter.

Ikke forstået?

Fra : Erik G Christensen

Dato : 27-03-02 13:27

Maria Frederiksen wrote:

> "Erik G Christensen" <egc@fjernpost1.tele.dk> wrote in message
klip

> Ikke forstået?

Det havde jeg vist heller ikke

Men der er ingen skat ved salg af bolig i selv har beboet,
og som jeg forstår det, bebor i del 1, som senere sælges ?
Der er dog ejendomsavance, hvis der kan stykkes en grund fra
til bortsalg (avance på grunden).

Bemærkningen om istandsættelse vedrører udlejning, hvor der
normalt ikke er fradrag for vedligehold, hvis det sker før
udlejning.

Men situationen med udstykning er ikke beskrevet nogen steder,
så afhængig af det beløb, i forventer at kunne tjene ved salget,
kan man overveje at få en bindene forhåndsbesked.

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'

Fra : Erik G Christensen

Dato : 27-03-02 14:35

Erik G Christensen wrote:

> Men der er ingen skat ved salg af bolig i selv har beboet,
> og som jeg forstår det, bebor i del 1, som senere sælges ?

Jeg glemte lige, at boligen skal beboes *efter* selvstændig
vurdering, så det er vigtigt at udstykningen er sket før i
flytter.

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 27-03-02 21:07

> Men situationen med udstykning er ikke beskrevet nogen steder,
> så afhængig af det beløb, i forventer at kunne tjene ved salget,
> kan man overveje at få en bindene forhåndsbesked.

Som jeg forstår det, så kan vi udstykke ejendommen, flytte ind i del 1 mens
vi sætte del 2 i stand. Så sælger vi del 1 og flytter ind i del 2 og slipper
dermed for beskatning? Det hører nok med til historien at vi skal bo i del 1
i hvert fald nogle måneder og måske også længere.

Mvh Maria

Fra : Erik G Christensen

Dato : 27-03-02 21:31

Maria Frederiksen wrote:

> [...]
> dermed for beskatning? Det hører nok med til historien at vi skal bo i del 1
> i hvert fald nogle måneder og måske også længere.

Del 1 skal være selvstændigt vurderet som bolig, før i flytter ind.

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'