Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon G2
Fra : Pia

Dato : 26-03-02 16:45

Til jer som har dette kamera - hvor har I købt det? Jeg har ventet næsten en
måned og nu siger de at der går 1-3 uger før de ved, hvornår det kan
leveres. Hvilket formentlig betyder levering engang i maj. Til den tid er
jeg taget på ferie - og her troede jeg at jeg bestilte i god tid til at øve
mig!

Jeg har ringet til de lokale - de kan ikke få det hjem sådan lige.

:Pia

Fra : scn

Dato : 26-03-02 16:52

"Pia" <@> skrev i en meddelelse news:3ca09618$0$72416$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> mig!
>
> Jeg har ringet til de lokale - de kan ikke få det hjem sådan lige.

Prøv at kigge på www.edbpriser.dk
ITbutikke A/S (e-mærke godkendt)
skriver 3-4 dages levering 7840,- incl. fragt.

men du kan jo lige sende dem en mail og høre om de
kan levere, da det ikke er på lager (det er der ingen der har på edbpriser.dk)

--
mvh Søren

http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Pia

Dato : 26-03-02 17:16

"scn" <scn@invalid.xx> wrote in message news:a7q5e5$io6$1@sunsite.dk...

> Prøv at kigge på www.edbpriser.dk
> ITbutikke A/S (e-mærke godkendt)
> skriver 3-4 dages levering 7840,- incl. fragt.

Ja, og prc-data, hvor jeg har bestilt det reklamerer hhv med et par dage og
at varen kommer på lager "i dag". IT-butikken siger "måske 11. april", men
vi har før haft leverance problemer hos dem, hvor de bliver ved med at love
"om et par dage" - også i månedsvis.

Så jeg er snart træt af dem allesammen..

Pia

Fra : Peter Kjær

Dato : 26-03-02 16:57

Har lige set at en af distributørene forventer en sending imorgen, så der er
måske håb for jer kommende G2 ejere, at der kommer nogle på hylderne i næste
uge.

--
Mvh,

Peter
www.air365.dk - Dykkerklubben for alle certifikater.

Fra : Pia

Dato : 26-03-02 17:49

"Peter Kjær" <Peter@@dacor.dk> wrote in message
> [...]
er
> måske håb for jer kommende G2 ejere, at der kommer nogle på hylderne i

og hvilken distributør er det?

:Pia

Fra : U. Pedersen

Dato : 26-03-02 17:23

On Tue, 26 Mar 2002 16:44:40 +0100, "Pia" <@> wroti:

> [...]
>mig!
>
>Jeg har ringet til de lokale - de kan ikke få det hjem sådan lige.

JA, det får man for at købe online )
Sorry, men kunne ikke lade være

U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)
http://www.pbase.com/luf123/root

Fra : Pia

Dato : 26-03-02 17:45

> JA, det får man for at købe online )
> Sorry, men kunne ikke lade være

Søde Ulf, du glemte vist at læse min sidste linie?!

Hvis jeg ikke allerede havde købt tilbehør, ville jeg bare glemme alt om
det...

:Pia

Fra : Jens Andersen

Dato : 26-03-02 22:03

Til dem der mangler.

Se her jeg er leveringsdygtig i en næsten ny G2'er, dvs den er 4 uger
gammel i org embl., regning osv med fortsat garanti, og alt til faget
henhørende!
Mit problem er at jeg har købt dette apparat med et specielt sigte,
nemlig
digiscoping, men desværre, det er til dette specielle formål, ikke helt

velegnet som jeg havde håbet. Derfor sælges den med et fornuftigt
prisafslag.
Hvis dette er noget så lad os tales ved efter påsken, hvor jeg er
atter er tilbage fra ferie.

Mvh

jens

Fra : Pia

Dato : 26-03-02 23:23

"Jens Andersen" <lytt@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Til dem der mangler.
>
> Se her jeg er leveringsdygtig i en næsten ny G2'er, dvs den er 4 uger
> gammel i org embl., regning osv med fortsat garanti, og alt til faget
> henhørende

HMMMM!!!!

interessant.

:Pia

Fra : Jens Jakob Andersen

Dato : 27-03-02 08:45

1. FotoC i København har det i.flg deres web-site til 7200,-
2. Tjek b.la Canon newsgroup på http://www.dpreview.com om problemerne
med at bagpladen på G2 revner'

3. http://www.guenstiger.de - glimrende tysk prisbasker

Fra : Pia

Dato : 27-03-02 09:04

"Jens Jakob Andersen" <jj92@hotmail.com> wrote in message

> 3. http://www.guenstiger.de - glimrende tysk prisbasker

Tak, jeg har kontaktet et par af de tyske. De skal kunne trække momsen fra
inden de fakturerer, så det er ikke helt nemt. Og jeg prøver at ringe til
Foto/C. Hvis ikke andet lykkes, kan det jo være vi kan lave en handel efter
påske.

:Pia

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 27-03-02 12:24

"Pia" <x@x.com> skrev i en meddelelse news:a7ru22$eqc$1@sunsite.dk...

> [...]
> inden de fakturerer, så det er ikke helt nemt. Og jeg prøver at ringe til
> Foto/C. Hvis ikke andet lykkes, kan det jo være vi kan lave en handel

Øøh, hvorfor skal de trække momsen fra?

Man kan da svjv. nøjes med at betale den tyske moms, og så spare lidt ekstra
dér?

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Pia

Dato : 27-03-02 12:32

"Henrik Stavnshøj" <helian@nospam.dk> wrote in message news:a7sa4i$c30> Øøh,
hvorfor skal de trække momsen fra?

> Man kan da svjv. nøjes med at betale den tyske moms, og så spare lidt
ekstra
> dér?

Fordi jeg skal bruge det i mit firma, og så sparer jeg endnu mere... -
hvorfor bruge 1500 ekstra unødvendigt? Jeg har før handlet i Tyskland hos
technik-direkt og betalt prisen excl. moms.

:Pia

Fra : Jan Jespersen

Dato : 27-03-02 12:54

"Pia" <x@x.com> wrote in message news:a7sa90$jiq$1@sunsite.dk...

> Fordi jeg skal bruge det i mit firma, og så sparer jeg endnu mere... -

Hmm jeg synes at have læst at du gerne ville nå at få det med på ferie. Surt
aldrig at have fri. Ikke en gang når man er på ferie...

Mvh
Jan

Fra : Pia

Dato : 27-03-02 14:02

"Jan Jespersen" <jan_jespersen@hotmail.com> wrote in message
> Hmm jeg synes at have læst at du gerne ville nå at få det med på ferie.
Surt
> aldrig at have fri. Ikke en gang når man er på ferie...

Det tænkte jeg nok nogen ville sige. Og hvis min revisor ikke kan finde ud
af 5% privatforbrug til test af kameraet og 95% firma, så må jeg jo bide i
det sure æble - derfor er det også nemmere at købe herhjemme. I øvrigt er
der år imellem familiebillederne, OGSÅ når jeg er ude at rejse... - du ved
jo ikke hvad jeg bruger billederne til vel? Du har måske tænkt dig at melde
mig? Under alle omstændigheder har jeg ikke brug for at forsvare mit
regnskab her i gruppen. EOD.

:Pia

Fra : U. Pedersen

Dato : 27-03-02 14:10

On Wed, 27 Mar 2002 14:02:03 +0100, "Pia" <x@x.com> wroti:

>Under alle omstændigheder har jeg ikke brug for at forsvare mit
>regnskab her i gruppen. EOD.

åh, bliv sur du bare.

Humoren er sørme lagt væk

Fra : Jan Jespersen

Dato : 27-03-02 14:15

"Pia" <x@x.com> wrote in message news:a7sfhl$77i$1@sunsite.dk...

> [...]
melde
> mig? Under alle omstændigheder har jeg ikke brug for at forsvare mit

Tja og jeg tænkte nok du ville blive lidt mopset Pia, men det var nu ment
som en lille spøg. Og pas nu på at du ikke bliver taget i din bil med gule
plader....
God påske.
Jan

Fra : Pia

Dato : 27-03-02 15:17

"Jan Jespersen" <jan_jespersen@hotmail.com> wrote in message
news:3ca1c5eb$0$10682Og pas nu på at du ikke bliver taget i din bil med gule
> plader....
> God påske.
> Jan

Sådan en har jeg slet ikke

:P

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 27-03-02 12:57

"Pia" <x@x.com> skrev i en meddelelse news:a7sa90$jiq$1@sunsite.dk...

> [...]
> hvorfor bruge 1500 ekstra unødvendigt? Jeg har før handlet i Tyskland hos
> technik-direkt og betalt prisen excl. moms.

Ok, så forstår jeg bedre.

Men jeg kan give dig et link til en billigere butik: http://www.fotoking.de/

De tager 50? mindre (incl moms) end Technic-direct, og de skriver at de også
sælger momsfrit til firmaer.

Desuden har de G2 på lager, og lover hurtig afsendelse af ordrer.

Men jeg må hellere nævne at jeg ikke har erfaring med dem, jeg synes blot de
ser seriøse nok ud. Jeg har selv haft overvejet at bruge dem.

De var måske værd at prøve?

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 27-03-02 13:00

De 50? skal forstås som 50 Euro.

VH
Henrik

Fra : U. Pedersen

Dato : 27-03-02 14:33

On Wed, 27 Mar 2002 12:32:06 +0100, "Pia" <x@x.com> wroti:

>Fordi jeg skal bruge det i mit firma, og så sparer jeg endnu mere... -
>hvorfor bruge 1500 ekstra unødvendigt?

En ting jeg ikke forstår.

Hvis man skal bruge en vare i sit firma, hvad betydder det så om man
får sit produkt nu eller i morgen.
Prisen har vel ikke en afgørende faktor, når det nu alligevel skal
bruges i et firma, de ekstra omkostninger kan vel trækkes fra som en
ekstra udgift ?

Tænk alle de penge jeg kunne ha sparet ved først at købe når jeg havde
fået en erfaring i at bruge varen

Fra : Pia

Dato : 27-03-02 15:21

"U. Pedersen" <ulf.pedersen@it.dk> wrote in message
> Prisen har vel ikke en afgørende faktor, når det nu alligevel skal
> bruges i et firma, de ekstra omkostninger kan vel trækkes fra som en
> ekstra udgift ?

Nej, jeg skal stadig hoste op med den fulde pris, og jeg får jo ikke hele
beløbet retur. Nu spinder jeg ikke ligefrem guld, så det er begrænset hvor
meget jeg har stående, der skal også være lidt til havregrøden! Og foto er
jo ikke mit hovederhverv, det indgår bare som en del.

Men det er ret ligegyldigt, for der er ingen der kan levere. Så jeg køber en
masse film, som jeg ikke trækker fra, og bruger mit SLR, som heller ikke er
trukket fra

Men nu handler det vist ikke om foto mere.

:Pia

Fra : Mogens

Dato : 27-03-02 22:40

On Wed, 27 Mar 2002 14:33:03 +0100, U. Pedersen <ulf.pedersen@it.dk>
wrote:

> [...]
>Prisen har vel ikke en afgørende faktor, når det nu alligevel skal
>bruges i et firma, de ekstra omkostninger kan vel trækkes fra som en

Du lider vist af den misopfattelse at fordi det er en virksomhed og
tingene kan trækkes fra, så har man en bundløs kasse og prisen er
noget sekundært !? Jeg tror ikke at virkeligheden er sådan i ret mange
virksomheder. Faktisk er der mange som køber gennem en virksomhed som
også prøver at handle økonomisk.

Ydermere kan det - ja det lyder måske mystisk for nogen - godt have
betydning hvornår man får varen, selv om den skal bruges i noget så
odiøst som en virksomhed.

Mogens

Fra : Pia

Dato : 27-03-02 09:06

> 1. FotoC i København har det i.flg deres web-site til 7200,-

Øv, det var ex moms, 1000 kr. dyrere end det jeg har bestilt...

:Pia

Fra : Jens Jakob Andersen

Dato : 27-03-02 11:24

"Pia" <x@x.com> wrote in message news:<a7ru73$f67$1@sunsite.dk>...
> "Jens Jakob Andersen" <jj92@hotmail.com> wrote in message
>
> Øv, det var ex moms, 1000 kr. dyrere end det jeg har bestilt...
>
> :Pia

Ooops - sorry.

Nycamera.net er ganske gode. Har du også tjekket
http://www.lensmateonline.com ?

Har du besøgt http://www.dpreview.com og læst om problemerne med
revner i bagstykket på G2 (Forums / Canon forum).

Der er flere der har kontaktet Canon og henvist dem til det forum for
at undgå at Canon kan slippe afsted med at sige "du har nok bare tabt
dit kamera på gulvet..", da det må være en produktionsfejl som Canon
er ansvarlig for, når det går igen på så mange kameraer over hele
verdenen.

Fra : Pia

Dato : 27-03-02 11:39

"Jens Jakob Andersen" <jj92@hotmail.com> wrote in message > Nycamera.net er
ganske gode. Har du også tjekket
> http://www.lensmateonline.com ?

Ja, jeg har allerede købt en, da de lovede kameraet kom den 19. + et par
andre småting. Min lokale fotohandler har bestilt mellemring, så jeg kan
bruge mine 62 mm filtre... Så jeg er ikke så hooked på at prøve at finde en
anden model.

> Har du besøgt http://www.dpreview.com og læst om problemerne med
> revner i bagstykket på G2 (Forums / Canon forum).

Ja, det så jeg i går. gad vide, om man skulle vente på den nye sorte?

:Pia

Fra : Jens Andersen

Dato : 01-04-02 22:15

"Pia" <x@x.com> wrote in message news:a7qs2j$s8k$1@sunsite.dk...

> HMMMM!!!!
>
> interessant.
>
> :Pia
Hej Pia.

Så er jeg tilbage på pinden og skal i gang med en uges dejligt arbejde
igen igen.
Hvis du stadig mangler en næsten ny G2'er så skriv... måske vi kan finde
ud af noget fornuftigt??

mvh
Jens

Fra : Morten Sørensen

Dato : 27-03-02 09:51

> JA, det får man for at købe online )
> Sorry, men kunne ikke lade være
> --

Ja, men til gengæld kan du pakke kameraet ud, afprøve det - og sende det
retur hvis ikke lige du synes om det alligevel - det kan du ikke i
butikkerne

/Morten

Fra : Pia

Dato : 27-03-02 10:03

"Morten Sørensen" <morten@gistrupfilm.dkSPAMMENOT> wrote in message
> Ja, men til gengæld kan du pakke kameraet ud, afprøve det - og sende det
> retur hvis ikke lige du synes om det alligevel - det kan du ikke i
> butikkerne

for ikke at nævne de 2000 kr. i prisforskel...

:Pia

Fra : U. Pedersen

Dato : 27-03-02 11:50

On Wed, 27 Mar 2002 10:02:34 +0100, "Pia" <x@x.com> wroti:

>for ikke at nævne de 2000 kr. i prisforskel...

Nå ja, jeg glemte at I bor på sjælland, hvor en pris er en pris

Fra : U. Pedersen

Dato : 27-03-02 11:49

On Wed, 27 Mar 2002 09:50:34 +0100, "Morten Sørensen"
<morten@gistrupfilm.dkSPAMMENOT> wroti:

>Ja, men til gengæld kan du pakke kameraet ud, afprøve det - og sende det
>retur hvis ikke lige du synes om det alligevel - det kan du ikke i
>butikkerne

Det er da noget sludder, i butikken kan jeg stå med det i mine hænder,
gå ud på gaden tage et par skud, og så ellers gå igen.

Fra : Morten Sørensen

Dato : 30-03-02 16:10

> Det er da noget sludder, i butikken kan jeg stå med det i mine hænder,
> gå ud på gaden tage et par skud, og så ellers gå igen.

Ja, og fra nettet kan du få det hjem, stresse det, se billederne på din
computer, hvor du jo er vant til at vurdere dine billeder, og sende cam'et
retur hvis ikkedu er tilfreds... I butikken har du en sælger i nakken
konstant.

Men det må vel være op til den enkelte

/Morten

Fra : Jens Jensen

Dato : 30-03-02 17:24

"Morten Sørensen" <morten@gistrupfilm.dkSPAMMENOT> skrev i en meddelelse

> [...]
> computer, hvor du jo er vant til at vurdere dine billeder, og sende cam'et
> retur hvis ikkedu er tilfreds... I butikken har du en sælger i nakken

Måske er den "stress-testet" af andre før dig !!!!

Jens