:-((
Fra : Gitte J

Dato : 26-03-02 13:51

Æv, æv... vi skal finde bolig i Kolding til sommer (hvilket jo ellers er
positivt nok, da vi glæder os til at flytte "sydpå"), og har nu kigget ret
meget på boligforeningerne .... "husdyr ej tilladt" og "max 1 kat/hund
tilladt" er vist det eneste de kan finde på dernede *SUK*! Selv i rækkehuse
er der enten ej tilladt/kun een-regler ... arghhh
Man skulle næsten lave en kampagne der rettede sig mod dårlige regler i
boligforeninger.... når kattene holdes inde, er neutraliseret osv. kan de jo
ikke genere naboerne. Hvorfor mon denne uigennemtænkte maxgrænse ... hvorfor
ikke istedet regler, der kræver at dyrene ikke løber frit, der kræver at
dyrene er vaccineret, neutraliseret etc. istedet? Mon man nogensinde laver
reglerne i samråd med folk, der har forstand på dyr? Hvorfor ikke regler mod
cigarrøg, larm, uhensigtsmæssig parkering og sladder istedet?
Øv... måtte lige af med min galde, da vi nu kan se frem til istedet at måtte
stifte kæmpegæld osv. for at købe os ud af problemet. ØV! Ja... kattene er
jo ligeglade, og tænker alligevel ikke længere end til klokken 19.00 hvor
der igen vanker mad.
Påskehilsner til jer alle
-Gitte

PS: Sikken aktivitet der er på denne gruppe - man kan nærmest ikke nå at
læse med mere

Fra : Mette

Dato : 26-03-02 14:18

Hej Gitte.

Det er da en lidt kedelig situation I står i.
Jeg kender det alt for godt. Vi bor i Vejen (20 km fra Kolding) og har snart
søgt bolig i næsten 1 år. Her er det de samme "dumme" regler, med ingen
husdyr eller max 1 hund/1 kat.
Vi har også prøvet at spørge om vi ikke måtte have 2 indekatte, istedet for
1 hund og 1 kat. Men vi kunne ikke få andet svar, end det måtte vi ikke, for
sådan var reglerne.
Måske kan I være heldige og finde noget privat istedet? Vi har netop været
heldige og finde noget privat, hvor det er en sød udlejer, der ikke har
noget imod indekatte.

Mange hilsener
Mette, der glæder sig til at flytte.

Fra : Pernille Scharff

Dato : 26-03-02 15:04

Hej Gitte,

jeg tror mange i boligforeninger laver reglerne ud fra hvordan man holdt
kat for 30-40 år siden, dvs. fritløbende og fertile....så kan 1-2 katte
i området hurtigt blive til mange, og hankattene lugter.... Er der ikke
mulighed for at søge dispensation el. lign.? For det er da surt at
skulle ud og købe hvis I nu havde planlagt at leje...

Held og lykke med projektet!

/Pernille (i ejerlejlighed, for lejeboliger i Odense er enten dyre eller
også er de i dårlig stand og/eller ligger rigtig skidt)

Fra : Gitte J

Dato : 27-03-02 00:08

Nææ... det ser ikke sådan ud.... for dem vi snakkede i telefon med gav blot
min kæreste ret, når han sagde "kun een indekat... og man kan ikke få
dispensation? Så kan I jo ikke hjælpe mig eller hva?" Nej, du har nok ret
.... de tænker stadig i fritløbende fertile katte.
Men ... jeg har nu kontaktet nogle interessante "emner" allerede (venter på
svar), og humøret er steget nogle grader (bl.a. fordi kæresten indtil videre
er af den opfattelse at problemet ikke er ret stort overhovedet, eftersom
han forventer at vi kommer til at kunne betale os fra det - noget jeg ikke
helt fatter endnu
Mmmm... har netop siddet og dagdrømt over en andelsbolig (hus) med have
osv.... "vil ha'! vil ha'!!!" *G*
God påske herfra
-Gitte

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 27-03-02 00:28

"Gitte J" <gjlo98@hum.auc.dk> writes:

> [...]
> mulighed for at søge dispensation el. lign.? For det er da surt at
> skulle ud og købe hvis I nu havde planlagt at leje...

Faktisk er det i langt de fleste tilfælde op til de lokale lejere
gennem lokal afstemning, at beslutte hvor mange dyr der må være pr
lejlighed. Humlen er bare at to misser sidestilles med fx to hunde og
der strander det som regel. Selvom det må være evident for enhver at
der er forskel...

Sidst havde vi i den afdeling jeg bor i et forslag om
størrelsesbegrænsning på hvor store hunde som kunne bo i afdelingen, det gik
ikke i gennem, men det skulle have været fremsat som forslag for mindste
størrelse for, det er F.... de små mopper som gæffer i tide og utide og
gerne hele dagen hvis ejeren er væk... Grrrrr

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Nina El Falaki

Dato : 27-03-02 18:58

Hej Gitte

Ja så har du også stiftet bekendtskab med de vidunderlige danske boliglove.

Jeg kan ikke forstå, hvorfor man i både Norge og Sverige kan have generel
tilladelse til husdyr, mens Danmark har et generelt forbud.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Gitte J

Dato : 28-03-02 08:51

Enig. Jeg fatter det heller ikke.... er man blot generelt mere intelligente
i vore to nordiske nabolande? Tage chancer og holde kat i hemmelighed tør
jeg bare ikke. Uha... jeg er glad for at vi til sommer ikke længere kun har
2 x SU at leve af, for så havde jeg nok lignet en hysterisk tordensky med
kronisk tandpine nu for tiden. Vi har da håb om at kunne betale os fra det,
men mange andre bliver jo vitterligt stillet i en aldeles håbløs situation,
der ofte vil ende med at katten taber. Sygt, at man næsten skal have råd til
en dyr ejerbolig for at kunne holde kat!
Ellers glade påskehilsner fra mig, der blev vækket af to vanvittige katte
med hyperfræs imorges. Samba motionerer Freja temmelig godt efterhånden *G*
-Gitte