RTF-formaterede mails
Fra : Søren

Dato : 26-03-02 13:49

Hej

Jeg har modtaget en mail der skulle værre i noget der
hedder RTF-format, den fylder pænt meget 4,3MB
og skulle ifølge afsender indeholde grafik o.s.v
Men jeg kan kun se alm tekst og intet andet i OE ,
og gør afsender opmærksom på at OE 6 som jeg bruger nok ikke kan vise
RTF-format.

Så modtager jeg dette svar .

Indsat-------------------------------
Uanset hvilket postprogram i bruger, så SKAL det altså kunne indstilles til
at sende og modtage RTF-formaterede mails - alt andet tilhører E-stenalderen
(og rene Internet-postkasser), og er HELT håbløst. Det vil jeg bede jer
sørge for. Det må kunne lade sig gøre, også i jeres postprogram, hvad det så
end er.
Slut--------------------------

Hvordan gør man så det uden at have MS Outlook og Office-pakken installeret
?

Mvh Søren

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-03-02 14:00

"Søren" <briskat@get2net.dk> skrev:

> Men jeg kan kun se alm tekst og intet andet i OE ,
> og gør afsender opmærksom på at OE 6 som jeg bruger nok ikke
> kan vise RTF-format.

RTF-formatet understøttes ikke af specielt mange postprogrammer -
og selv blandt de programmer der faktisk kan vise RTF kan der være
forskelle i hvor meget de forstår.

> [...]
> indstilles til at sende og modtage RTF-formaterede mails - alt
> andet tilhører E-stenalderen (og rene Internet-postkasser), og

Nå. Bed ham rende og hoppe, med mindre du virkelig gerne vil i
kontakt med ham . Der er i dag to mailformater der er alment
udbredte: ren tekst og HTML. RTF har mig bekendt aldrig haft nogen
særlig udbredelse som programuafhængigt postformat (jeg testede for
godt et år siden Microsofts RTF-format i en række mailprogrammer.
Ingen af dem kunne vise nogen form for formatering).

HTML er en udbredt standard hvis man absolut vil sende formaterede
ebreve. RTF er ikke brugbart som eksternt postformat.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Søren