/ Forside / Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet multimedie
#NavnPoint
refi 19159
Klaudi 13515
severino 5400
pallebhan.. 4553
molokyle 4203
o.v.n. 3762
tedd 3707
bentjuul 3670
transor 2817
10  miritdk 2644
Åbne Quark dok. med InDesign
Fra : Storm


Dato : 26-03-02 10:21

Jeg er gået igang med at afprøve InDesign 2.0.
En vigtig ting er for mig at kunne åbne Quark 4.XX dokumenter og arbejde
videre med dem.
Det får jeg ikke lov til. Jeg får lidt forskellig fejlmeddelelse alt
efter om jeg forsøger i OS 9.2.2 eller OS X.1.3.

I OS X.1.3 siger InDesign: "...InDesign may not support the file format,
or a plug-in that supports the file format may be missign."

Er der nogen der lige ved hvad problemet er?

--
Venlig hilsen Nina Storm

 
 
Thomas (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 26-03-02 11:20

"Storm" <Ninzen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:1f9ndt1.148ggxscb6ltsN%Ninzen@ofir.dk...
> I OS X.1.3 siger InDesign: "...InDesign may not support the file format,
> or a plug-in that supports the file format may be missign."
> Er der nogen der lige ved hvad problemet er?

Det kan være der er brugt en extension i Quark dokumentet. Det er InDesign
ikke begejstret for.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside?




Storm (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Storm


Dato : 26-03-02 12:00

Thomas <flash4@it.dk> wrote:

> Det kan være der er brugt en extension i Quark dokumentet. Det er InDesign
> ikke begejstret for.

Tak skal du ha', og øv - det kan jo meget nemt begrænse anvendeligheden
noget.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Steen F. (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Steen F.


Dato : 26-03-02 13:10

"Storm" <Ninzen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:1f9ndt1.148ggxscb6ltsN%Ninzen@ofir.dk...
> Jeg er gået igang med at afprøve InDesign 2.0.
> En vigtig ting er for mig at kunne åbne Quark 4.XX dokumenter og arbejde
> videre med dem.
> Det får jeg ikke lov til. Jeg får lidt forskellig fejlmeddelelse alt
> efter om jeg forsøger i OS 9.2.2 eller OS X.1.3.
>
> I OS X.1.3 siger InDesign: "...InDesign may not support the file format,
> or a plug-in that supports the file format may be missign."
>
> Er der nogen der lige ved hvad problemet er?
>
> --
> Venlig hilsen Nina Storm


Har du prøvet at åbne flere forskellige QuarkXPress filer i InDesign? Prøv
evt. at åbne et par forskellige filer og se om der er problemer med alle.

I faq'en fra Adobe står, at man skulle kunne åbne QuarkXPress filer i
InDesign 2.0:
"Ability to open QuarkXPress® and Adobe PageMaker® files -Open QuarkXPress
3.3-4.1x files and PageMaker 6.5.x-7.0 documents directly with InDesign.
Also take advantage of customizable keyboard shortcuts-and even activate a
built-in set of QuarkXPress 4.0-compatible shortcuts. Locate detailed
conversion information on the Adobe Web site at
www.adobe.com/products/indesign/conversion.html."

MVH
Steen




Storm (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Storm


Dato : 26-03-02 13:45

Steen F. <feedback56@hotmail.com> wrote:

> Har du prøvet at åbne flere forskellige QuarkXPress filer i InDesign? Prøv
> evt. at åbne et par forskellige filer og se om der er problemer med alle.

Ja, det har jeg faktisk. Og ikke haft succes een eneste gang.
Men jeg mener fejlmeddelelserne har været lidt forskellige.
Enten kan ikke åbne denne version af Quark eller den med Quark
extensions, InDesign ikke kan lide.
>
> I faq'en fra Adobe står, at man skulle kunne åbne QuarkXPress filer i
> InDesign 2.0:
> "Ability to open QuarkXPress® and Adobe PageMaker® files -Open QuarkXPress
> 3.3-4.1x files and PageMaker 6.5.x-7.0 documents directly with InDesign.
> Also take advantage of customizable keyboard shortcuts-and even activate a
> built-in set of QuarkXPress 4.0-compatible shortcuts. Locate detailed
> conversion information on the Adobe Web site at
> www.adobe.com/products/indesign/conversion.html."

Ja, og det lyder jo egentlig rigtig godt.
Jeg vil eksperimentere lidt videre i aften.
Tak for dit tip.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Thomas (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 26-03-02 17:03

"Storm" <Ninzen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:1f9nn9t.1yq98hzopipzbN%Ninzen@ofir.dk...
> Ja, det har jeg faktisk. Og ikke haft succes een eneste gang.
> Men jeg mener fejlmeddelelserne har været lidt forskellige.
> Enten kan ikke åbne denne version af Quark eller den med Quark
> extensions, InDesign ikke kan lide.

Prøv at lave et enkelt Q dokument for at åbne det i InDesign, hvis du ikke
bruger extensions og det ikke fungerer er det noget galt.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside?




Storm (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Storm


Dato : 26-03-02 17:22

Thomas <flash4@it.dk> wrote:

> Prøv at lave et enkelt Q dokument for at åbne det i InDesign, hvis du ikke
> bruger extensions og det ikke fungerer er det noget galt.
>
God ide.
Og det kunne jeg godt med helt simple filer. Ellers går det ikke.
Hvilen extension mon det kan være - alle?
Jeg vælter mig normalt ikke i extensions.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Madsen (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 26-03-02 17:34

Storm skrev:

> Hvilen extension mon det kan være - alle?

Måske denne artikel kan hjælpe lidt:
<http://www.adobe.com/support/techdocs/1cd7a.htm>

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Storm (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Storm


Dato : 26-03-02 17:59

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:
>
> Måske denne artikel kan hjælpe lidt:
> <http://www.adobe.com/support/techdocs/1cd7a.htm>

Endnu et pletskud fra Madsen

Det var en rigtig god oversigt. Men mit største problem er, at der er
mange Quark-jobs jeg slet ikke kan åbne, som jeg kunne forestille mig
ville være relevante at få over i InDesign, hvis vi belsuttede at
"konvertere".
Nå, jeg har ikke rodet meget med det endnu. Der viser sig måske en
grund, som er til at have med at gøre.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Madsen (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 26-03-02 18:09

Storm skrev:

> Det var en rigtig god oversigt. Men mit største problem er, at der er
> mange Quark-jobs jeg slet ikke kan åbne, som jeg kunne forestille mig
> ville være relevante at få over i InDesign, hvis vi belsuttede at
> "konvertere".

Hvis jeg sådan lige hurtigt læser ned igennem den liste jeg sendte
et link til, så vil jeg faktisk påstå at InDesigns påståede mulighed
for at åbne Quarkdokumenter fejlfrit er rimelig meget overdrevet.
Hvor mange af felterne 'Supportet' står der 'Yes' ud for? Ikke ret
mange. Langt de fleste har enten 'No' eller 'Yes(limited)', hvilket
nok betyder at jobbet kan åbnes, men ikke uden fejloversættelser og
så er det vel næppe noget der kan bruges til noget.
Ret mig hvis jeg tager fejl.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Storm (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Storm


Dato : 26-03-02 20:50

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:
>
> Hvis jeg sådan lige hurtigt læser ned igennem den liste jeg sendte
> et link til, så vil jeg faktisk påstå at InDesigns påståede mulighed
> for at åbne Quarkdokumenter fejlfrit er rimelig meget overdrevet.
> Hvor mange af felterne 'Supportet' står der 'Yes' ud for? Ikke ret
> mange. Langt de fleste har enten 'No' eller 'Yes(limited)', hvilket
> nok betyder at jobbet kan åbnes, men ikke uden fejloversættelser og
> så er det vel næppe noget der kan bruges til noget.
> Ret mig hvis jeg tager fejl.

Nej, umiddelbar vil jeg give det ret. Jeg blev noget skuffet. For det er
jo ikke uvæsentlige områder den ikke bare kan konvertere direkte.

Men ok, det er da altid noget hvis man kan få elementerne med over. Men
dér er også nogle forbehold. Man skal ihvertfald igennem hele jobbet
temmelig systematisk. Men andet ville vel også være det rene trylleri.

(Unskyld hvis min OT i går var upassende. Jeg synes nu altid jeg prøver
at opføre mig passende i NG, men så har jeg da også prøvet at blive
futtet. Det kan for f..... da også blive for stift, der er jo også dem
der nødig vil have privat e-mail - og jeg fik jo lynhurtigt min
akronymer.pdf

--
Venlig hilsen Nina Storm

Madsen (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 26-03-02 22:35

Storm skrev:

> Nej, umiddelbar vil jeg give det ret. Jeg blev noget skuffet. For
> det er jo ikke uvæsentlige områder den ikke bare kan konvertere
> direkte.

Nej, det vil jeg heller ikke mene. Nu kender jeg ikke Quark ret
godt, men som jeg ser det, så er det _meget_ begrænset hvad man kan
få åbnet uden problemer i InDesign af Quark-dokumumenter. Det ser
ikke ud til at man kan bruge ret mange funktioner i Quark før det
går galt når de åbnes i InDesign.

> Men ok, det er da altid noget hvis man kan få elementerne med
> over. Men dér er også nogle forbehold. Man skal ihvertfald igennem
> hele jobbet temmelig systematisk. Men andet ville vel også være
> det rene trylleri.

Det er vel også kun i overgangsfasen at du skal have Quark-dokumenter
åbnet i InDesign, eller vil du blive ved med at køre med begge
programmer?
Hvis du vil køre med begge og vil kunne åbne jobbene begge steder uden
problemer, så bliver det vist svært.

> (Unskyld hvis min OT i går var upassende. Jeg synes nu altid jeg
> prøver at opføre mig passende i NG, men så har jeg da også prøvet
> at blive futtet. Det kan for f..... da også blive for stift, der
> er jo også dem der nødig vil have privat e-mail - og jeg fik jo
> lynhurtigt min akronymer.pdf

Det synes jeg ikke du skal undskylde for. Det kan også blive for stift
som du selv siger. Det kan jeg sagtens give dig ret i. Det er også de
færreste der brokker sig over to indlæg i en tråd som træder lidt uden
for trådens egentlige indhold, men der var så lige en der skulle brokke
sig i går alligevel.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Storm (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Storm


Dato : 26-03-02 23:09

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:
>
> Det er vel også kun i overgangsfasen at du skal have Quark-dokumenter
> åbnet i InDesign, eller vil du blive ved med at køre med begge
> programmer?
> Hvis du vil køre med begge og vil kunne åbne jobbene begge steder uden
> problemer, så bliver det vist svært.

Ja, helt sikkert. Det er kun et argument for at overgangen kunne blive
mere smertefri.

Nu har jeg luret lidt rundt omkring de sider som du og Steen foreslog.
<http://www.adobe.com:80/support/techguides/indesign/qxtoid/troubleshoot
ing.html>

Der er da hjælp at hente.

De skriver bl.a. også:

"""___Necessary Support Files Required for Conversion and Their
Locations
To open QuarkXPress documents, InDesign requires the necessary support
files: InDesign for Mac OS requires the QuarkXPress 3.3 Reader and
QuarkXPress 4.0 Reader files in the Adobe InDesign: Plugins: Filters
folder. InDesign for Windows requires the QuarkXPress 3.3 Reader.apln
and the QuarkXPress 4.0 Reader.apln files in the Program
Files\Adobe\InDesign\Plugins\Filters folder.

If you unable to open any QuarkXPress documents in InDesign, it's a good
idea to make sure the necessary support files are installed in the
correct location.___"""

Jeg har kun én Reader for QuarkXPress fil i min Plug-in - Filters mappe.
Ikke både en 3.3 og en 4.0. Mon det er et problem?

> Det synes jeg ikke du skal undskylde for.
- Godt - Glemt

--
Venlig hilsen Nina Storm

Steen F. (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Steen F.


Dato : 26-03-02 23:06

"Storm" <Ninzen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:1f9ndt1.148ggxscb6ltsN%Ninzen@ofir.dk...
> Jeg er gået igang med at afprøve InDesign 2.0.
> En vigtig ting er for mig at kunne åbne Quark 4.XX dokumenter og arbejde
> videre med dem.
> Det får jeg ikke lov til. Jeg får lidt forskellig fejlmeddelelse alt
> efter om jeg forsøger i OS 9.2.2 eller OS X.1.3.
>
> I OS X.1.3 siger InDesign: "...InDesign may not support the file format,
> or a plug-in that supports the file format may be missign."
>
> Er der nogen der lige ved hvad problemet er?

Undskyld jeg spørger lidt uden for dit oprindelige spørgsmål, men hvorfor
skifte til InDesign? QuarkXPress har været blandt industri-standarden længe,
og alle trykkerier har erfaringer med Quark. Jeg har oplevet en tidligere
kollegas problemer med InDesign 1.5 DK og et trykkeri's US version! En masse
drivere og opdateringer senere, endte det vist alligevel med noget pdf-rod
til sidst, kan jeg mindes.
Forandring fryder, og Adobe's produkter er da normalt ganske fortrinelige,
men hvorfor udskifte, hvis den løsning I kører med nu fungerer?

MVH
Steen



Storm (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Storm


Dato : 26-03-02 23:25

Steen F. <feedback56@hotmail.com> wrote:
>
> Undskyld jeg spørger lidt uden for dit oprindelige spørgsmål, men hvorfor
> skifte til InDesign? QuarkXPress har været blandt industri-standarden længe,
> og alle trykkerier har erfaringer med Quark. Jeg har oplevet en tidligere
> kollegas problemer med InDesign 1.5 DK og et trykkeri's US version! En masse
> drivere og opdateringer senere, endte det vist alligevel med noget pdf-rod
> til sidst, kan jeg mindes.
> Forandring fryder, og Adobe's produkter er da normalt ganske fortrinelige,
> men hvorfor udskifte, hvis den løsning I kører med nu fungerer?
>
Hov, nu vender du den lige rundt
Jeg kender ikke InDesign, så jeg ved ikke om vi skal skifte.
Men. Jeg har brugt Quark i en del år, og jeg ved godt, at det har været
industri-standarden længe. Men de har altså sovet i timen, og deres
5-version er ikke imponerende, synes jeg. Der er trods alt gået - ja
hvor mange år siden sidste version. Alle andre programmer har ændret sig
radikalt synes jeg.

Det der er voldsomt tiltrækkende ved InDesign er deres tætte samarbejde
(i sagens natur med Illustrator og PhotoShop) og det at de understøtter
transparency. Jeg ved godt at det skal gives flattening i sidste ende
for at klare de fleste ripper - endnu.
Jeg synes ikke man skal skifte for enhver pris. Men hvis man kan få sine
ønsker opfyldt bedre, hurtigere og billigere ved et skift, så skal man
heller ikke blive hængende, fordi det kører meget godt som det gør. Den
holdning tror jeg mange er døde af.

Jeg prøver at følge så meget med som jeg kan, og det er min sikre
opfattelse at mens 1.5 ikke var nogen Quark-killer, så ser 2.0 altså ud
til, meget vel at kunne blive det. Og selvfølgelig tager det tid for
både brugere og trykkerier at lære at håndtere nyt, og så er det tit det
nemmeste at kalde det noget l...
Det bliver under ingen omstændigheder et skift "over night", og det er
ikke mig der bestemmer det, men jeg kan vel gøre min indflydelse
gældende

--
Venlig hilsen Nina Storm

Madsen (27-03-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 27-03-02 14:50

Storm skrev:

> Jeg synes ikke man skal skifte for enhver pris. Men hvis man kan
> få sine ønsker opfyldt bedre, hurtigere og billigere ved et skift,
> så skal man heller ikke blive hængende, fordi det kører meget godt
> som det gør. Den holdning tror jeg mange er døde af.

Enig.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Steen F. (27-03-2002)
Kommentar
Fra : Steen F.


Dato : 27-03-02 23:31

"Storm" <Ninzen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:1f9odnc.jbexmk1tz9o4cN%Ninzen@ofir.dk...
> Hov, nu vender du den lige rundt
> Jeg kender ikke InDesign, så jeg ved ikke om vi skal skifte.
> Men. Jeg har brugt Quark i en del år, og jeg ved godt, at det har været
[snip]

Nej *he-he*, jeg var såmen bare nysgerrig efter hvorfor du/I måske ville
skifte. Og jeg forstår skam udemærket dine argumenter. Jeg er selvfølgelig
enig i, at hvis der er en gevinst ved at skifte så bør man gøre det. Sådan
gør jeg også selv. Men man har jo også hørt om folk der skifter til nye
operativsystemer og nye programmer, uden nogen "fornuftig" grund - og ender
med at rode sig ud i nogle problemer (enten tidsmæssige fordi de ikke "kan"
med programmet, eller af rent teknisk karakter i form af nye drivere der
ikke vil makke ret - jeg har en dugfrisk oplevelse i tankerne!!). Men nu
burde det jo heller ikke være så omfattende at skifte f.eks. QuarkXPress ud
med InDesign, som at skifte operativsystem.

Man kan åbenbart ikke få i pose og sæk, og hvis InDesign kompromitterer
supporten til gamle QuarkXPress-filer så meget som det lyder til, så er der
god grund til at være opmærksom fra starten. Du vil få et fil-rod og
kompatibilitets-problemer uden lige, hvis du begyndte at bruge de to
programmer sideløbende. Men held og lykke med forsøgende.

MVH
Steen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408534
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste