IMAP og danske bogstaver
Fra : Henrik Münster

Dato : 26-03-02 00:31

Nu er jeg, som I sikkert alle ved, gået over til at bruge IMAP til at
hente post. Det er enormt smart. Ikke mindst fordi UNI2 kombinerer det
med alle tiders webmail, der først og fremmest er hurtig. Jeg har prøvet
webmail, der var ulideligt langsom, og det er ikke sjovt.
Det er som sagt smart med IMAP. Jeg har bare et problem med de
danske specialbogstaver. Jeg bruger Eudora 5.1 til e-mail. Hidtil har
jeg benyttet mig af en EudoraTables plug-in. Eudora har nemlig en særhed
(blandt mange). Når headeren i modtagen e-mail angiver tegntabel,
kodning etc. er alt i orden. Når disse headere mangler, går Eudora ud
fra, at der er sendt i Macintosh tegntabel. Det stemmer jo næsten aldrig
her i Danmark. Hvis man så installerer EudoraTables, kan man vælge en
anden oversættelse. Jeg har hidtil haft min sat til ISO->Mac, og det har
nærmest virket 100%..
Jeg har bare fået problemer med de danske specialbogstaver igen,
efter jeg er skiftet til IMAP. Ofte er jeg nødt til manuelt at ændre
oversættelsen. Når alt så er i orden i Inbox, og jeg måske har svaret,
lægger jeg e-mailen til side i en relevant postkasse på min IMAP server.
Pludselig er bogstaverne helt i udu. Jeg går ud fra, at det er fordi,
e-mailen bliver flyttet fra en postboks til en anden på serveren frem
for at bli.
Nogle gange skal jeg fjerne hakket ved ISO->Mac. Andre gange,
skal jeg vælge oversættelsen HebIBM->Mac, hvad det så er for noget. Jeg
kan ikke rigtig se noget system i det. I hvert fald er det irriterende
at skulle ændre oversættelse ved næsten halvden af de indkomne e-mail.
Er der en måde, så det kalv
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-03-02 09:45

On Tue, 26 Mar 2002 00:30:35 +0100, henrik@muenster.dk (Henrik Münster)
wrote:

> [...]
> kan ikke rigtig se noget system i det. I hvert fald er det irriterende
> at skulle ændre oversættelse ved næsten halvden af de indkomne e-mail.

Jeg håber ikke, det gør noget, at jeg sidder og falder i søvn, mens jeg
skriver.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Christian Bech

Dato : 29-03-02 10:10

> Jeg håber ikke, det gør noget, at jeg sidder og falder i søvn, mens jeg
> skriver.

Helt i orden. Det lader alligevel ikke til at der var nogen, der kom så
langt i dit indlæg, at de opdagede spørgsmålet.

Er du egentlig glad for Free Agent?

--
Christian

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-03-02 21:48

Christian Bech <giambattista.vico@mail.tele.dk> wrote:

> Helt i orden. Det lader alligevel ikke til at der var nogen, der kom så
> langt i dit indlæg, at de opdagede spørgsmålet.

Jamen, det er frygteligt. Jeg er simpelthen begyndt at sidde og falde i
søvn foran computeren sidst på aftenen. Og jeg er endda begyndt at gå i
seng i nogenlunde tid. Der var en periode, hvor klokken blev henad to,
før jeg kom i seng. Den går ikke i længden, når vækkeuret ringer kl.
seks. Det giver ikke noget godt indtryk, når jeg sidder og falder i søvn
foran ultralydskanneren. Heldigvis er der mørkt i rummet, og de fleste
patienter er oppe i årene. Jeg tror ikke, der er nogen, der har opdaget
noget

> Er du egentlig glad for Free Agent?

Ikke specielt, men når jeg sidder på arbejde er den vel god nok. Det
irriterer mig, at man ikke kan sætte den til kun at vise de ulæste, som
jeg er vant til på MacSOUP. Jeg synes, det er uoverskueligt, når man kan
se flere hundrede indlæg med nogle få ulæste spredt hist og her. Og så
savner jeg naturligvis et tråddiagram over indlæggene. Men jeg må
tilstå, at jeg heller ikke ligefrem har sat mig ind i, hvordan den
virker. Jeg gider faktisk ikke og vil hellere bruge tiden på noget
andet.
Men den er da bedre end de andre, jeg har prøvet til windows, så
tak fordi du anbefalede den.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-03-02 20:21

> Det giver ikke noget godt indtryk, når jeg sidder og falder i søvn foran
> ultralydskanneren. Heldigvis er der mørkt i rummet, og de fleste patienter
> er oppe i årene. Jeg tror ikke, der er nogen, der har opdaget noget

uha.. lad os krydse fingre for, at læserne af din brevkasse ikke følger
med i gruppen her.

-j

--
27.03.02 - 01.04.02:
Sommerhus ved Rørvig med sol og 9600-forbindelse pr. GSM.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 31-03-02 14:49

In article <1f9ttcf.1pyx0sx1qhtxsaN%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Men den er da bedre end de andre, jeg har prøvet til windows, så
> tak fordi du anbefalede den.

Da jeg i sin tid forsøgte at finde en newsreader til Windows, fandt jeg
Xnews, som jeg personligt synes er bedre end Free Agent. Den er også
gratis.

Standardinterfacet er ikke perfekt, men man kan lave meget om, og så
bliver den helt hæderlig at arbejde med.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-04-02 07:49

René Frej Nielsen <rfn@mac.com> wrote:

> Da jeg i sin tid forsøgte at finde en newsreader til Windows, fandt jeg
> Xnews, som jeg personligt synes er bedre end Free Agent. Den er også
> gratis.

Den ser da også god ud. Det ser næsten ud som om, den har et tråddiagram
over indlæggene, når man ikke ser dem i fuldskærm. Den må jeg da prøve,
selv om jeg synes, det er begrænset, hvor sjovt det er at lege med
Windows.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 01-04-02 09:38

In article <1f9x655.vvadof1id309qN%henrik@muenster.dk>,
> [...]

> over indlæggene, når man ikke ser dem i fuldskærm. Den må jeg da prøve,
> selv om jeg synes, det er begrænset, hvor sjovt det er at lege med

Den har nemlig en rimelig god trådning og det var derfor, at jeg faldt
for den.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Christian Bech

Dato : 02-04-02 11:14

René Frej Nielsen <rfn@mac.com> wrote:

> Da jeg i sin tid forsøgte at finde en newsreader til Windows, fandt jeg
> Xnews, som jeg personligt synes er bedre end Free Agent. Den er også
> gratis.

OG så er den yderst populær blandt de, der ser Usenet som en
distributionskanal for pornografisk billedmateriale. Hmmm.

--
"Gott sei dank; er war immer aldeles kaput"
- Per E. Hanstholm

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-04-02 21:17

Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> OG så er den yderst populær blandt de, der ser Usenet som en
> distributionskanal for pornografisk billedmateriale. Hmmm.

Den ER hentet >:->

<alt.binaries.pictures.supermodels.heidi-klum> here we come!
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Christian Bech

Dato : 03-04-02 22:35

> Den ER hentet >:->
>
> <alt.binaries.pictures.supermodels.heidi-klum> here we come!

Husk at din sys.adm kigger med - hvis altså han ikke er for ubegavet.

--
Christian

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-04-02 16:38

In article <1fa0hvs.19neyh23a3xbcN%bechd@mac.com>,
bechd@mac.com (Christian Bech) wrote:

> OG så er den yderst populær blandt de, der ser Usenet som en
> distributionskanal for pornografisk billedmateriale. Hmmm.

Binære indlæg skulle efter min mening fjernes, eller også burde de holde
til på separate servere. TDC's serverpark er ihvertfald gået i knæ og
det er møjirriterende for alle os, der kun bruger tekstgrupperne.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Christian Bech

Dato : 03-04-02 22:35

René Frej Nielsen <rfn@mac.com> wrote:

> Binære indlæg skulle efter min mening fjernes,

Og det gør du så ved at downloade dem?

> eller også burde de holde
> til på separate servere. TDC's serverpark er ihvertfald gået i knæ og
> det er møjirriterende for alle os, der kun bruger tekstgrupperne.

Har de ikke stadig dtext.news.tele.dk?

--
Christian

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-04-02 22:41

In article <1fa36ky.1vbeiqc1ppwt4sN%giambattista.vico@mail.tele.dk>,
giambattista.vico@mail.tele.dk (Christian Bech) wrote:

> Og det gør du så ved at downloade dem?

Nej, har aldrig nogen siden brugt det.

> Har de ikke stadig dtext.news.tele.dk?

Jo, men da den blev enormt langsom i sidste uge gik jeg over til
sunsite.dk til de grupper de har. Det har jeg ikke fortrudt. dtext har
også været påvirket af de nuværende problemer, da den vist sidder på
samme "hul".

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Christian Bech

Dato : 02-04-02 11:32

> [...]
> foran ultralydskanneren. Heldigvis er der mørkt i rummet, og de fleste
> patienter er oppe i årene. Jeg tror ikke, der er nogen, der har opdaget

Du må til at satse på noget MR. På min kones afdeling har de de
sædvanlige orange, hullede, udsiddede kontorstole som man sikkert har på
størstedelen af de danske sygehuse. Undtagen i MR-rummet. Der er der
flystole med vippe-ligge funktion.

> Men den er da bedre end de andre, jeg har prøvet til windows, så
> tak fordi du anbefalede den.

Selv tak. Var det så tydeligt, at jeg anglede efter ros?

Fra : Hans Pedersen

Dato : 01-04-02 11:39

On Fri, 29 Mar 2002 10:09:53 +0100, giambattista.vico@mail.tele.dk
(Christian Bech) wrote:

>Er du egentlig glad for Free Agent?

Jeg er gammel Macbruger, på vej tilbage (er ved at handle en brugt
iMac til kæresten).

Da min eneste computer var en Apple Performa brugte jeg med glæde
MacSoup, og da jeg skiftede til Wintel, hoppede jeg på Forté Agent
(betalingsudgaven). Den er ikke så god som MacSoup, men den er meget
konfigurérbar, hvorfor det efter min mening er det bedste til Wintel.

Noget helt andet: Hvordan har MacSoup, i nyeste version, det med
binaries?

--
Hans Pedersen
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 30-03-02 19:55

I artiklen <1f9ttcf.1pyx0sx1qhtxsaN%henrik@muenster.dk> , henrik@muenster.dk
(Henrik Münster) skrev:

> [...]
> andet.
> Men den er da bedre end de andre, jeg har prøvet til windows, så

Kan MacSOUP ikke køre i en (68K) Mac emulator?

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-03-02 20:18

Niels Jørgen Kruse <nj_kruse@get2net.dk> wrote:

> Kan MacSOUP ikke køre i en (68K) Mac emulator?

Sandsynligvis hvis du bruger en lidt ældre version end den aktuelle
2.4.6. Mener at programmet blev "PPC only" med v. 2.4.0 (men er ikke
sikker).

-j

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-03-02 13:37

Janus Sandsgaard <janus@dev.null.dk> wrote:

> Sandsynligvis hvis du bruger en lidt ældre version end den aktuelle
> 2.4.6. Mener at programmet blev "PPC only" med v. 2.4.0 (men er ikke
> sikker).

Det er en Windows NT maskine, som jeg i sagens natur ikke ligefrem er
ekspert i, og som kræver administratorrettigheder, hvis man vil
installere visse ting. For eksempel vil den ikke give mig lov til at
installere Quicktime på den. Jeg tvivler på, at jeg vil få lov at
installere en Mac-emulator på den. Og så meget bruger jeg den heller
ikke, så det er begrænset, hvor meget jeg gider gøre ud af det.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark