Beatlesparodi (med Monty Python?)
Fra : Carsten Buhl

Dato : 25-03-02 21:24

Hej NG,

for nogle år siden så jeg en TV-udsendelse, som var en kærlig parodi på
The Beatles. Programmet var lavet som en slags dokumentarudsendelse,
hvor en række fra branchen kendte personer blev interviewet. Der var
desuden komponeret nogle ganske udmærkede Beatles-agtige sange,
som blev spillet til lejligheden. Så vidt jeg husker var en del af Monty
Python-medlemmerne med i projektet. Bandet havde et navn.

Og nu til spørgsmålet: kan nogen mon huske navnet på det Beatles-agtige
band?

Med venlig hilsen Carsten

Fra : ChriZ

Dato : 25-03-02 21:56

Det er Monty Python.. og de kaldte sig selv The Rutles og projektet hed All
you need is cash

Check her og se om det kunne se korrekt ud..
http://store.artistdirect.com/store/prod/detail/0,,1656386,00.html

mvh
Christian

Fra : Zilly ink

Dato : 25-03-02 22:12

øøh, jeg mener kun at kunne huske at det var Eric Idle der var med i det projekt
sammen med Neil Innes fra The Bonzo Dog Band.

Må lige tjekke med "Google"

Hvis I er til den slags, så må jeg altså lige anbefale jer at høre
Bonzo Dog med "Ali Baba´s Camel"......den er stor

Nårh jo, så er der Peter Sellers "She loves you" varianter.

--
Venligst / Regards

Zillyink

remove (9) before @

Fra : Camilla Hæstrup

Dato : 26-03-02 13:04

"Zilly ink" <zillyink(9)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> øøh, jeg mener kun at kunne huske at det var Eric Idle der var med i det
projekt
> sammen med Neil Innes fra The Bonzo Dog Band.

Michael Palin er faktisk også med, ligesom George Harrison spiller
journalist - sidstnævnte var vist også blandet ind i Handmade Films.

Filmen kan for øvrigt købes hos Amazon på DVD for £ 9.99 og VHS for £ 5.99.
(Nej; jeg har intet med Amazon at gøre - det er blot en oplysning.)

Mvh. osv. Camilla

Fra : Hans Henrik Pedersen

Dato : 25-03-02 21:58

On Mon, 25 Mar 2002 21:24:13 +0100, "Carsten Buhl"
> [...]

>Python-medlemmerne med i projektet. Bandet havde et navn.
>
>Og nu til spørgsmålet: kan nogen mon huske navnet på det Beatles-agtige

The Rutles. Der kom også en sjov plade ud af projektet. Kan anbefales!
Venligst Hans Henrik.

Fra : Lars F.

Dato : 25-03-02 22:07

Hej Carsten
Jeg er sikker på bandet hed "The Rutles"
Check lige http://www.rutles.org
Venligst
Lars

Fra : Carsten Buhl

Dato : 25-03-02 22:15

The Rutles: OK, tak for de hurtige svar

Mvh Carsten

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 26-03-02 00:02

Den kan købes på DVD i USA, hvor den kom i en let revideret udgave og den
var også ude på VHS bånd.

Den oprindelige LP kom i en CD med ekstra numre, og der kom en Archaeology
CD med hidtil uindspillede sange, men den var ikke helt så god, men den ene
af dem var også gået bort...

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen