MacsBug kryptiske meddelelser
Fra : Dmitri Popov

Dato : 30-01-01 07:23

Hej allesammen

Min iMac (slot-loading) 350 MHz crashede lidt for meget, så valgte jeg at
installere MacsBug for at kunne se hvad problemet skyldtes. Nu har jeg brug
for hjælp med at "fortolke" MacsBugs meddelelser. Meddelelserne er følgende:

PowerPC illegal instruction at FFC10008 _CursorDeviceDispatch + 00A68

og

BusError at FFC69F32 _AddDrive + 00052 while reading word from 881F0006 in
User data space.

Hvad betyder det?

På forhånd tak.

Dmitri

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 30-01-01 18:38

Dmitri Popov <dpopov@mac.com> writes:

> [...]
>
> og
>
> BusError at FFC69F32 _AddDrive + 00052 while reading word from 881F0006 in

At noget gik galt

En "illegal instruction" er typisk hvis CPUen forsøger at udføre noget
kode, der i virkeligheden er data og dermed meningsløst.

En "buserror" er når CPUen forsøger at læse fra en hukommelsesadresse
der ikke eksistere, eller ikke er "alligned" korrekt.

Hvis du er rigtig heldig kan du få lov til at give MacsBug kommandoen
"sc" eller "bt", så kan du muligvis gennemskue hvilket program der er
skyld i den umiddelbare fejl.

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 03-02-01 12:22

Thomas Bjørn Andersen <bjorn@daimi.au.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvis du er rigtig heldig kan du få lov til at give MacsBug kommandoen
> "sc" eller "bt", så kan du muligvis gennemskue hvilket program der er

Dem kendte jeg ikke? Hvad gør de?

--
- Peter
root (at) titancity (dot) com