brondsted.dk
Fra : Tom Brøndsted

Dato : 25-03-02 17:52

Hej nyhedsgruppe.

I anledning af vores nyåbnede "domæne" brondsted.dk har jeg lagt noget
af vores ældste familiehistorie ud.

http://www.brondsted.dk/brondsted/

De TRAVLE af jer vil måske bare lige scanne navneindekset til
forslægtstavlen:

http://www.brondsted.dk/brondsted/forslaegt.html#index

(jeg har i de fleste tilfælde langt flere oplysninger, også om søskende
og om "sidelinjer")

De HJÆLPSOMME af jer vil derimod energisk studerede de 6 efterlysninger,
fremhævet med rød skrift direkte i forslægtstavlen.

http://www.brondsted.dk/brondsted/forslaegt.html

Og dem der virkelig BRÆNDER for at hjælpe mig, vil studere skiftet efter
skovløber Mads Hansen lidt nede på siden på

http://www.brondsted.dk/brondsted/

En tilsyneladende normal bondefamilie - med en datter "gift udi
Holland". Ser det ikke mærkelig ud? Hollænderen kan da ikke have taget
hende for medgiftens skyld! Eller har familien måske tidligere haft en
mere overordnet position hos Gerhard Brockdorff?

Og et tillægsspørgsmål til skiftets formulering: "som skal tiene Hr.
Conferentz Ratlow...". Kan det ikke både betyde

(1) "som skal begynde i tjeneste hos" og
(2) "som [i modsætning til de andre arvinger] er stavnsbunden hos [og
længe har tjent] ..."?

mange hilsner

Tom Brøndsted

Fra : Tom Brøndsted

Dato : 31-03-02 12:59

--- blot for at tilføje, at jeg nu også har lagt 16 efterslægtstavler ud for
de personer der optræder i forslægtstavlens 6.generation. For ikke at træde
nogen over tæerne stopper jeg ved 1800-tallets begyndelse.

http://www.brondsted.dk/brondsted/efterslaegt.html

mvh tb