C++ Standard library class hierarchy
Fra : Mikael Heinze

Dato : 29-01-01 23:52

Er der nogle der ved hvor der findes et diagram over "the C++ Standard
library class hierachy" i. Jeg har fundet et diagram over stream hirakiet.
Som i måske kan regne ud kommer jeg fra java platformen, men man har jo lov
til at forny sig.

ios_base

ios
/ \
istream ostream
/ | \ / | \
istringstream ifstream iostream ofstream ostringstream
/ \
fstream stringstream

Mikael Heinze

Fra : Mogens Hansen

Dato : 30-01-01 06:40

"Mikael Heinze" <Heinze@esenet.dk> wrote in message
> Er der nogle der ved hvor der findes et diagram over "the C++ Standard
> library class hierachy" i. Jeg har fundet et diagram over stream hirakiet.

I bogen:
Standard C++ IOStreams and Locales
Angelika Lnager and Klaus Kreft
ISBN 0-201-18395-1

side 11, 64, 70 og 85 med en grundig beskrivelse af arkitekturen fra side 58
til 139.

Den indeholder naturligvis også en grundig beskrivelse af alle klasserne -
formodentlig den mest grundige der findes. Men også flere detaljer end man
behøves for at bruge klasserne - det er ikke den første bog man bør kigge i.

Hvis du kigger i bogen:
The C++ Programming Language, Special Edition (eller 3rd edition)
Bjarne Stroustrup
ISBN 0-201-70073-5

side 605 til 657 vil du finde en beskrivelse som er tilstrækkelig hvis man
skal bruge klasserne.

> Som i måske kan regne ud kommer jeg fra java platformen, men man har jo
lov
> til at forny sig.

Naturligvis :)

> ios_base
> |
> ios
> / \
> istream ostream
> istringstream ifstream iostream ofstream ostringstream
> / \
> fstream stringstream

Ovenstående gælder for tegntypen "char", og således ikke f.eks. tegntypen
"wchar_t". Hierakiet dækker ikke locale og stream_buf klasserne.

Venlig hilsen

Mogens Hansen