Matrox G450 vs G200
Fra : Michael Sørensen

Dato : 24-03-02 22:54

Så går jeg snart amok.....

Har lige solgt min server jeg før brugte til at se DiVX på mit fjernsyn med.
Den havde et Matrox G200 kort med tv-out.
Det virkede perfekt altid.

Nu har jeg solgt min server og vil bruge min almindelige pc til at se film
på.
Jeg har et Palit Geforce3 ti200 med Tv-udgang.
Hvis jeg har tv og monitor på samtidigt så er der ingen billede på
fjernsynet, når man går ind på valg af enhed, kan den ikke finde tv'et.

Jeg tog konsekvensen og købte et Matrox G450 PCI Dualhead, da jeg også gerne
ville have 2 monitorer sat til.
G450'eren har 2 muligheder Multidisplay, hvilket uanset opløsning og
farvedybde gør at billedet på fjernsynet kun viser godt halvdelen af de
afspillede frames. Cpu'en viser kun et forbrug på 70 %.
Ellers kan man vælge Clone, hvilket giver det samme billede på monitor som
tv. MEN med den dejlige detalje at man mangler support for overlay, dvs man
får ikke billedet fra filmen med over.... Had skulle man også bruge det til,
på fjernsynet :((

Spørgsmål, kan man ikke bruge sit Geforce3 til at spille på og så stadigvæk
se en film engang imellem på sit fjernsyn.
Findes Matrox G200 med tv-out i PCI version. (hvis ja hvem vil bytte til et
helt nyt G450 :) )

Fra : Esben

Dato : 25-03-02 13:54

"Michael Sørensen" <ms@hco.kollegienet.dk> wrote in message
> [...]
man
> får ikke billedet fra filmen med over.... Had skulle man også bruge det

Lyder underligt, for i G400 er der i tillæg en DVDmax funktion. Den gør at
den videostream (de fleste typer ihvertfald, mpg, divx, real video, mov etc)
der bliver afspillet i et Windows-vindue bliver smidt ud i fullscreen til
tv-udgangen. Selvom det hedder DVDmax, er det ikke kun dvd-materiale der
bliver vist på det sekundære display. Den funktion burde da også være
tilgængelig i G450?

--
Esben

Fra : Madsen

Dato : 25-03-02 15:20

Esben skrev:

[DVDmax]

> Den funktion burde da også være tilgængelig i G450?

Det er den også for jeg har for nylig installeret et Matrox G450 hos en
bekendt og kortet havde DVDmax. Godt nok var det ikke et PCI-kort, men
derimod et AGP. Faktisk anede jeg ikke at G450 bliver lavet som et PCI-
kort også, men driveren er vel den samme.(?)

Madsen.

Fra : Michael Sørensen

Dato : 25-03-02 16:38

Jeg vil gerne være istand til at betjene min player og eventuelt lige tjekke
mail, og spille lidt mp3 via fjernsynet.
Det kan jeg ikke via DVDmax.

Mvh. Michael

Fra : Madsen

Dato : 25-03-02 17:37

Michael Sørensen skrev:

> Jeg vil gerne være istand til at betjene min player og eventuelt
> lige tjekke mail, og spille lidt mp3 via fjernsynet.
> Det kan jeg ikke via DVDmax.

Nej, det er rigtigt. Med DVDmax bliver f.eks. videoklik fra
MediaPlayer, dvd-film fra PowerDVD osv. automatisk smidt over på
tv'et i fuld skærm, men ens e-mail-program osv. gør ikke. Her bliver
man nødt til at bruge Dualhead Clone eller Multidisplay-funktionen.

Madsen.