Hvilket album med Povl Dissing ?
Fra : Finn Jensen

Dato : 24-03-02 22:30

God aften,

Jeg er sat til at finde et album med Povl Dissing hvor sangen "Bjørnen
Sover" eller måske "Bjørnen Vågner" er at finde på.
Kender nogen af Jer til hvilken album det drejer sig om ?.

På forhånd tak for hjælpen.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Jesper Holck

Dato : 25-03-02 08:58

Finn Jensen wrote:

> [...]
>Sover" eller måske "Bjørnen Vågner" er at finde på.
>Kender nogen af Jer til hvilken album det drejer sig om ?.

"Over adskillige grænser" med Povl Dissing og Benny Andersen

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-02 13:54

> Jeg er sat til at finde et album med Povl Dissing hvor sangen "Bjørnen
> Sover" eller måske "Bjørnen Vågner" er at finde på.
> Kender nogen af Jer til hvilken album det drejer sig om ?.

Findes bla. på disse to som de har på mit lokale bibliotek:

************************
Dissing, Povl
Over adskillige grænser

Rosen ROCD 58
Indspillet i København april/maj 1988
Tekster på omslag
[1988]
Indhold: Den vandrette vise ; Bjørnen vågner ; Sam Lei fra Chiang Mai ; Den
spanske sol ; Uwimanas blomster ; Månen over Yangtzekiang ; Den lille mand
fra bjerget ; Kalaallit Nunaat ; Verdensborger i Danmark ; Blues i BH-dur

****************************
En aften i Smøgens Visevershus, Tivoli [musikoptagelse (cd)] / redigeret af
Helge Engelbrecht. - Pineapple

Pineapple PINE CD 9503
Live-optagelser, Smøgens Visevershus, Tivoli 15. maj 1995 og 10. september
1994
1995
Indhold: Eva Madsen: Vennesangen / Eva Madsen med Niels Christensen og Knud
Jacobsen ; Man binder os på mund og hånd / Eva Madsen med Niels Christensen
og Knud Jacobsen. Povl Dissing: Bjørnen vågner / Povl Dissing og Benny
Andersen ; Tivoli- minder / Povl Dissing og Benny Andersen. Ditte Marie: Vi
vil ha' fred / Ditte Marie med Noel Nugent ; Jeg savner dig i sengen / Ditte
Marie og Bent Kjærholt med Noel Nugent. Erik Grip: Smukke menneske / Erik
Grip og Anders Roland ; Columbus / Erik Grip og Anders Roland.
Dræsinebanden: Edith Møller af Marstal ; Glædespigens sang. Hø & Hakkelse:
Pas godt på vores verden ; Godnat til Tivoli. Tørfisk: Sjævi 48 ; Tidens
herrer. Thorkil Vesth: Natbus til Albertslund / Thorkil & Peter Vesth ;
Natten på Jantzens Hotel / Thorkil & Peter Vesth. Rendestenens Liljer: Du
lille svale ; Pjerrot, Pjerrot, græd nu ikke. Benny Andersen: Det oprørske
skelet