Hjælp til Mac OS X newbie
Fra : Per Madsen

Dato : 24-03-02 16:33

På min ene iMac har jeg netop installeret Mac OS X (v10.1), og ville
bla. gerne kunne høre netradio (DR) på den. Jeg har dl RealPlayer
Installer der skal afvikles via Classic. Når jeg dbb.klikker installeren
(i Mac OS X), prøver den at starte classic op og jeg får følgende
besked: There are no localised Classic-specific resources to update the
system folder on "Donwstairs" (den partition classic og OS X ligger på).
Please select another startup disk.".. og således er det med alle
Classic appl. jeg prøver at starte fra OS X. Vælger jeg en anden startup
disk, ja så starter mac'en bare op i classic (Mac OS 9.2.1), - så kort
sagt, jeg kan ikke starte classic fra OS X, hvordan gør jeg.

Mvh.

Per

Fra : Morten Reippuert

Dato : 24-03-02 16:59

Per Madsen <permand@cool.dk> wrote:

> [...]
> disk, ja så starter mac'en bare op i classic (Mac OS 9.2.1), - så kort
> sagt, jeg kan ikke starte classic fra OS X, hvordan gør jeg.

Lad mig gætte: Du har en dansk mac OS 9 systemmappe, men kun en engelsk
Mac OS X installation. Instaler det danske sprogmodul! Enten fra CD'en
eller ved at hente dem hos Apple.

<http://downloAd.info.apple.com/Mac_OS_X/062-9314.20020117/DanishSWU.dmg
..bin>

NB. den burde også være tilgængelige i SW update.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Per Madsen

Dato : 24-03-02 19:21

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
> .bin>
>
> NB. den burde også være tilgængelige i SW update.

Den henter og installerer jeg i løbet af aftenen.

Tak for hjælpen !!!

Per

Fra : Per Madsen

Dato : 24-03-02 22:06

Per Madsen <permand@cool.dk> wrote:

> Den henter og installerer jeg i løbet af aftenen.
>
> Tak for hjælpen !!!
>
> Per

Jeg har hentet filen, men får under installeringen at vide, at "This
volume does not meet the requirements for this update" når jeg prøver at
vælge den disk mit system ligger på. Que passa??
Kan jeg evt. bare opd. via SW update,- jeg hørte noget med lidt gnøf med
updaten til 10.1.3. Hvordan vælger jeg Dansk under en sådan opdatering,-
bliver jeg spurgt automatisk.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 24-03-02 22:20

> [...]

> volume does not meet the requirements for this update" når jeg prøver at
> vælge den disk mit system ligger på. Que passa??

Sikkert fordi du allerede har 10.13, opdateringen er beregnet til 10.12

> Kan jeg evt. bare opd. via SW update,- jeg hørte noget med lidt gnøf med
> updaten til 10.1.3. Hvordan vælger jeg Dansk under en sådan opdatering,-
> bliver jeg spurgt automatisk.

Hvis den dukker op i software update er det bare at instalere den (den
dukker ikke op som dansk, men som en større pakke latinske sprog)

Har du ikke CD'en? På ie CD'en ligger der også dansk sprog, du har blot
ikke instaleret modulet.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Per Madsen

Dato : 24-03-02 23:24

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Har du ikke CD'en? På ie CD'en ligger der også dansk sprog, du har blot
> ikke instaleret modulet.

Jo, det har jeg. Dvs.jeg bare skal lave en custom install, som i "gamle"
dage, og så hente modulet? Det prøver jeg...

Fra : Morten Reippuert

Dato : 24-03-02 23:47

> Jo, det har jeg. Dvs.jeg bare skal lave en custom install, som i "gamle"
> dage, og så hente modulet? Det prøver jeg...

Du skal bare lave en custom install, så kan du vælge mellem et hav af
sprog ud over engelsk. (modulet ligger der allerede)

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 24-03-02 22:25

On 24/03/02 16:33, in article 1f9k5ar.swh15p33g0b6N%permand@cool.dk, "Per
Madsen" <permand@cool.dk> wrote:

> På min ene iMac har jeg netop installeret Mac OS X (v10.1), og ville
> bla. gerne kunne høre netradio (DR) på den. Jeg har dl RealPlayer
> Installer der skal afvikles via Classic.

Den letteste løsning er nok at hente Windows Media Player 7. Den kan også
bruges til DR's netradio - og det fungerer faktisk helt fint.

<http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&db=mac&id=13112/WindowsMedi
aInstaller.hqx>

--
mojn, Jesper

<icq:150160998>

Fra : Per Madsen

Dato : 24-03-02 23:30

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Den letteste løsning er nok at hente Windows Media Player 7. Den kan også
> bruges til DR's netradio - og det fungerer faktisk helt fint.

> [...]

Den er kommet i OS X vers. kan jeg se. Den prøver jeg.

Takker

Laters