Andet multimedie
bentjuul 3670
Illustrator export hjælp
Fra : Ricki

Dato : 24-03-02 11:34

Hej,

Jeg har ofte problemer med at exportere filer fra Illustrator 9 til Flash 5.
Jeg har læst i Flash manualen at programmet kun kan arbejde sammen med
Illustrator 6 filer, så derfor gemmer jeg også mit arbejde som en
Illustrator 6 fil, men ofte oplever jeg alligevel at mine illustrationer
mister essentielle dele ved import til Flash ( bl.a. gradients og farver
m.v. )
Er der nogen der har erfaring i dette spørgsmål, så er jeg meget villig til
at lytte og lære.

Med venlig hilsen Ricki

Fra : S. Peters

Dato : 24-03-02 15:18

in article a7ka2b$7po$1@sunsite.dk, Ricki at webfabrikken_NOSPAM@pc.dk wrote
on 24/03/02 11:34:

> Hej,
>
> Jeg har ofte problemer med at exportere filer fra Illustrator 9 til Flash 5.

Du skal gemme helt tilbage til version 4 af illustrator for at det går godt
mellem illustrator og Flash i hvertfald frem til version 5 af Flash.
Ved ikke om Flash MX har fået forbedret sin illustrator import.

m.v.h
S.Peters

Fra : Pia

Dato : 25-03-02 20:31

"Ricki" <webfabrikken_NOSPAM@pc.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg har læst i Flash manualen at programmet kun kan arbejde sammen med
> Illustrator 6 filer, så derfor gemmer jeg også mit arbejde som en

Problemet er at Illustrator 6 ikke understøtter alle de ting du kan lave i
9 - så det er ikke Flash der er problemet, men at en Ill. 6 fil ikke kan
håndtere alle de data du prøver at gemme. Typisk gradient og andre
farveeffekter. Hvis du åbnede filen i Illustrator 6, ville den være ligeså
grim som i Flash.

Nogen gange kan man få det med ved at klippe/klistre istedet for.

:Pia

Fra : S. Peters

Dato : 25-03-02 21:48

in article 3c9f79b2$0$72437$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, Pia at @ wrote
on 25/03/02 20:31:

> Problemet er at Illustrator 6 ikke understøtter alle de ting du kan lave i
> 9 - så det er ikke Flash der er problemet, men at en Ill. 6 fil ikke kan
> håndtere alle de data du prøver at gemme.

Det kan man ofte komme udenom ved at vælge objekterne i sit Illustrator 9
dokument og vælge Expand (på dansk udvid) fra objektmenuen. F.eks
farveforløb bliver herved lavet til objekt-forløb som alle tidligere
versioner af Illustrator understøtter.
Erfaringsmæssigt skal man helt tilbage til version 4 af Illustrator før
Flash frem til version 5 kan forstå alle informationer i illustrator
dokumentet.

M.v.h
S.Peters

Fra : S. Peters

Dato : 25-03-02 21:58

Supplerende til mit forrige indlæg.
Det er ikke så enkelt med Illustrator version 9. Hele programmet er skrevet
en del om i forhold til tidligere version. Gemmer f.eks ai filer i et andet
format end de tidligere versions ai.
Vælger jeg at gemme tilbage i versionerne f.eks 6 fra Illustrator 9 kan jeg
sagtens åbne dette dokument i version 6 af Illustrator men f.eks Flash
tolker det ikke helt korrekt.
Gør jeg det samme i version 8 af Illustrator er der større chance for at
Flash tolker version 6 udgaven korrekt.

M.v.h
S.Peters

Fra : Per Christoffersen

Dato : 26-03-02 08:19

"Pia" <@> wrote in message

> Nogen gange kan man få det med ved at klippe/klistre istedet for.

Den metode har vist sig at være den mest effektive for mig (og så er den
hurtig ).

/Per