Vippe med ørene
Fra : Lene Nielsen

Dato : 24-03-02 11:36

Jeg håber dette er den rette nyhedsgruppe.

"Problemet" er at jeg ikke kan vippe med ørene. Min kæreste har forsøgt at
lære mig det, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af det.

Vi har snakket om at vi egentlig kun kender fyre der kan og ingen piger der
kan. Er der andre der har erfaring med at det kun er drenge der kan? Er der
nogen der har tips til, hvordan man lærer det? Kender nogen en forklaring
på, hvorfor nogen måske virkelig ikke kan vippe med ørene?

Med venlig hilsen
Lene

Fra : Helga

Dato : 24-03-02 12:11

> [...]
> nogen der har tips til, hvordan man lærer det? Kender nogen en forklaring
> på, hvorfor nogen måske virkelig ikke kan vippe med ørene?

Jeg tror bestemt ikke det har noget at sige om man er han- eller hunkøn. Jeg
er ret god til at rokke med ørerne, jeg kan rokke med et af gangen.. :)
Jeg tror heller ikke det er noget man lige kan lære, lige pludselig kunne
jeg... tror jeg da nok :)

mvh
Helga

Fra : Lene Nielsen

Dato : 25-03-02 14:05

Helga <heldigehelga@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Ruin8.13608$ZI6.656340@news000.worldonline.dk...
> [...]
> er ret god til at rokke med ørerne, jeg kan rokke med et af gangen.. :)
> Jeg tror heller ikke det er noget man lige kan lære, lige pludselig kunne

Men er der nogen, som kan forklare hvordan man gør? Jeg har mærket musklerne
bevæge sig bag min kærestes ører, når han vipper med dem. Men jeg kan intet
mærke ved mine egne ører. Det er lige som om jeg ikke har nogen muskler. Jeg
har overhovedet ingen fornemmelse af dem. Det er da mærkeligt, når andre
kan. Jeg kan sagtens bevæge næsen og begge øjenbryn, sammen og hver for sig.
Hvorfor så ikke ørene?

Hilsen Lene

Fra : Erik G Christensen

Dato : 26-03-02 14:02

Lene Nielsen wrote:

> Men er der nogen, som kan forklare hvordan man gør?

Prøv med et par briller, du med ørerne trækker op på næsen.
Det vil nok give dig fornemmelsen.

--
Regards Erik G. Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-03-02 13:34

så sidder vi så her allesammen og laver underlige ansigter for at bevæge
vores ører
jeg kan heller ikke og synes heller ikke at have nogen kontrol over mine
"øremuskler"