mail(); - header ender i body...
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-03-02 00:55

Jeg har et underligt problem med mail();.

Nogle af de mails der sendes får en del af header'ene ned i body.
PHP indsætter ikke nogen dobbelt linieskift, og der er heller ikke
nogen dobbelt linieskift hvis jeg kigger i message sourcen.

Jeg kan ikke finde ud af *hvorfor* headerne nogen gange ender i
body'en, jeg har overvejet om det måske er den modtagene mailserver
der ikke kan klare det, min egen kan tilsyneladene godt.

Er der andre der har oplevet det eller har en forklaring på det ?

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 24-03-02 01:43

"Henrik Stidsen" <s-p-a-m@spammer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> PHP indsætter ikke nogen dobbelt linieskift, og der er heller ikke
> nogen dobbelt linieskift hvis jeg kigger i message sourcen.

Apropos, så vil vi gerne se sourcen

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-03-02 16:16

"Tonni Aagesen" <use.my@signature.com> wrote in

> Apropos, så vil vi gerne se sourcen

mailsourcen ?
- jeg bruger \n\r til at adskille headerne, det læste jeg nemlig i
manualen, men jeg vil da se om det hjælper at ændre (mener at huske
at problemet også var der før det)

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 24-03-02 16:44

Henrik Stidsen skrev:

> - jeg bruger \n\r til at adskille headerne, det læste jeg nemlig i
> manualen

Forhåbentlig bruger du \r\n, ikke \n\r.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-03-02 16:49

Jonas Koch Bentzen <ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote in

> Forhåbentlig bruger du \r\n, ikke \n\r.

ja selvfølgelig, my mistake

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 24-03-02 10:40

Henrik Stidsen skrev:

> [...]
> PHP indsætter ikke nogen dobbelt linieskift, og der er heller ikke
> nogen dobbelt linieskift hvis jeg kigger i message sourcen.

Hvilken PHP-version bruger du? I tidligere versioner af PHP var det
nemlig sådan, at man kun skulle bruge \n som linjeskift på Unix (men
\r\n på Windows), når man skrev mail - på trods af, at RFC'erne siger,
at man altid skal bruge \r\n. Mine problemer med headere i body endte,
da jeg ændrede \r\n til \n. Dengang stod der også direkte på
http://dk.php.net/manual/en/function.mail.php, at man skulle bruge \r\n
på Windows, men kun \n på Unix, når man sendte mail. Nu kan jeg ikke
finde det stykke tekst på siden. Til gengæld kan jeg finde følgende
stykke tekst:

Note: You must use \r\n to seperate headers, although some Unix mail
transfer agents may work with just a single newline (\n).

Det kunne tyde på, at det med de forskellige linjeskift har ændret sig
på et tidspunkt. Det må være i en ret ny version.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/