Til USA 1895
Fra : Karen Elvers

Dato : 24-03-02 00:36

Hej!
Hvor blev hun af? Hvor kan jeg søge efter hende?

Johanna Wingren, 37 år udvandrede fra København, Danmark, indirekte mod New
York, USA
Forevisningsdato: 21. maj 1895 (Statens arkiv DDD Udvandrerdatabasen,
kontakt nr. 162500)
Afsejlede fra Helsingborg med skibet Venetia.
Ankom til New York City 10. juni 1895 (Ellisisland, USA indvandrearkiv)

Karen
elvers@tdcadsl.dk
http://hjem.get2net.dk/aner-video/

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 24-03-02 09:30

On Sun, 24 Mar 2002 00:35:53 +0100, "Karen Elvers" <elvers@tdcasdl.dk>
wrote:

> [...]
>Afsejlede fra Helsingborg med skibet Venetia.
>Ankom til New York City 10. juni 1895 (Ellisisland, USA indvandrearkiv)

Begynd med at søge i DDD på navnet Wingren. Det giver ialt 6 træffere.
3 af de 6 er rejst til Pensylvania og 3 til New York. Af de 3 til
Pennsylvania er 2 rejst til Bradford og 1 til Wilcox. Interessant er
imidlertid, at der er hele 3 Johanna Wingren:

1880, 17 år til Wilcox
1886, 22 år til Bradford
1895, 37 år til NY

Det kunne udmærket være den samme person, som er rejst tre gange? I så
fald kunne det være spændende at se, om der står noget om en familie
Wingren i Wilcox eller Bradford i FT-1890.

En anden mulighed er, at søge på http://www.phonenumbers.net. I den
amerikanske telefonbog er der kun 63 personer med navnet Wingren. Du
kunne jo prøve at skrive til nogen af dem.
--
Lars Jørgen Helbo <lars@helbo.org>
http://www.helbo.org

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 24-03-02 13:51

"Karen Elvers" <elvers@tdcasdl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Afsejlede fra Helsingborg med skibet Venetia.
> Ankom til New York City 10. juni 1895 (Ellisisland, USA indvandrearkiv)

Prøv at søge på Wingren her:

http://www.genealogy.com/index_a.html

Der kommer rigtigt mange frem, bare på efternavnet.

--
Ole P. Bielefeldt
Ry

Fra : Jacob Nordahl

Dato : 31-03-02 11:37

Oplysninger fra www.ellisislandrecords.org

Name: Wingren, Johanna
Ethnicity: Denmark
Place of Residence:
Date of Arrival: June 10, 1895
Age on Arrival: 37y
Gender: F
Marital Status:
Ship of Travel: Venetia
Port of Departure: Halsingborg, Malmohus, Sweden

Vh.
*jacob nordahl