GeForce4 MX korts TV-Out kvalitet
Fra : Niels V. Christensen

Dato : 23-03-02 18:37

Nogen der kender noget til kvaliteten af TV output'et på nogle af de nye
GeForce4 MX kort? Jeg tænker på om der f.eks. er den sorte ramme, man kender
så godt fra GeForce2 MX kort.

--
Niels

Fra : mofo

Dato : 25-03-02 22:58

kommer helt an på fabrikatet, vælg noget anerkendt f.eks. Hercules

har selv haft flere, og der er stor forskel, f.eks. er Creative noget L***

"Niels V. Christensen" <nielsvc@REMOVE.ostenfeld.REMOVE.dk> skrev i en
meddelelse news:a7ie9e$kb8$1@eising.k-net.dk...

Fra : Niels Vorgaard Chris~

Dato : 26-03-02 00:30

"mofo" <claus@kjerkegaard.dk> wrote in message
> kommer helt an på fabrikatet, vælg noget anerkendt f.eks. Hercules
>
> har selv haft flere, og der er stor forskel, f.eks. er Creative noget L***

Geforce4 MX har fået indbygget TV-encoder, så der er vel ikke så stor
forskel. Det du siger gælder helt sikkert for de ældre kort, da det da var
kortproducenten der valgte TV-chip.

--
Niels

Fra : BentBent

Dato : 26-03-02 15:54

"Niels Vorgaard Christensen" <nielsvc@ostenfeld.dk> wrote in message
> [...]
>
> Geforce4 MX har fået indbygget TV-encoder, så der er vel ikke så stor
> forskel. Det du siger gælder helt sikkert for de ældre kort, da det da var

Ang. mærker af producenter af f.eks. GeForce kort så er det, imho,
ligegyldigt hvem der har produceret kortet, de har i langt de fleste
tilfælde brugt de samme komponenter og fulgt reference desinget fra Nvidia -
og så er det ikke svært at samle en printplade.

Vedrørende TV-Out så har mange produventer af GeForce valgt Conexant tv-out
chip, den sidder svjv, både på Hercules og Palit. Dette gælder ikke for GF4
MX da de har TV dekodningen indbygget i GPUen, og så er den ens ved alle GF4
MX modellerne.

Her er en test af et GF4 MX440.
http://www.tech-report.com/reviews/2002q1/evga-gf4mx/index.x?pg=1

De skriver

Video signal quality
Frame rates are great, but for those of us that use their computers for more
than just gaming, video signal quality is as much, if not more important.
We've all come to expect great 3D image quality from NVIDIA, and the
e-GeForce4 MX 440 doesn't disappoint. However, it's in 2D that the
e-GeForce4 MX 440 really surprises.
The e-GeForce4 MX 440 sports a 350MHz RAMDAC, and to my eye, its video
output is almost indistinguishable from Matrox's latest offerings-it's just
that good. I spend far too many hours a day in front of a G550, so I know
what great signal quality looks like. Subjectively, the only place the
e-GeForce4 MX 440 lags behind the Matrox is in text sharpness, and that's
being really picky.

http://www.tech-report.com/reviews/2002q1/evga-gf4mx/index.x?pg=9

Men der er en lang række mennekser der sover roligere ved at der står ASUS
på alt i deres computer, har de råd til det, så skal de også have lov til
det.

Fra : BentBent

Dato : 26-03-02 16:05

"Niels V. Christensen" <nielsvc@REMOVE.ostenfeld.REMOVE.dk> wrote in message
> Nogen der kender noget til kvaliteten af TV output'et på nogle af de nye
> GeForce4 MX kort? Jeg tænker på om der f.eks. er den sorte ramme, man
kender
> så godt fra GeForce2 MX kort.

Har aldrig prøvet TV-Out på mit GF4 MX440, men der findes vist en beta
udgave af nvidia egen dvd player og måske fixer den det problem, TV-tool kan
nok ikke bruges da den kræver en ekstren tv-out chip.