Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Gemme på HD.
Fra : Steen

Dato : 23-03-02 16:55

Hvis jeg investere i et TVkort til min PC, vil der så være mulighed
for at gemme/optage en udsendelse på HD ?

Hvis det er muligt er det så standard i kortene eller skal der
investeres i en masse software bagefter ?

Fra : Mogens

Dato : 23-03-02 17:20

On Sat, 23 Mar 2002 15:54:33 GMT, sfm@post1.tele.dk (Steen) wrote:

>Hvis jeg investere i et TVkort til min PC, vil der så være mulighed
>for at gemme/optage en udsendelse på HD ?
>
>Hvis det er muligt er det så standard i kortene eller skal der
>investeres i en masse software bagefter ?

Det kan du sagtens, men kvaliteten afhænger af hastiheden
på dit system. Er den en langsom maskine kan du kun optage
et temmeligt dårligt billede i lav opløsning.

2 ting er vigtige. En hurtig harddisk og CPU power hvis
du vil komprimere i realtime. Kan din CPU ikke klare at
komprimere filmen i realtime må du optage i rå AVI og
det fylder enormt meget. Mener det er noget med 100 MB
for 10-15 sekunder.

Mvh Mogens

Fra : Steen

Dato : 24-03-02 09:16

Mogens <moveng@portalen.no> wrote:

Hvilke kort kan anbefales, hvor jeg kan se TV, og optage evt. indslag
på HD.
CPU 1,8 og HD'er er begge anskaffet indefor 2 mdr.