Problem med PCI-kort: Geforce2 MX400
Fra : Claus Rønø

Dato : 23-03-02 16:33

Hej

Jeg har problemer med mit ny-indkøbte PCI-kort. (Tornado Geforce2 MX400, 64
Mb fra Innovition, med TV-out)

Hvis jeg sætter BIOS til at vælge PCI-kortet som primær kommer der godt
signal på skærmen, men så snart Win98 skal starte op, står cursoren blot og
blinker i øverste, venstre hjørne.

Hvis jeg lader on-board grafikkortet starte som primær, virker det nye kort
heller ikke. Det bliver godt nok opdaget ved opstart af Win98. Men i
System - Enhedshåndtering står der:

'Understøttelse af flere skærme kan ikke starte enheden. Hukommelse, der
nomal bruges af skærmen, bruges af andet program eller enhed.
Fjern EMM386 eller anden hukommelsesstyring fra Config.sys, og genstart
computeren for at aktivere understøttelsen'

Fjernelse af EMM386 bevirker, at jeg kun kan starte op i fejlsikret
tilstand.

Jeg har installeret de nyeste drivere fra Innovision, uden ændring.

Inden jeg fejlmelder grafikkortet, vil jeg høre om nogen ved, hvad der
ellers kan være i vejen.
BIOS/Motherboard-kompitabiltet f.eks? Vil en BIOS-opdatering hjælpe? Eller
en de-aktivering/ændring af det nuværende skærmkort-driver?
PC'en er en IBM Aptiva fra 1998 med K6-2 processor og ATI Rage Pro on-board
skærmkort. Der er ingen AGP-port og kun en PCI-port (tro det eller lad
være!). Jeg kører Win98 SE.

Mvh.
Claus Rønø

Fra : K E Nielsen

Dato : 23-03-02 18:35

Kan du ikke deaktivere onboard grafikkortet ?
(enten med jumper eller i bios)

Fra : Claus Rønø

Dato : 23-03-02 23:33

Hej

Tak for rådet. Men der er ikke noget i bios, og den eneste jumper 'tæt' på
grafikkortet er til at enable/disable IRQ til PCI/VGA, hvilket ikke giver
nogen forskel.
Ved at søge lidt i andre nyhedsgrupper, tror jeg mere på, at der er for få
watt til at drive kortet.