system 9.2.2 og LaCie harddisk
Fra : Thomas

Dato : 23-03-02 12:57

Har netop opgraderet min gamle iMac (233 allerførste version / 96mb
ram) til system 9.2.2 (UK/english), efter først at have nullet hele
hårddisken.
Alt ser ud til at virke fint - herunder en QueDrive cd-rom brænder
(med Toast Titanium) - bortset fra min La Cie harddisk (den har blå
plastik-front, er på 40gb og hedder Studio).
Jeg kan se harddisken på skrivebordet og se indholdet, men hvis jeg
prøver at aktivere noget på disken fryser alt. Det sker også hvis jeg
prøver at finde drevet med 'Drive Setup'.
Kan ikke huske om jeg oprindeligt havde en driver til La Cie drevet,
jeg tror bare jeg pluggede den ind?? På La Cies hjemmeside kan jeg
kun finde opdateringer til Silverlining, som jeg ikke har.
Er der noget der er anderledes ved 9.2.2 og usb enheder?
Tak for al hjælp, jeg vil jo så gerne tilbagekopiere al det jeg
flyttede inden jeg nullede min iMac.
Thomas

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-03-02 13:45

In article <631d6697.0203230356.4803afa1@posting.google.com>,
heinesen@mail.dk (Thomas) wrote:

> Tak for al hjælp, jeg vil jo så gerne tilbagekopiere al det jeg
> flyttede inden jeg nullede min iMac.

Hvilket OS kørte du med før?

Det lyder som om du har en driver konflikt, dvs driveren på USB-disken
er for gammel i forhold til den på den interne HD.

Fra : Villy Erichsen

Dato : 23-03-02 16:33

Thomas wrote:

> [...]
> jeg tror bare jeg pluggede den ind?? På La Cies hjemmeside kan jeg
> kun finde opdateringer til Silverlining, som jeg ikke har.

Driver til Lacie diske har i flere åre heddet Silverlining - så du må
huske forkert.
Faktisk siden de skiftede navn fra D2 til Lacie.
Ergo skal du hente Silverlining driveren.

VH
Villy Erichsen

Fra : Thomas

Dato : 23-03-02 21:39

> [...]
> huske forkert.
> Faktisk siden de skiftede navn fra D2 til Lacie.
> Ergo skal du hente Silverlining driveren.

Du har helt ret, Villy. Det var faktisk bare at finde Silver lining
disken installere og opgrade til nyeste version, så kører det hele
igen.
Undskyld ulejligheden og tak for hjælpen.
Thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-03-02 04:02

Hej Villy

Det er for såvidt rigtig nok, men han får et problem, hvis han ikke har det
originale software... På LaCies hjemmesider er der ingen 'løse' drivere -
kun opdateringerne til den software, der er leveret med eller købt seperat.
- Og da LaCie bruger 'Installer Vise', så kan man heller ikke bruge
TomeViewer til at uddrage selve friveren...

Villy Erichsen wrote:

> Driver til Lacie diske har i flere åre heddet Silverlining - så du må
> huske forkert.
> Faktisk siden de skiftede navn fra D2 til Lacie.
> Ergo skal du hente Silverlining driveren.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The World
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-03-02 03:55

Hej Thomas

Du burde have fået noget software med til harddisken, da den helst vil
have en driver for at virke ordentlig. Du kan finde og downloade USB DDK
1.55f1 på versiontracker, hvor du skal bruge udvidelserne der ligger i
mappen 'Extensions-AppleBuilt'. Hele indholdet af denne mappe skal ligge
i mappen 'Udvidelser'. Nogle af dem er der i forvejen, men dem erstatter
du bare, da dem fra DDK 1.55f1 er nyere.

Den udv. der især vil hjælpe dig er udv. 'USB Device Extension'. Hvis du
ikke vil downloade hele pakken, så kan du få de nødvendige dele fra mig,
(ca. 280kb) - så send blot en mail til mig off-list med en gyldig
returadresse, så returnerer jeg den med udvidelserne vedhæftet.

Link til hele pakken:
<http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&db=mac&id=363/USB_DDK_1.5.5f1.img.sea.hqx>.

mvh. Erik Richard