Istallering af hdd
Fra : Michael Bach

Dato : 23-03-02 10:40

Hej NG.
Jeg har købt en harddisk mere,som jeg vil have til at køre sammen med den
jeg har i forvejen (2x22gb)

I øjeblikket ser konfig.sådan ud:
Primary master: harddisk
Primary slave: CD rom drev
Secondary master: ingenting
Secondary slave: Brænder

Kan jeg bare sætte den nye hdd til at køre secondary master,eller skal jeg
ha min brænder som secondary master og så den nye hdd som secondary slave.
Windows skal bare blive på primary master.
Er der nogle der kan fortælle mig,hvordan jeg sætter det op optimalt.

Mvh Michael Bach.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-03-02 12:03

"Michael Bach" <jasguda@hotmail.com> wrote in message

> Jeg har købt en harddisk mere,som jeg vil have til at køre sammen med den
> [...]

Ja så installere du på secondary master... Så kan du brænde on the fly, og
kopiere hurtigere fra disk til disk..

Men havde du ikke 2 harddiske i forevejen??? du kan max køre 4 ting på det
system, ser det ud til.

Fra : Michael Bach

Dato : 23-03-02 12:41

> [...]
> kopiere hurtigere fra disk til disk..
>
> Men havde du ikke 2 harddiske i forevejen??? du kan max køre 4 ting på det

Hej Bjarke.
Nej, det var mig der formulerede mig forkert.Jeg har kun en hdd i forvejen
22gb og så har jeg købt en mere på 22gb.Men jeg skal altså bare installere
den nye hdd på secondary master ?
Det er første gang jeg prøver at installere hdd,er der ellers noget jeg skal
tage højde for?

Mvh Michael Bach.

Fra : Deaster

Dato : 23-03-02 13:13

"Michael Bach" <jasguda@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> den nye hdd på secondary master ?
> Det er første gang jeg prøver at installere hdd,er der ellers noget jeg

Nøøh, ja altså du skal selvfølgelig lige formatere den nye disk, hvis det
drejer sig om en fabriksny disk.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Michael Bach

Dato : 23-03-02 14:01

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> wrote in message

> Nøøh, ja altså du skal selvfølgelig lige formatere den nye disk, hvis det
> [...]

Hvad med de jumper bag på den nye hdd,skal de så sættes til slave??

Mvh Michael Bach

Fra : Deaster

Dato : 23-03-02 14:19

> "Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> wrote in message

Hvis den skal sættes som slave, så ja.

Fra : petersen_michael

Dato : 23-03-02 15:09

>Hvad med de jumper bag på den nye hdd,skal de så sættes til slave??

sec. master er lige så meget master, som 1. master
så jumper skal stå som master..

med mindre du vil monterer den som sec. slave
men det så det ikke ud til, iflg. dit sidste indlæg..

uanset om det er en brugt, eller en ny disk, vil jeg anbefale
at starte med F-disk ( partitionering), og der efter formatering

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post

Fra : Michael Bach

Dato : 23-03-02 19:21

> [...]
>
> --
> med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg

Okay eksperter,nu skal jeg have hjælp, installationen af hdd gik fint,men
lige pludselig da jeg skulle formattere disken gik der ged i den. disken er
på ca.22gb men nu kan jeg kun se 2 gb i partition magic som er
unlocated,hvor er de sidste 18 gb henne.
Under denne computer kan jeg heller ikke se mit nye drev mere ,det kunne jeg
inden jeg begyndte at formattere.
Hvordan laver jeg fdisk i win xp?
Hvad skal jeg gøre for at få det her til at køre?
alt hjælp modtages med kys hånd.

Mvh Michael Bach.

Fra : Michael Pedersen

Dato : 24-03-02 19:56

Hej

> [...]
> inden jeg begyndte at formattere.
> Hvordan laver jeg fdisk i win xp?
> Hvad skal jeg gøre for at få det her til at køre?

Først
Du har formateret din disk i FAT. og FAT kan ikke lave større partitioner
end 2 gb. så du skal lige huske at konvertere til FAT32.

Der har altid været en stor diskusion omkring hvilke drev der skal sidde
sammen.
Det har også noget at sige hvilke standarder drevene understøtter.
Det er ikke godt at sætte en UDMA 100 harddisk sammen med et drev der kun
kan køre PIO3 eller 4, i den situation kan du opleve at PIO drevet sætter
hastigheden ned på harddisken, alt efter hvilke chipsæt du bruger på dit
motherboard,
Så check at du bruger nye standarder i alle drev der sidder sammen, det
betyder ikke så meget at brænder og CD / DVD drev sidder på samme kabel,
hvis det er en langsom brænder. under 4X.

Husk at sætte de rigtige drev som master i princippet altid dem der bruger
de nyeste standarder

Hilsen Michael