Rød kat
Fra : Zirfelt

Dato : 22-03-02 23:11

Hej
Min veninde påstod i dag at det er for det første sjældent at der er røde
hunkatte og det er endnu mere Sjældent de ikke er sterile. Jeg har aldrig
hørt om det, men vil da lige tjekke med jer.
Hilsen Irene.

Fra : Ann K

Dato : 22-03-02 23:08

Hejsa.
Røde hunkatte er ikke ligefrem sjældne... og de er aldrig sterile! Med
mindre der da ligger et eller andet fysisk (og dermed ikke genetisk) til
grund for det...
Mon ikke din veninde har tænkt på tortie (trefarvede) _hankatte_... de
er nemlig sjældne... og som oftest også sterile.
Mvh Ann

Fra : Zirfelt

Dato : 24-03-02 08:34

Hej Ann
Tak for svaret
Det har hun nok.
Hilsen Irene.

Fra : Birgitte

Dato : 24-03-02 10:02

Hej Irene
Gå ind og kig på min hjemmeside, jeg har en rød hunkat, som jeg selv har
avlet. Hun hedder Berlinetta og er norsk skovkat.
Begge hendes forældre er med rød, og derfor kan der både komme røde hun og
hankatte.
Jeg parrede Berlinetta med en rød med hvid hankat og fik et kuld bestående
af 2 hunkatte rød med hvid og 1 hankat rød med hvid.
Jeg har lige nu parret Kim Wilde som er bruntortie dvs. brun med rød sammen
med Journey som er rød med hvid, så bliver det spændende om der igen kommer
røde hunkatte.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 29-03-02 23:10

Og Gina, som der er billede af på min hjemmeside, er oxo en helt rød hunkat.
Hun har overhovedet ikke nogen hvide hår eller anden aftegn.
Hvad der ligger bag hende, rent genetisk og forældres farve, ved jeg ikke.
Hun har været drægtig een gang, og er nu steriliseret.
Venlig hilsen
Praxis©
http://praxis-it.dk Husk gæstebogen

Fra : Birgitte

Dato : 30-03-02 10:31

Og min Berlinetta er da så rød man kan blive
Hun er ganske Fertil og har da også lige fået 3 killinger rød med hvid 2
hunkatte og 1 hankat
Ydermere så jeg på udstillingen igår i Hedensted ganske mange røde hunkatte,
de er ved at være ret så populære.
For at avle en rød hunkat skal der blot være rødt på begge forældre.
Jeg har lige parret vores NFO Kim Wilde som er bruntortie (brun med rød)
sammen med vores NFO Journey som er rød med hvid, der kan komme røde
hunkatte.
missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : SANNI TRUEDSSON

Dato : 31-03-02 07:38

Jeg vil da osse lige fortælle at jeg har en rød hunkat. Hun er så sjælden en
variant, at hun endda er rød smoke. hun er efter en rød smoke han og en blå
tortie smoke hun. Det er fire år siden hun blev født, og jeg har forgæves
forsøgt at lave en mere, men indtil videre uden held.:((

Sanni

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 30-03-02 10:24

In <3c9ba926$0$72012$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Zirfelt wrote:

> Min veninde påstod i dag at det er for det første sjældent at der er
> røde hunkatte og det er endnu mere Sjældent de ikke er sterile. Jeg har
> aldrig hørt om det, men vil da lige tjekke med jer. Hilsen Irene.

   Det er i hvert fald så sjældent at min dyrlæge ikke troede på at vi
skulle ha steriliseret vores røde hunkat - før vi kom med hende ;) Hm,
jeg troede jeg havde en masse billeder af hende - men det har jeg så
ikke. Det må jeg vist lige snakke lidt med gemalen om :)

--
Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.