Nyt lydkort, hvilket?
Fra : Michael Stoltenborg

Dato : 22-03-02 16:37

Jeg har et Asus bundkort med indbygget lydkort.
Lydkortet opfanger en del støj, bl.a kan man høre når man bevæger musen
o.l, og derudover er der en del konstant baggrundsstøj.

Jeg regner med at dette er fordi lydkortet er indbygget i bundkortet, og at
det kan løses ved at købe et nyt lydkort, burde det ikke være tilfældet?

Hvilket PCI (ingen ISA slots) lydkort til under kr. 500 kan anbefales?

Det skal mest anvendes i forbindelse med at afspille musik og film.

--
Michael

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 22-03-02 16:44

"Michael Stoltenborg" <ms@[nospam]3-pac.dk> skrev
> [...]
og at
> det kan løses ved at købe et nyt lydkort, burde det ikke være

Det behøver ikke at være det indbyggede lydkort, som er synderen. Jeg
ville i højere grad mistænke en elendig skærmet strømforsyning, for at
være støjsenderen. (Kan også være grafikkortet)
Mit ASUS A7V266-E har onboard lyd - krystalklar vel at mærke.

Det er derfor langt fra sikkert, at du løser støjproblemerne ved at købe
et lydkort.

> Hvilket PCI (ingen ISA slots) lydkort til under kr. 500 kan anbefales?

Terratecs lydkort - fx DMX - XFire1024 har fået mange rosende ord med på
vejen.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1414597893

.... Du kan sikkert også klare dig med den billige udgave 512i Digital
(http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1414597910)

mvh
Peter

Fra : Michael

Dato : 22-03-02 18:47

> [...]
> være støjsenderen. (Kan også være grafikkortet)
> Mit ASUS A7V266-E har onboard lyd - krystalklar vel at mærke.

Det er præcis det samme bundkort jeg har!
Min strømforsyning er en støjsvag Silent Systems PSU. Det skulle være en
rimelig god strømforsyning, så jeg tror ikke det er den.

Du har nok ret i at det er grafikkortet, for jeg kan høre når jeg
flytter en vindue rundt på skærmen. Dette forekommer godt nok kun i
Windows (XP), så det kan selvfølgelig være driveren til grafikkortet der
er problemet!?

> [...]
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1414597893
> ... Du kan sikkert også klare dig med den billige udgave 512i Digital

Jeg tror jeg vil prøve at rode lidt mere med det, før jeg går ud og
bruger penge på et nyt lydkort, men tak for links'ne.

--
Michael

Fra : Martin K

Dato : 25-03-02 09:32

Jeg tror heller ikke på lydkortet, for mit A7A266-E, spiller da som en
drøm...

--
Martin K